Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Tack så mycket tjejer
!! Jag tror hämtaren blev nöjd oxå, jag var (som vanligt) inte hemma när hon hämtade den
Är inte så glad idag
Är jag fjantig?
Igår skulle vi träffas några tjejer i klassen, vi har umgåtts ett tag och träffats en 5-6 gånger utanför skolan och fikat, druckit lite vin och käkat ihop. Så igår skulle vi träffas igen. Jag ringde till en av tjejerna och skulle säga tt jag var 10 min sen men hon svarade inte. Men hon ringde upp direkt och vi bestämde att vi skulle handla när vi träffades. Jag kom dit 12 över och ingen var där. jag väntade en stund och sen ringde jag samma tjej men inget svar. Väntade lite till och lite till... Ringde igen, inget svar. När det gått 45 minuter gick jag ett varv och tittade lite och sen efter typ 55 minuter ringde tjejen upp:
"- Vi gick i förväg.
"- Men hur skulle jag hitta er då?"
"- Vi tänkte att du skulle ringa...
"- Men det gjorde jag ju...
"- Jag glömde visst sätta på ljudet... men du är välkommen nu
!!
Jag blev skitbesviken och ledsen faktiskt, jag gick bort dit och fick nån halvkäck förklaring. Jag tror verkligen inte det var med flit och att de inte menade nåt med det, det känns som folk som är typ 10 år yngre litar mer till mobilen och håller inte tider och platser på samma sätt men ändå, jag stod f*n på samma ställe i 50 j*vla minuter och väntade medans de fikade ost och kex och drack vin!!!! Jag skulle iaf verkligen sett till att personen förstod och kände sig OK innan jag släppte det men men... Jag skulle nog ha slagit en signal idag och kollat läget lite och visat att jag brydde mig men det tror jag inte nån kommer göra...
Som sagt, är jag fjantig?
MARIA: nä, jag förstår dig verkligen, fy vad taskigt av dem tycker jag!
trodde det var självklart att ringa upp dig i såna fall.. o det värsta är att man inte kan säga ifrån riktigt heller eftersom man itne känner folk så bra, i en sån situation tycker jag ofta att jag känner att man är med "på nåder" om du förstår.. trist i alla fall, och du har absolut rätt att vara besviken på dem även om det säkerligen inte var med flit. *kramar om*
Maria
Du är verkligen inte fjantig..
Blev ledsen när jag läste det du skrivit.
Förstår känslan precis!
Jag har en kär vän som är väldigt dålig på det där med mobilen...
Hon svarar inte och dom svarar aldrig på hemtelefonen heller...
Jag vet att hon bara är sån så det är inte mot mig personligen
Men ändå blir jag lite ledsen när man aldrig får tag på henne och när man väl får
det så visar det sig att dom faktiskt varit hemma men inte orkat svara bara...
Då känner jag: Orkar dom inte svara när jag ringer
Men som sagt.. jag ska inte ta det personligt men jag gör det ändå...
Kram på dig! Vi kan äta kex och dricka vin ihop istället ![]()
Maria: Nej, du är inte fjantig! Jag tycker att det var respektlöst, även om tanken inte var ond.
Puh!
Har lagt in dagens fyra doptårtor i bildtråden nu
Känner mig nöjd med dom och hoppas att de blev till belåtenhet!
Godmorgon tjejer
sitter på jobbet sedan 06... puh! inte kul.. får se om jag hinner njuta av solen nåt på lunchrasten...
ååh, jag är så stolt över mig själv, igår ringde en granne till hon som fick skogstårtan jag gjorde nyligen. Hon ville ev beställa två studenttårtor (totalt 30bitar), och frågade om priset. Och för första gången tog jag i lite grann, för jag har äntligen insett att man inte kan jobba gratis så att säga, vilket hon förstod. Kan så klart inte skriva vad jag begärde här pga trådrestriktioner så klart. Men det var absolut inte orimligt, och i klass med vanlig princesstårta på kondis. Hon hade typ tänkt sig hälften i pris, så kon skulle fundera. Men vadå, blir lite irriterad på att man tror att man kan få så fina tårtor som vi här i tråden gör mot HALVA priset på kondis.. undra hur man tänker då.. Men hon skulle i alla fall fundera o återkomma.
..men jag är så stolt över att jag äntligen vågade ta ett rimligt pris, innan har jag alltid varit så mesig på att ta betalt
*stolt*
Tack tjejer, skönt att veta att jag inte bara är fjantig
greeneyes - Tack för kramen, den behövdes
Det är just det, man kan inte säga ifrån när man inte känner folk på det sättet. Det får blåsa över men men... Bra att du stod på dig mot tårtbeställaren, man kan ju inte jobba ideellt
!!!
Aiwendil - Nä precis, man sk ainte ta det personligt men man gör ju det... Ser fram emot att sitta och snacka och sippa vin med dig och alla andra på träffen, du kommer väl
?
rimmis - Ja precis, det var nog det jag kom fram till, respektlöst. Trist... men ja ja, det får blåsa över.
Ankmor - Tack för komplimangen
!! Tyvärr är jag inte typen som blir rasande, man borde bli det men jag är för mesig. Jag ska träffa dom imorgon igen, får se hur det käns då... Jättefin tårta du har gjort
!! Den lät såå god dessutom, hur smakade det med vinäger i?