• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor

Jag måste logga ut nu, men håller ett öga på tråden utifall du svarar här TUSSA!!

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • mooogn
    Ankmor: Vad gulligt av dig att hjälpa Tussa!
    Google är din vän!
  • Tussa76

Åhhh.. du är ju så söt, ankmor!!! TACK för det!!

Tyvärr fungerar det inte riktigt, eftersom jag måste binda ihop buketterna innan vi åker ner till dej i morgon förmiddag... För hela dagen i morgon är fulltecknad med sångövning inför bröllopet, mammas födelsedagsfika, samt att jag ska hinna spritsa tårtorna i morgon kväll också... för på Lördag hinner jag INTE!

Vilken himmla tur att jag inte ska BAKA tårtorna också!

• Ankmor
    mooogn skrev 2008-05-08 13:18:40 följande:
    Ankmor: Vad gulligt av dig att hjälpa Tussa!
    Ja visst är det

Tussa är ju min apeslut bästastebästa vän och då måste man ju hjälpa! Man bara måste!!

Men synd att jag inte kan hjälpa dig, hade jag fått ledig av chefen skulle jag ju kunnat komma upp i kväll men tyvärr... Och imorgon är jag upptagen heela dagen med bullbak och tårtfix mm inför MaryKay-klassen imorgon kväll.

Men men, vi ses imorron!
  • mooogn

Är det någon som prövat att baka sådana här amerikanska cookies? (Hihi, jag lyckades att hyperlänka ).

De är säkert vansinnigt söta att äta men åhhh, så gulliga!

Google är din vän!
  • greeneyes

ankmor: tuuusen tack för länkarna, vilken raring du är! måste nog hålla med om att den första tårtan var ett riktigt skräckexempel Men resten var toppenfina! 

...De är dock ganska bestämda, de ville först ha spritsade typ äppelblommor uppbundna till buketter med floristtråd, men där fick jag slå näven i bordet o säga att det faktiskt inte går att kombinera spritsning med floristtråd.. (eller går o går, jag vill inte ens försöka ) så de har hittat en tårta i min Wilton Yearbook från 2006, sid 80, kallas curtains in cascade, ifall nån har boken. Fast jag lyckades få att de skulle ha som ett sammetsband som kant istället för curtains som på bilden...
    (hittade ingen bild på den på Wiltons hemsida tyvärr..)
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • JFL

G-E: Fy så jobbigt. De kan liksom inte begära det omöjliga...

Tussa: Blir stressad bara av att läsa dina ord om blommorna...

Mooogn: Har inte testat Verkar för sliskigt.

I ღ cakes
  • Ankmor
    mooogn skrev 2008-05-08 20:05:08 följande:
    Är det någon som prövat att baka sådana här amerikanska cookies? (Hihi, jag lyckades att hyperlänka ).De är säkert vansinnigt söta att äta men åhhh, så gulliga!
    Lyckades inte se något
    Sedan loggades jag ut eftersom jag "kryssade" bort sidan - du har ju inte tagit alternativet "öppnas i ny sida" utan "samma sida" och jag är van vid den första..

Men amerikanska kakor brukar vara sötsliskiga (och i mitt tycke goda)
  • mooogn
    Ankmor skrev 2008-05-08 22:53:37 följande:
    Lyckades inte se något Sedan loggades jag ut eftersom jag "kryssade" bort sidan - du har ju inte tagit alternativet "öppnas i ny sida" utan "samma sida" och jag är van vid den första.. Men amerikanska kakor brukar vara sötsliskiga (och i mitt tycke goda)
    Fick inte upp alternativet "öppnas i ny sida" Kanske ska kolla bättre nästa gång iaf... Har aldrig smakat am. kakor/bakverk men de där kakorna är ju bara såååå söta! Och kanske ett alt. till cc
    Google är din vän!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd