• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • MariaX m 2
    Aiwendil skrev 2008-05-11 12:28:28 följande:
    MariaTräffen är första helgen i augusti va? Då är vi i London Enda helgen min man kunde..... GreeneyesKonditorier tar mellan 35-70kr/biten har jag sett för såna tårtor som vi gör.OCH... och det är inget LITET OCH...Konditoritårtor är inte alltid så himlans vackra vill jag lova. Inte de jag sett i allafall.Man ska inte ge bort sina konstverk, sa Stellamum till mig en gång och hon har så rätt.Så det gör inte jag längre
    Åååhh vad trist Men vi får ha fler träffar Kul med London dock, du får köpa massor av tårtprylar med dig hem

Tussa - Fin bukett
    greeneyes skrev 2008-05-11 21:06:51 följande:
    ...kom förresten att tänka på det, är det typ bladglans eller nåt annat man använder för att göra nån sockerdekor högblank? nån som vet o vart får man tag på det i sf?
    Jag har bara fått tag i half glaze, det är inte så blankt som full glaze. Tror det var länk nr 2 som Ankmor skrev som verkar vara full glaze.
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Aiwendil

Maria

Ja, det måste vi verkligen ha...
    Jag frågade ju där på kursen men jag vet inte riktigt om jag blev något klokare
    om vilken affär som var värd att ta sig till?
    Minns du?
    Jag har ju heller inte all tid i världen att släpa runt på son (och man) för att hitta
    tårtprylar
    Roligt strössel och sånt kanske mna kan köpa i de vanliga butikerna dock

Låt inte onödiga människor ta din energi ifrån dig!
  • Solaika

Hjälp!!
    Jag ska göra en bröllopstårta till den 31a maj. Jättekul! Meeen.. dom vill ha en hel drös med rosor i FP.. Jag hinner inte! Hjälp mig!? Jag kan åka en liten bit o hämta om det behövs. Eller betala frakt o sånt om nån vill göra o skicka hit.

Please!!

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Aiwendil

Solaika..
    Jösses... ja, det är ju inte så lång tid kvar
    Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag själv har massor att göra...

Hoppas det ordnar sig!

Låt inte onödiga människor ta din energi ifrån dig!
  • Solaika
    Aiwendil skrev 2008-05-14 10:12:36 följande:
    Solaika..Jösses... ja, det är ju inte så lång tid kvar Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag själv har massor att göra...Hoppas det ordnar sig!
    Näe, jag vet.. o jag har massor o göra fram till dess.. Förhoppningsvis håller det på att lösa sig. Tack för omtanke ia
  • MariaX m 2
    Solaika skrev 2008-05-14 08:46:12 följande:
    Hjälp!!Jag ska göra en bröllopstårta till den 31a maj. Jättekul! Meeen.. dom vill ha en hel drös med rosor i FP.. Jag hinner inte! Hjälp mig!? Jag kan åka en liten bit o hämta om det behövs. Eller betala frakt o sånt om nån vill göra o skicka hit. Please!!
    Det är kanske lite för långt till mig annars hade jag gärna hjälp till lite

Just det, receptet på sp - jag inboxar dig det, är det OK?
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-05-14 15:17:05 följande:
    Det är kanske lite för långt till mig annars hade jag gärna hjälp till lite Just det, receptet på sp - jag inboxar dig det, är det OK?
    Lite långt är det till dig ja. Men du ska få hjälpa mig med gerbera när jag kommer till dig i sommar
    Tack för receptet! Ska vidarebefodra det till tjejen som frågade
  • JFL

Måste det vara i FP? Kan ni inte köpa en massa riktiga rosor och sticka ner i tårtan bara?

Solaika skrev 2008-05-14 08:46:12 följande:
    Hjälp!!Jag ska göra en bröllopstårta till den 31a maj. Jättekul! Meeen.. dom vill ha en hel drös med rosor i FP.. Jag hinner inte! Hjälp mig!? Jag kan åka en liten bit o hämta om det behövs. Eller betala frakt o sånt om nån vill göra o skicka hit. Please!!
    I ღ cakes
  • Solaika
    JFL skrev 2008-05-14 23:18:39 följande:
    Måste det vara i FP? Kan ni inte köpa en massa riktiga rosor och sticka ner i tårtan bara?
    Dom ville absolut inte ha äkta blommor. Men Fru Fogeby hjälper mig o gör rosor så det har löst sig.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd