• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Tös

Twisted Angel skrev 2008-03-12 11:21:44 följande:

* Är det någon som haft installerat det där när man får trillingar/fyrlingar, haft strul med det och sen gjort något spec för att få det att funka sen. Utan att spelet kraschar och så?? *
    Nope..alltså..jag använder mig inte av fusket så jag har således aldrig haft problem.
  • Twisted Angel
    Tös skrev 2008-03-12 13:42:30 följande:
    Nope..alltså..jag använder mig inte av fusket så jag har således aldrig haft problem.
    Okej!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Någon som vet vad som kan vara fel?? Vill använda det ju och få flera barn på en gång!
    När är det min tur!?
  • Sexymala

Jag har inte det fusket nu, men har haft det och hade inga problem när det var installerat tyvärr.

Har du provat att avinstallera alla spel och installera om från början? Nu minns jag inte om du sagt det tidigare, men har du tillräckligt med utrymme på hårddiskarna (vet inte om det kan ställa till problem, men man vet aldrig)

• Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-03-12 13:49:39 följande:
    Jag har inte det fusket nu, men har haft det och hade inga problem när det var installerat tyvärr. Har du provat att avinstallera alla spel och installera om från början? Nu minns jag inte om du sagt det tidigare, men har du tillräckligt med utrymme på hårddiskarna (vet inte om det kan ställa till problem, men man vet aldrig)
    Jo, utrymme har jag... rensade även C-disken igår, för sambon sa att det kan vara det som strular, att windows inte har tillräckligt med utrymme typ.

Nej, avinstallerat allt har jag inte... Vill helst inte göra det, då alla familjer försvinner och jag måste börja från början med allt!
    När är det min tur!?
  • Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-03-12 13:51:36 följande:

Jo, utrymme har jag... rensade även C-disken igår, för sambon sa att det kan vara det som strular, att windows inte har tillräckligt med utrymme typ.Nej, avinstallerat allt har jag inte... Vill helst inte göra det, då alla familjer försvinner och jag måste börja från början med allt!
    du kan backuppa.
    Kopiera Neighbour mappen, saved sims och någon mer...
    Kolla in på there.se/forum där har de mer koll..

Sedan när spelen är installerade igen är det bara att ersätta mapparna med de gamla!
    MEN ibland kan man faktiskt, tyvärr, behöva starta om på helt ny kula. Det kan vara något som spökar i de sparade filerna i familjera. Detta är dock inget jag vet utan Tror.
    Jag har gjort det flera ggr och då har allt fungerat perfekt när jag börjar på nytt.. Tyvärr kan det behövas ibland, tråkigt, men kanske nödvändigt?!
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-03-12 13:56:45 följande:
    Twisted Angel skrev 2008-03-12 13:51:36 följande: du kan backuppa. Kopiera Neighbour mappen, saved sims och någon mer... Kolla in på there.se/forum där har de mer koll.. Sedan när spelen är installerade igen är det bara att ersätta mapparna med de gamla! MEN ibland kan man faktiskt, tyvärr, behöva starta om på helt ny kula. Det kan vara något som spökar i de sparade filerna i familjera. Detta är dock inget jag vet utan Tror. Jag har gjort det flera ggr och då har allt fungerat perfekt när jag börjar på nytt.. Tyvärr kan det behövas ibland, tråkigt, men kanske nödvändigt?!
    Jag får be sambon om hjälp när han kommer hem... Har installerat om Sims jag vet inte hur många ggr genom åren...
    När är det min tur!?
  • Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-03-12 14:00:15 följande:

Jag får be sambon om hjälp när han kommer hem... Har installerat om Sims jag vet inte hur många ggr genom åren...
    Tråkigt! Hur många hårddiskar har ni? Man kan tyvärr behöva ganska mycket utrymme för att ha sims..
  • Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-03-12 14:00:15 följande:

Tråkigt! Hur många hårddiskar har ni? Man kan tyvärr behöva ganska mycket utrymme för att ha sims..
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-03-12 14:03:31 följande:
    Vi har totalt 12 hårddiskar... varav en del flyttbara.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Twisted Angel skrev 2008-03-12 14:10:20 följande:
    Vi har totalt 12 hårddiskar... varav en del flyttbara.
    Räknade lite grovt på de 5 vanliga hårddiskarna... och fick det till ca 250Gig.
    När är det min tur!?
Svar på tråden Sims2 nr 12