Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Godmorgon allihop! Usch, vad det är svårt att sova på helgerna...
Speciellt sånna här, när jag har alla barnen hemma! Inte för att de stör mej, utan för att jag inte VILL sova! Vill ju umgås med min familj när alla är hemma ju! Jättesvårt att koppla av och sova då...
Dessutom börjar ju hjärnan tänka sockerblommor så fort man vaknar till lite... och då är det ju lika bra att gå upp och pilla lite
Men nu sover lilleman här hemma, och dottern är iväg på sin gymnastik, så nu ska jag försöka sova en stund till... jag ska ju orka med en vaknatt till!
Nu har dom åkt, utan att bestämma sig för vilken smak dom ville ha
Men dom fick med sig alla rester hem o skulle fortsätta fundera
Det lutar åt nåt med hallon iaf.. tokstollar 
![]()
Såhär vart det iaf till slut. Lite olika utföranden men i princip samma lika. De svarta prickarna syns lite dåligt men dom sitter där iaf. MMFen va inte alls kul att jobba med, men det gick iaf bättre när jag gav upp oljan o tog florsocker istället. Blommorna och bladen är äkta vara.. hann lixom inte med o röda gerbera som det ska vara har jag inte kunnat göra för jag är utan färg och det fanns inte en enda riktig att få tag på. Murgröna orkade jag bara inte göra.. så det fick bli riktig sån oxå. Dom tyckte iaf att dom va fina och goda ![]()
Maria - Tack
Äkta vara är snyggare än vad mina kretipletiskapelser hade varit
Äcklig? Hihi, du e kul. Lite småsnuskig med kladdet iofs.. men hon beställde, jag gjorde
Hudfärgen är till största delen Ivory blandat med lite Creamy peach och ett liiitet uns brunt. ![]()
Det är nog enklast att göra murgröna i en färg...
Solaika: Tänkte först "jösses vilken fantastisk gerbera hon fått till" men så såg jag att den var riktig. Söt tårta iallfall med blomman och prickarna.
Snusktårtor är jag inte mycket för, tycker inte att det hör till mat. Fattar inte hur man kan ge den till sin mamma?! Vad har man då för förhållande till sin mamma?! Inte skulle jag iallafall, mamma och jag är pryda i det avseendet..... Men du har lyckats med tårtan iallafall
!!!
Solaika: Äkta vara är vackert :)
Och din snusktårta är .... cool 
Jag ska göra en tårta idag eller i morgon med en äkta ros på! Det kommer bli jättefint... Ibland finns det helt enkelt inte möjlighet eller tid till sockerlekandet.
Jag gillar oxå äkta vara, det är såå vackert
Tjejer, nu behöver jag er hjälp!! Ska göra en konfirmationstårta till helgen men vad tusan ska jag ha på?? Har kollat runt, det verkar vara typ kors på alla och det vill jag inte. Funderar på lite liljekonvaljer och en liten murgrönakvist men man måste väl ha nåt mer... Nån med nån bra idé
?