• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Auris

Tack Vickis för ny tråd och tack Lady för länken!

• Tös
    Auris skrev 2008-03-08 16:24:02 följande:
    Instämmer!
  • Twisted Angel
    Auris skrev 2008-03-08 16:24:02 följande:
    ÅsaKj är det du som bytt namn?
    När är det min tur!?
  • vickis75

Haha, jag var inte alls lika klurig som LN och tänkte på att länka i folks gästböcker.

Twisted Angel skrev 2008-03-08 15:07:44 följande:

Okej, då är jag med... Då måste man alltså skaffa jobb så man kan köpa möbler efter vart och klara sig och så.
    Japp, precis så. Nu sist startade jag på en strandtomt istället (minns inte om det var största, men iaf) - och då fick hon råd med liiite mer grejer. Men jag går inte in för alla regler till 1000.

Jag tror även meningen är att det ska vara lite småjobbigt i början. *s*
  • Twisted Angel
    vickis75 skrev 2008-03-08 18:23:06 följande:
    Japp, precis så. Nu sist startade jag på en strandtomt istället (minns inte om det var största, men iaf) - och då fick hon råd med liiite mer grejer. Men jag går inte in för alla regler till 1000. Jag tror även meningen är att det ska vara lite småjobbigt i början. *s*
    Aha okej, hehe... Men är det inte drygt efter ett tag att inte få fuska sen att man måste
    köra med tio generationer... tar ju år och dar... haha.
    Auris skrev 2008-03-08 18:15:40 följande:
    Ja. Det är jag.
    Okej...
    När är det min tur!?
  • Lady Namárië
    Twisted Angel skrev 2008-03-08 18:26:28 följande:
    Aha okej, hehe... Men är det inte drygt efter ett tag att inte få fuska sen att man måste
    köra med tio generationer... tar ju år och dar... haha.
    Man kan ju prova att köra en "minilegacy" på fem generationer om man vill prova men inte riktigt orkar med hela tio stycken. Då är det ju bara att fortsätta om man fortfarande tycker att det är roligt när man nått fem.
    We need equality, kinda now. (Joss Whedon)
  • Twisted Angel
    Lady Namárië skrev 2008-03-08 18:36:32 följande:
    Man kan ju prova att köra en "minilegacy" på fem generationer om man vill prova men inte riktigt orkar med hela tio stycken. Då är det ju bara att fortsätta om man fortfarande tycker att det är roligt när man nått fem.
    Aha okej...

Jag orkar aldrig spela länge med samma familj, haha...
    När är det min tur!?
  • Tös

Hur gör ni?

När en familjs ungar flyttar ut o flyttar själva. Brukar ni låta den grenen självdö eller fortsätter ni på den grenen med barn o allt?

• EveLiten86

Hej hej!

Har en liten fråga... Om jag har alla exansionerna installerade och har skaffat mig ett prylpaket, kan jag installera det "över" de andra då, eller måste jag installera om allt och ta det i rätt ordning??

Svar på tråden Sims2 nr 12