• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Twisted Angel
    EveLiten86 skrev 2008-03-09 08:22:47 följande:
    Hej hej!Har en liten fråga... Om jag har alla exansionerna installerade och har skaffat mig ett prylpaket, kan jag installera det "över" de andra då, eller måste jag installera om allt och ta det i rätt ordning??
    Prylpaket tror jag att du kan installera i vilken ordning som helst. Då det bara är extragrejjer så att säga och inte en expansion. Törs inte säga till 100%, men prova och se. Eller vänta tills nån riktigt duktig kan svara...
    När är det min tur!?
  • medea08
    EveLiten86 skrev 2008-03-09 08:22:47 följande:
    Hej hej!Har en liten fråga... Om jag har alla exansionerna installerade och har skaffat mig ett prylpaket, kan jag installera det "över" de andra då, eller måste jag installera om allt och ta det i rätt ordning??
    Det ska fungera att installera efter alla expansionerna.

Hade ingen aning om att något sådant skulle kunna skapa problem. Jag har bland annat Jorden runt installerat, måste jag avinstallera det ifall jag ska installera någon av de tidigare expanisonerna (Arbetsliv)?
  • Sexymala

Nej, man skall inte behöva avinstallera äldre expanssioner för att installera nyare. Jag installerade Pets efter året runt och det funkade bra! Fick dock avinstallera det igen, men det hade andra orsaker. Så det skall inte behöves, avd jag vet iaf

• Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-03-09 12:15:43 följande:
    Nej, man skall inte behöva avinstallera äldre expanssioner för att installera nyare. Jag installerade Pets efter året runt och det funkade bra! Fick dock avinstallera det igen, men det hade andra orsaker. Så det skall inte behöves, avd jag vet iaf
    För mig funkar det inte att installera ett nyare spel efter ett äldre...
    När är det min tur!?
  • qenzo

Både prylpaket och expansionspack kan installeras i vilken ordning man helst önskar, så länge sims 2 är installerat på datorn.

medea08 skrev 2008-03-09 11:25:52 följande:
    Det ska fungera att installera efter alla expansionerna.Hade ingen aning om att något sådant skulle kunna skapa problem. Jag har bland annat Jorden runt installerat, måste jag avinstallera det ifall jag ska installera någon av de tidigare expanisonerna (Arbetsliv)?
  • Twisted Angel
    Twisted Angel skrev 2008-03-09 12:23:25 följande:
    Fast jag menade då tvärt om... *lite snurrig idag*
    När är det min tur!?
  • qenzo

Det var knepigt, för det ska inte ha någon som helst betydelse.
    Du startar dock spelet med den nyaste expansionen av de installerade.
    Twisted Angel skrev 2008-03-09 12:23:25 följande:

• Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-03-09 12:25:08 följande:
    Det var knepigt, för det ska inte ha någon som helst betydelse.Du startar dock spelet med den nyaste expansionen av de installerade.
    Okej... Jag har alltid avinstallerat expansioner om jag haft någon äldre som jag vill installera senare... Trodde man var tvungen att ha allt i rätt följd.
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Twisted Angel skrev 2008-03-09 12:34:20 följande:
    Okej... Jag har alltid avinstallerat expansioner om jag haft någon äldre som jag vill installera senare... Trodde man var tvungen att ha allt i rätt följd.
    Om jag inte missminner mig heller... så har jag för mig att datorn sagt ifrån om det varit en äldre expansion som jag vill installera efter en nyare...
    När är det min tur!?
  • qenzo

Det enda som gör att det kan strula, tror jag, är om datorn inte pallar att hantera det faktum, att alla expansioner har olika "språk" (spel mot dator alltså). Men bortsett från det så ska det fungera så länge du startar spelet med rätt expansion, dvs det senast släppta (av de du installerat).

Twisted Angel skrev 2008-03-09 12:34:20 följande:

Svar på tråden Sims2 nr 12