• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • greeneyes

ankmor o maria: tack för tipsen, ska kika på glansen!  men ånga.. aldrig hört talas om?? tänkte främst till brättet på studenthattar, de är ju blanka..

jag har inte varit inne på ett par dagar, har spenderat varje ledig sekund till att göra små blommor i määäääängder.. vilket jobb att sätta varje blomma separat på en egen tepjad tråd.. suck! är uppe i ca 180 st, har räknat ut att det behövs ca 500 st.. suck.. o jag har ju inte så jäääättemycket tid direkt, dottern har kommit in i den klassiska 8-månaderskrisen och kan därmed inte ens sitta i sin stol bredvid, utan ska sitta hos mig all sin vaken tid (o kinkar ändå.. haha).. men åh, vad fina blommorna blir
    ... jag lyckades förresten styra in henne på en lilarosa som är SQ:s cyklamen istället för sån där ljus syrenlila myyycket finare!
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • MariaX m 2

Oj vilket jobb ! Är oxå sugen på syrén men 500 blr... hmm jag kanske håller mig till nåt enklare Ånga anv jag absolut mest, blir så kladdigt med glaze. Men av ånga blir det inte blankt direkt, bara lite halvblankt om ens det. Men lagom för många blad

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • greeneyes

hur gör man då?

MariaX m 2 skrev 2008-05-15 22:57:13 följande:
    Oj vilket jobb ! Är oxå sugen på syrén men 500 blr... hmm jag kanske håller mig till nåt enklare Ånga anv jag absolut mest, blir så kladdigt med glaze. Men av ånga blir det inte blankt direkt, bara lite halvblankt om ens det. Men lagom för många blad
    *lovar bilder på mängder av halvfärdiga blommor snart*
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Sexymala

MariaX
    De är underbara! Helt fantastiska! Men så är du ju grym på blommor med! Låg faktiskt igår kväll o fundera på hur man gör gerbera på tråd. Fick inte fram något bra svar, men nu vet jag ju att det går iaf!

Less is more och det tycker jag stämmer bra som bröllopstema!

• MariaX m 2

Så, nu är helgens *som-nästan-inte-blev* tårtor färdiga . Men borde jag haft nåt mer på, tycker att det fattas nåt...? Hon har gula rosor i buketten, kanske skulle göra nåt med det... men jag vill ju inte ha för mkt heller... suck. Vad tycker ni?

Bröllopstårtor. Fyllda med lime- och jordgubbsmousse.

• MariaX m 2
    Sexymala - Tack så mkt , känns skönt att veta!! Man blir ju lite tveksam ibland

Jorå, gerbera går att få på tråd och det är inte särskilt svårt om man har rätt utstickare. En sån där med typ fem utstickare, vita i plast har jag anv, jättebra!!
  • Solaika
    Sexymala skrev 2008-05-16 16:07:50 följande:
    MariaXDe är underbara! Helt fantastiska! Men så är du ju grym på blommor med! Låg faktiskt igår kväll o fundera på hur man gör gerbera på tråd. Fick inte fram något bra svar, men nu vet jag ju att det går iaf!Less is more och det tycker jag stämmer bra som bröllopstema!
    Kan bara hålla med! Wonderful!!
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-05-16 16:08:32 följande:
    Så, nu är helgens *som-nästan-inte-blev* tårtor färdiga . Men borde jag haft nåt mer på, tycker att det fattas nåt...? Hon har gula rosor i buketten, kanske skulle göra nåt med det... men jag vill ju inte ha för mkt heller... suck. Vad tycker ni?
    Behövs inget mer på de tårtorna! De är ju perfekta som de är.
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor

Och nu till min tråkiga nyhet

Jag kan inte komma på Sockerpullaträffen i augusti!

Min bror skall ha sin 40-års fest samma helg och han bor i Danmark, dvs vi träffas inte så ofta - och jag känner att min bror får gå före tårtor&blommor mm

Jag är ledsen nu! Vill ha tårta NU!!!
  • Solaika

Va tråkigt Ankmor! Jag vet inte än om jag kan.. jag ska på intervju för sommarjobb på tisdag.. sen hoppas jag på schema snabbt så jag kan tala om hur det blir.

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd