• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-05-29 15:44:49 följande:
    Nej du har rätt, du behöver inte välja. Men om du däremot har båda programmen så kan du själv bestämma vilket av de två som ska vara alternativ 1.När det gäller alla likadana frisyrer så har jag samma problem med några kläder. De kommer upp kanske 60 gånger. Men... klickar jag på vardera av dessa likadana, så visas ett annat klädesplagg på min sim. Så de vinterkläder jag har flera gånger om, är olika kläder som klänningar, tröjor osv.
    Jag har provat att trycka på flera av de som är lika, men det ändras inget...
    När är det min tur!?
  • qenzo

Twisted - om du tittar i downloadsmappen då? Du har inte likadana filer där som bara är ändrade som typ hårtofsgul.zip hårtofsgul_1.zip osv?

Jag har ett program som heter sims organizer och i det kan jag söka efter filer som har dubletter och enkelt radera alt. flytta dom.

• Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-05-29 16:16:01 följande:
    Twisted - om du tittar i downloadsmappen då? Du har inte likadana filer där som bara är ändrade som typ hårtofsgul.zip hårtofsgul_1.zip osv?

Jag har ett program som heter sims organizer och i det kan jag söka efter filer som har dubletter och enkelt radera alt. flytta dom.
    Jag har ingen aning om de ändrat namn... Förvånad

Jag har ju flera hundra saker nerladdade... orkar inte kolla igenom allt om det är såna som heter lika eller så.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel

Men säg att jag laddat hem 300 saker och kanske bara 40 finns med i spelet!

När är det min tur!?
  • Twisted Angel

Kan tillägga att jag raderat alla zippade filer efter vart jag unzippat dem...

När är det min tur!?
  • Sexymala

Om du laddat med från rosesims (den sidan med MASSA olika hår) finns det alltid en fil (till varje hår) som heter Mesh_(någon siffra) Hinner inte hjälpa dig nu, men den skall man alltid ha! Annars har inte håret någon form att "följa" och samma hår upprepas då flera ggr! Jag har så på vissa kläder vet jag, just för att jag missat meshen!

• Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 17:01:37 följande:
    Om du laddat med från rosesims (den sidan med MASSA olika hår) finns det alltid en fil (till varje hår) som heter Mesh_(någon siffra) Hinner inte hjälpa dig nu, men den skall man alltid ha! Annars har inte håret någon form att "följa" och samma hår upprepas då flera ggr! Jag har så på vissa kläder vet jag, just för att jag missat meshen!
    Men jag kommer ju inte ihåg allt jag tog hem, så jag kan ju inte hämta alla mesher!
    När är det min tur!?
  • Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-05-29 17:06:31 följande:

Men jag kommer ju inte ihåg allt jag tog hem, så jag kan ju inte hämta alla mesher!
    men du måste ha dem för att få dem att funka! Du får väl radera allt och börja om från början...

Jag gör helt enkelt så att jag laddar ned meshen först!

Jag är inte helt säker, men tror inte det är den sidan jag laddar mest från. Jag skall kolla, återkommer
  • qenzo

Att allt inte finns med kan ju ha att göramed om de är installerade eller ej. Dvs är små blå gubbar eller bara "rena" filer.
    Har du CEP som gör att du KAN se allt i ditt spel?
    Har du alla expansioner så du inte beh tänka på sånt när du laddar ner?

Svar på tråden Sims2 nr 12