• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Twisted Angel

Det funkar inte att välja "extrahera" när man markerar alla downloads...Förvånad

När är det min tur!?
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-05-26 15:44:40 följande:
    Det funkar inte att välja "extrahera" när man markerar alla downloads...
    ojdå, då har vi kanske inte samma program.
    Jag är gonna kick din åsna
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-05-26 16:38:38 följande:
    ojdå, då har vi kanske inte samma program.
    Okej, hehe... För det gick att göra så när man bara markerade en...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-05-28 16:19:22 följande:
    Med winrar kan du packa upp hundratals filer samtidigt.
    Är det något man måste installera!?

De Sims-grejjer jag tagit hem har filer jag aldrig sett förut typ... Den där gula mappen med en dragkedja på!
    När är det min tur!?
  • qenzo

Ja winrar måste installeras, men går att få hem gratis på bla downloads.com
    En gul mapp med dragkedja är bara en symbol som talar om att du valt Winzip som arbetande program, för just den filtypen.

Winrar packar upp alla typer av filer, det gör inte winzip.

Twisted Angel skrev 2008-05-28 16:57:09 följande:

Är det något man måste installera!?De Sims-grejjer jag tagit hem har filer jag aldrig sett förut typ... Den där gula mappen med en dragkedja på!
  • Twisted Angel

Winzip har jag alltid haft på alla datorer... Och jag valde inte nåt, bara laddade hem grejjerna...

Men det måste vara nåt fel för de flesta av frisyrerna och kläderna visas inte i spelet. Utan det är samma frisyr kanske 50 ggr... Fundersam Jag som suttit en bra stund och unzippat allt... Skrikandes

qenzo skrev 2008-05-28 17:03:48 följande:
    Ja winrar måste installeras, men går att få hem gratis på bla downloads.comEn gul mapp med dragkedja är bara en symbol som talar om att du valt Winzip som arbetande program, för just den filtypen.Winrar packar upp alla typer av filer, det gör inte winzip.Twisted Angel skrev 2008-05-28 16:57:09 följande:
    När är det min tur!?
  • qenzo

Nej du har rätt, du behöver inte välja. Men om du däremot har båda programmen så kan du själv bestämma vilket av de två som ska vara alternativ 1.

När det gäller alla likadana frisyrer så har jag samma problem med några kläder. De kommer upp kanske 60 gånger. Men... klickar jag på vardera av dessa likadana, så visas ett annat klädesplagg på min sim. Så de vinterkläder jag har flera gånger om, är olika kläder som klänningar, tröjor osv.

Twisted Angel skrev 2008-05-28 18:58:20 följande:

Winzip har jag alltid haft på alla datorer... Och jag valde inte nåt, bara laddade hem grejjerna...Men det måste vara nåt fel för de flesta av frisyrerna och kläderna visas inte i spelet. Utan det är samma frisyr kanske 50 ggr...  Jag som suttit en bra stund och unzippat allt...
  • Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-05-28 18:58:20 följande:

Winzip har jag alltid haft på alla datorer... Och jag valde inte nåt, bara laddade hem grejjerna...Men det måste vara nåt fel för de flesta av frisyrerna och kläderna visas inte i spelet. Utan det är samma frisyr kanske 50 ggr...  Jag som suttit en bra stund och unzippat allt...
    Men kan det inte vara så att du glömt att ladda ned en mesh? En "form" liksom?!
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 15:47:36 följande:
    Men kan det inte vara så att du glömt att ladda ned en mesh? En "form" liksom?!
    Inte vet jag... jag laddade bara ner grej för grej!
    När är det min tur!?
Svar på tråden Sims2 nr 12