• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-08 21:10:06 följande:
    ankmor: tuuusen tack för länkarna, vilken raring du är! måste nog hålla med om att den första tårtan var ett riktigt skräckexempel Men resten var toppenfina!  ...De är dock ganska bestämda, de ville först ha spritsade typ äppelblommor uppbundna till buketter med floristtråd, men där fick jag slå näven i bordet o säga att det faktiskt inte går att kombinera spritsning med floristtråd.. (eller går o går, jag vill inte ens försöka ) så de har hittat en tårta i min Wilton Yearbook från 2006, sid 80, kallas curtains in cascade, ifall nån har boken. Fast jag lyckades få att de skulle ha som ett sammetsband som kant istället för curtains som på bilden... (hittade ingen bild på den på Wiltons hemsida tyvärr..)
    Som jag sagt tidigare i någon tråd - Jag har inte möjlighet att tårta så ofta som jag vill, därför hjälper jag gärna till så att andra kan tårta så mycket de vill
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • MariaX m 2

Dagens tårta då, lite ändrad och fixad med men såhär blev den till slut

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • greeneyes

maria: åååh, helt fantastisk ju!!!

alla andra: tack för supporten, ni är så rara
    förresten, nån som minns var på SQ:s sida man faktiskt kan se bild på färgerna hur de ser ut IRL så att säga, hittar ju ingen bild alls på färgerna.. suck.. var på Cake&Design idag o handlade till blommorna, o hon gav en massa bra tips. bla behöver man inte göra ögla på floristtråden - om man bränner den med eld precis innan man stoppar in den i "konen" så att säga, då bränns den fast! toppensmart ju!! (fattade ni vad jag menade?)
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • mooogn
    MariaX m 2 skrev 2008-05-09 17:06:12 följande:
    Dagens tårta då, lite ändrad och fixad med men såhär blev den till slut
    Den blev jättesöt!
    Google är din vän!
  • Tussa76

Jag är FÄÄÄÄÄÄRDIG!!!!

Har precis slagit ner baken i ankmors sköna soffa efter en väldigt intensiv dag *pust* men nu är alla blommor och tårtspritsning klara! Blev faktiskt ganska nöjd men blommorna i slutändan, så jag hoppas att brudparet tycker om dem!

Tyvärr så var ju inte grunden att spritsa på den bästa... rondellen han hade använt var bara milimeter större än tårtorna och marsipanen var full med veck... men det är ju inte mitt fel! Känns skönt!

Lessen att jag inte orkat skriva och kommentera de senaste dagarna.. det har varit lite mycket! Men ni veeeeeeet ju att jag tycker era tårtor är alldeles ljuvliga!!

• JFL

Tussa: perfekt!!!!! Slappna av och njut nu

I ღ cakes
  • mooogn
    Tussa76 skrev 2008-05-09 22:19:17 följande:
    Jag är FÄÄÄÄÄÄRDIG!!!! Har precis slagit ner baken i ankmors sköna soffa efter en väldigt intensiv dag *pust* men nu är alla blommor och tårtspritsning klara! Blev faktiskt ganska nöjd men blommorna i slutändan, så jag hoppas att brudparet tycker om dem! Tyvärr så var ju inte grunden att spritsa på den bästa... rondellen han hade använt var bara milimeter större än tårtorna och marsipanen var full med veck... men det är ju inte mitt fel! Känns skönt!Lessen att jag inte orkat skriva och kommentera de senaste dagarna.. det har varit lite mycket! Men ni veeeeeeet ju att jag tycker era tårtor är alldeles ljuvliga!!
    Grattis!
    Google är din vän!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd