• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-04-15 10:59:42 följande:
    Jag har inte haft några problem med de här frisyrerna. Ett bra tips är att lägga allt du laddar hem i en ny undermapp varje gång. Då kan du enkelt lyfta bort den mappen om det skulle visa sig att det du just laddat hem strular, och slipper sitta och leta igenom alla downloads.
    Okej, det låter smart... Har du några bra gratissidor att rekomendera med frisyrer, kläder, prylar som inte är krångliga att ladda ifrån?
    När är det min tur!?
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-04-15 12:14:32 följande:
    Okej, det låter smart... Har du några bra gratissidor att rekomendera med frisyrer, kläder, prylar som inte är krångliga att ladda ifrån?
    De två jag skrev ovanför är mina favoriter just nu.
    You can't take the moral high ground when you are standing in the mud. - Admiral Adama
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-04-15 18:26:27 följande:
    De två jag skrev ovanför är mina favoriter just nu.
    Okej, jag får kika där... tack...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-04-14 08:08:41 följande:
    Japp, jag tröttnade lite på det gamla vanliga. Jag tror att det kom från någon av de här siterna:www.xmsims.com/sims2/ehtm/hair/mhair01.htmwww.rosesims.org/hair/rosehair_1.htm
    Jag skulle precis kolla upp länkarna du skickade... den med "rosesims" fanns inte. Iaf hittade mitt nät inte sidan... Den andra fick jag fram, så jag ska kika om jag hittar nåt kul att ladda ner...

Du har inte haft något strul i spelet med nerladdade saker från www.xmsims.com ?? Så jag inte laddar hem saker och så kraschar spelet eller så!
    När är det min tur!?
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-05-26 13:57:52 följande:
    Jag skulle precis kolla upp länkarna du skickade... den med "rosesims" fanns inte. Iaf hittade mitt nät inte sidan... Den andra fick jag fram, så jag ska kika om jag hittar nåt kul att ladda ner... Du har inte haft något strul i spelet med nerladdade saker från www.xmsims.com ?? Så jag inte laddar hem saker och så kraschar spelet eller så!
    Hm, konstigt att det inte funkar. Testa här: http://www.rosesims2.net/

Jag har inte haft problem med xsims, men som jag skrev tidigare är det bra att lägga nya downloads i en egen undermapp, så att man lätt hittar dem och kan radera om det blir problem.
    Jag är gonna kick din åsna
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-05-26 15:11:43 följande:
    Hm, konstigt att det inte funkar. Testa här: www.rosesims2.net/Jag har inte haft problem med xsims, men som jag skrev tidigare är det bra att lägga nya downloads i en egen undermapp, så att man lätt hittar dem och kan radera om det blir problem.
    Jag läste infon i trådstarten... fattade inte riktigt vart download-mappen ska vara... För det stod typ lika nästan... Vet du hur det är, vart mappen ska?
    När är det min tur!?
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-05-26 15:17:24 följande:
    Jag läste infon i trådstarten... fattade inte riktigt vart download-mappen ska vara... För det stod typ lika nästan... Vet du hur det är, vart mappen ska?
    Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-05-26 15:19:09 följande:
    Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Då är jag i rätt... Haha. Sen måste jag unzippa alla va? Tar väl sin tid, hehe.

Gör det något att jag har kläder, smink, möbler och frisyrer i samma mapp, eller måste jag dela upp varje kategori?
    När är det min tur!?
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-05-26 15:23:50 följande:
    Då är jag i rätt... Haha. Sen måste jag unzippa alla va? Tar väl sin tid, hehe.Gör det något att jag har kläder, smink, möbler och frisyrer i samma mapp, eller måste jag dela upp varje kategori?
    Markera alla, högerklicka och välj "extract here", så går det fort.

Det gör intenting att de ligger huller om buller. Det är mest för egen skull (när man vill hitta något som krånglar och så) som ddet är bra att ha undermappar sedan.
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-05-26 15:25:08 följande:
    Markera alla, högerklicka och välj "extract here", så går det fort. Det gör intenting att de ligger huller om buller. Det är mest för egen skull (när man vill hitta något som krånglar och så) som ddet är bra att ha undermappar sedan.
    Undermappar i downloads-mappen antar jag att du menar!?

Okej, ska prova så som du skrev... för man orkar ju inte unzippa en och en, hehe.
    När är det min tur!?
Svar på tråden Sims2 nr 12