• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Twisted Angel
    Nea85 skrev 2008-03-25 19:26:59 följande:
    hej!jag har ett problem, min spis började brinna och när man ska laga nått så står omeletten kvar, jag väljer hämta omelett men inget händer... nada zipp nothing!måste ju få bort det min miljö sänks, har tillfällit flytttat ut den på gräsmattan men det e ju inte så bra det heller.. hur ska jag göra? har hört om ngt fusk som tar bort allt oavsett om det används eller inte..brukar inte fuska gör the real thing. men nu får jag verkligen itne bort det
    Du kan ta bort den med moveObjects on, som jag skrev om tidigare idag... Det brukar jag göra när det blir så på min spis. Det blir en bugg antar jag!
    Auris skrev 2008-03-25 19:09:51 följande:
    Konstigt: 1gb ram borde vara tillräckligt för att inte spelet ska krascha om du inte har vista. Jag har ju tills nu spelat på en dator med bara 512 mb ram. Fast det beror ju förståss på hurdan datorn är i övrigt också och om den jobbar med en massa annat samtidigt. För mig går tex spelet smidigare om jag inaktiverar virusprogrammet.
    Jo det tycker jag med... har alltid lyssnat på musik samtidigt, och det tror min kille drar väldigt mkt från datorn. Så idag hade jag inte på musik och jag kunde spela i 2½ h. Men sen kraschade det iaf...
    När är det min tur!?
  • Ida Lii
    Auris skrev 2008-03-25 18:44:29 följande:
    Ida-Lii: Här finns en hel del snygga simmar: dlmulsowssim-antics.com/Insimenatorn finns på www.insimenator.net Den är tyvärr inte uppdaterad för fritid än. Den version som finns ute nu kan ställa till med problem om du har fritid men annars ska det inte vara några problem. Det finns tre varianter obj, dest och sim. De är i princip likvärdiga. Vill man vara på säkra sidan kan man ta obj-versionen eftersom den ger minsta ingreppen i spelet och därför är stabilast men jag kör sim-versionen eftersom jag tycker den är mest användarvänlig.Angående spelet som kraschar när simmen ska föda - det kan vara två saker, antingen downloads (om du har fritid är det antagligen insim) - testa att lyfta ut downladsmappen och se om problemet är borta. Är det det så får du börja testa vilken fil det kan vara. Andra alternativet är att det är simmen som fått en bugg. Deleata simmen, spara och gå ut i kvartersläge. När du öppnar tomten igen står simmen vid tomtgränsen och förhoppningsvis ska buggen ha rättat till sig. Det är dock ca 50% risk att simmen inte längre är gravid då.Pantalaimon: Har du downloads? Det kan vara någon av dem som inte funkar ihop med arbetsliv. Testa och lyft ut downloadsmappen och se om problemet försvinner.Twisted Angel: Stackare! Jag har också spelat på för dålig dator och det är såå störande när spelet bara kraschar!
    Måste man vara medlem på den sidan??
    ?°*°?.♥.?°*°?.Ida-Li.?°*°?.♥.?°*°?
  • Ida Lii

Jag har gjort ett hus men nu tänkte jag avinstallera sims och installera allt på nytt då spelet e konstigt. Kan jag spara huset jag gjort, hur gör jag då??

• Ida Lii

Ok har jag oflyt??????????

Skulle installera om sims och disc 1 satt så hårt så den gick av när jag skulle ta ur den...är jag ledsen nu eller..snyft.

Fick beställa sims 2 på discshop & fick då med H&M expansionen. Lite kul iaf..Då får jag städa idag istället..jag som hade hämtat och fått så många fina nya simmar..

• Auris

Insimenator.net har jag för mig att fu måste vara medlem på. Simantics tror jag du kan ladda från ändå men jag är osäker. Jag är medlem på båda och det är gratis medlemsskap.

Hus packar du genom att klicka på huset i kvartersäge och i stället för att klicka på pilen för att öppna huset så klickar du på stjärnan där det står "packa tomt" och väljer sedan "packa till fil". Sedan ligger husen i den folder som heter "packaged lots"

Vilket oflyt med skivan! EA ersätter trasiga skivor mot en avgift på 100 kr. Jag har i och för sig hört att de inte är så snabba men det kan ju ändå vara värt att kontakta dem. www.thesims.se/pages.view_page.asp

• Ida Lii

Alla downloads läggs i mina dokument/EA games/Thesims2/downloads?

Då funkar dom även i expansionerna,eller?

• Auris

Ida Lii skrev 2008-03-27 15:56:06 följande:

Alla downloads läggs i mina dokument/EA games/Thesims2/downloads?Då funkar dom även i expansionerna,eller?
    Ja.
  • Knasis

Jag har precis börjat spela arbetsliv. Har en simmare som öppnat makeoversalong. HUR får jag igång affärerna? De kunder som kommer vill ju bara ha gratis makeover....

• Auris

Ingen aning. Jag har inte testat makeoversalong. Men det kanske är så att man måste ge gratis makeover i början tills man blivit duktigare på det och tills man hunnit bygga upp en kundkrets.

• Pantalaimon
    Knasis skrev 2008-03-27 20:23:10 följande:
    Jag har precis börjat spela arbetsliv. Har en simmare som öppnat makeoversalong. HUR får jag igång affärerna? De kunder som kommer vill ju bara ha gratis makeover....
    Jag gav mig in på det för ett tag sedan, det var lite svårare än jag trodde.
    Anställ någon som "Säljer" och stå själv vid stolen, "Bli stylist".
    Sedan är det bara att hoppas på att du har en bra säljare.
    Med lite tålamod så kommer det snart att flyta på
Svar på tråden Sims2 nr 12