• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Tussa76

Godmorgon allihop! Usch, vad det är svårt att sova på helgerna...   Speciellt sånna här, när jag har alla barnen hemma! Inte för att de stör mej, utan för att jag inte VILL sova! Vill ju umgås med min familj när alla är hemma ju! Jättesvårt att koppla av och sova då...

Dessutom börjar ju hjärnan tänka sockerblommor så fort man vaknar till lite... och då är det ju lika bra att gå upp och pilla lite

Men nu sover lilleman här hemma, och dottern är iväg på sin gymnastik, så nu ska jag försöka sova en stund till... jag ska ju orka med en vaknatt till!

Ankmor skrev 2008-05-03 23:02:52 följande:
    Tussa Jag tycker du skall göra lite både ock, det blir mest naturligt då.
    Tror du? Jag trodde att det var två olika "arter" av murgröna! Har aldrig sett båda delar på en planta... Hmmm...

Maria: ja... när jag funderat en stund så tror jag nog det blir mörkgröna... mest för att få en kontrast! Tårtorna kommer ju vara ljusa, och då kan det vara snyggt att både murgrönan och primulorna är ganska mörka, för då tror jag att orkideerna framhävs mer, de är ju så ljusa!

Ja, ja... får se hur det blir....
  • Solaika

Nu har dom åkt, utan att bestämma sig för vilken smak dom ville ha Men dom fick med sig alla rester hem o skulle fortsätta fundera Det lutar åt nåt med hallon iaf.. tokstollar Räcka ut tungan

Provsmakningsminitårta. Tre ljusa- o tre chokladbottnar. Fyllningar va hallon, jordgubb med choklad och passion och vit choklad. Täckt med MMF, svarta prickar av marsipan o riktiga blommor o blad.
    Såhär vart det iaf till slut. Lite olika utföranden men i princip samma lika. De svarta prickarna syns lite dåligt men dom sitter där iaf. MMFen va inte alls kul att jobba med, men det gick iaf bättre när jag gav upp oljan o tog florsocker istället. Blommorna och bladen är äkta vara.. hann lixom inte med o röda gerbera som det ska vara har jag inte kunnat göra för jag är utan färg och det fanns inte en enda riktig att få tag på. Murgröna orkade jag bara inte göra.. så det fick bli riktig sån oxå. Dom tyckte iaf att dom va fina och goda

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • MariaX m 2
    Tussa - Jaa det är så jag tänker, kontrasten mörkgrön murgröna och vit tårta är jättesnygg

Jobbigt att inte kunna sova, jag blir helt knäpp då. Hoppas du kan slappna av lite iaf

Solaika - Vad fint det blev iaf (fast det är äkta vara ) Fräckistårtan blev välgjord, jag tycker dock personligen att de är äckliga, brukar inte vara pryd i vanliga fall men men...  Väldigt snygg hudfärg hade du fått till, vad använder du för färg till den?
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Solaika

Maria - Tack Äkta vara är snyggare än vad mina kretipletiskapelser hade varit
    Äcklig? Hihi, du e kul. Lite småsnuskig med kladdet iofs.. men hon beställde, jag gjorde Hudfärgen är till största delen Ivory blandat med lite Creamy peach och ett liiitet uns brunt.

• Ankmor

Det är nog enklast att göra murgröna i en färg...

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • JFL

Solaika: Tänkte först "jösses vilken fantastisk gerbera hon fått till" men så såg jag att den var riktig. Söt tårta iallfall med blomman och prickarna.
    Snusktårtor är jag inte mycket för, tycker inte att det hör till mat. Fattar inte hur man kan ge den till sin mamma?! Vad har man då för förhållande till sin mamma?! Inte skulle jag iallafall, mamma och jag är pryda i det avseendet..... Men du har lyckats med tårtan iallafall !!!

I ღ cakes
  • Solaika
    JFL skrev 2008-05-04 20:47:02 följande:
    Solaika: Tänkte först "jösses vilken fantastisk gerbera hon fått till" men så såg jag att den var riktig. Söt tårta iallfall med blomman och prickarna.Snusktårtor är jag inte mycket för, tycker inte att det hör till mat. Fattar inte hur man kan ge den till sin mamma?! Vad har man då för förhållande till sin mamma?! Inte skulle jag iallafall, mamma och jag är pryda i det avseendet..... Men du har lyckats med tårtan iallafall !!!
    Asch.. jag skulle inte sagt att den va riktig
    Näe, jag skulle inte heller ge det till min mamma.. inte pappa heller för den delen. Jag har väl just inget emot det.. men inte är det nåt för min familj. Jag försökte vägra tala om vad det va.. men eftersom den skulle stå i deras kyl några timmar i väntan på att bli hämtad av hon som beställt den så hotade pappa med att öppna o titta.. så då fick jag ju lov att tala om.. Fast dom flinade mest.. o tyckte att ja, det va ju en idé det oxå..
    Den va absolut kul att göra.. men det är ju inget man gör/ger till vem som helst.

O sen måste jag ju försvara min gerbiluppfödare lite Hon och hennes mamma har ett fullt normalt förhållande.. dom är bara väldigt öppna när det kommer till sexsnack.. vilket jag ser mer som bra, än fel
  • rimmis

Solaika: Äkta vara är vackert :)

Och din snusktårta är .... cool Förvånad

Jag ska göra en tårta idag eller i morgon med en äkta ros på! Det kommer bli jättefint... Ibland finns det helt enkelt inte möjlighet eller tid till sockerlekandet.

• MariaX m 2

Jag gillar oxå äkta vara, det är såå vackert

Tjejer, nu behöver jag er hjälp!! Ska göra en konfirmationstårta till helgen men vad tusan ska jag ha på?? Har kollat runt, det verkar vara typ kors på alla och det vill jag inte. Funderar på lite liljekonvaljer och en liten murgrönakvist men man måste väl ha nåt mer... Nån med nån bra idé ?

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
Svar på tråden Sockerpullornas tråd