• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-07 09:23:28 följande:
    wow. vilka tårtor ni gjort!! supertoppenfina!! mooogn: kul att se dig här äntligen börjar de (nog) bli klara med hur de vill ha sin bröllopstårta, ni vet de som jag har beställning av till 14 juni. De ska ju ha syrener som tema, och det är ju lila, lila, lila. Men jag har en sån känsla (läs: vetskap) om att de är motsatsen till rysch-pysch, och är rädd att deras tankar med syrenlila på tårtan mest kommer att bli 80-talet here we go.. har försökt styra lite (läs: mycket) och har hittat små bundna som buketter med miniblommor, ser nästan ut som syrener, i en Wilton yearbook. ska se om den finns på deras hemsida, i såna fall kan jag länka.. ska leta lite..   men jag säger bara: hoppas, hoppas, hoppas att deras syrener på tomten som de ska duka med INTE är så där ljust lila, de andra färgerna känns mer som smakfullt på ett bröllop.. (förlåt för mitt långa svammel, behövde avreagera mig lite...)
    Här har du ett par bilder på syréntårtor i äkta Amerikansk stil... kanske faller de brudparet i smaken?

http://www.piecesofcake.com/images/cakegallery/customcakes/custcake11-lilacs.jpg
    http://www.usi.edu/food/catering/images/w11.jpg
    http://www.goodtastecakedesigns.com/images/600_070527lilac.jpg
    http://www.brides.com/images/editorial/2003_modernbride/02_03_p043_takethecake/00_main/005_primary.jpg
    http://www.brides.com/weddingstyle/cakes/gallery/editorspick/detail/3445?f=1541%3a1543&f=168%3a180&offset=17   (föreställ dig syrener)
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Aiwendil

Ankmor
    Åh jag gillade den första...

Låt inte onödiga människor ta din energi ifrån dig!
  • JFL
    mooogn skrev 2008-05-07 10:19:23 följande:
     --> Har läst lite i de gamla trådarna och ville bara "avslöja" mig som den där jobbiga bruden som begärde svart bröllopstårta med orkidéer på nyårsafton! Men både vi och gästerna tyckte att det var en UNDERBAR tårta Tack, JFL!
    Aiwendil skrev 2008-05-07 20:51:51 följande:
    Jättefint Måste också prova nångång..Bara det att jag blir så nervös när jag ska göra nått och bara har EN chans på mig Målar man fel så målar man fel liksom Samma när man ska lägga på sp-locket... Man har ju bara en chans på sig.. hahaha....
    Det går faktiskt att "sudda". Ta bara ren alkohol på en ren pensel och torka bort det du målade fel. Du får bort nästan allt, ibland kan det vara små spår av färg men det syns nästa inte
    I ღ cakes
  • Aiwendil

JFL
    Ahaa.. det visste jag inte! Tackimycketipset *hihi*

• Ankmor
    Aiwendil skrev 2008-05-07 20:59:46 följande:
    AnkmorÅh jag gillade den första...
    och den tog jag med som "skräckexempel" hehe - tänk vad olika smakerna kan vara, och tur är väl det!
  • Aiwendil
    Ankmor skrev 2008-05-07 23:44:52 följande:
    och den tog jag med som "skräckexempel" hehe - tänk vad olika smakerna kan vara, och tur är väl det!
    Hahaha... jamen, det fanns nått fint i den tyckte jag...
    Jag skulle nog gjort den lite annorlunda men... det var nåt i den som jag faktiskt tyckte om!
  • Tussa76

Aaaaahhhh!!!!!

Nu börjar jag få panik!! Kämpar på med mina blommor, och det går väl bra... men det tar sån tiiiiiid! Vet inte riktigt hur jag ska hinna!  Dessutom fick jag veta IGÅR att de har ändrat sej, och ska ha 5 tårtor istället för 4! Så nu måste jag hinna göra några orkideer till!

Håller på med murgrönan nu... den blir mörkgrön, det går snabbast! Då kan jag ju grundfärga FP´n innan, så blir det inte lika mycket målning sedan...

Skulle ha behövt typ 17 händer till känner jag! Speciellt till att ta hand om lilleman! Han tycker inte alls att mamma ska sitta still och pyssla med sitt ju.. Tack och lov sover han middag minst 2 timmar om dagen. Annars hade jag inte fått gjort något alls!

Nej, här kan jag inte sitta... back to the murgröna!!

KRAM på er!

• MariaX m 2

Förstår känslan Tussa !! Det kommer fixa sig till slut iaf och bli jättefint!!

Jag sitter och fixar med konfirmationstårtan, det ska vara lite murgröna och lijlekonvaljer på. Sen har vi bröllopstårtorna nästa vecka och sen... Ahhhh!! Tur att vi har en slappkurs nu, bara undervisning 1 dag i veckan

Kram o Kyss

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Solaika

Hej tjejer!
    Jag har inte alls gott om tid numera. Massor att göra på uppsatsen som snart ska vara klar så den tar mycket tid. Dessutom mycket tårtor framöver, student som ska planeras, möss som inte vill bli kompisar o jag vet inte allt vad det är.. nåt sommarjobb har jag inte fått ännu heller även om det kan lösa sig typ idag eller imorn (ni får jättegärna hålla en tumme för utan sommarjobb vet jag inte hur sommaren ska kunna överlevas) Har en tenta jag måste göra om innan sommaren oxå.. jag blir smått galen!

Ville bara förklara varför jag inte hänger så mycket här. Tänker på er alla dagligen! Och tack söta ni för komplimanger om mina tårtor! rimmis o Aiwendil, era tårtor är jättefina! rimmis du målar så himla fint!

Puss o kram på er alla gobitar!

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Ankmor
    TUSSA!!!!!

Jag hjälper dig med blommorna!!

Har fixat pengar av svärmor, den underbara ängeln!

Vit tråd 30
    vit tejp
    FP
    Pale lilac
    Marigold
    Pearl

Stämmer det?

(är på jobbet så jag måste logga ut ganska snart)
Svar på tråden Sockerpullornas tråd