• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Aiwendil
    Maria
    Träffen är första helgen i augusti va?
    Då är vi i London
    Enda helgen min man kunde.....

Greeneyes
    Konditorier tar mellan 35-70kr/biten har jag sett för såna tårtor som vi gör.
    OCH... och det är inget LITET OCH...
    Konditoritårtor är inte alltid så himlans vackra vill jag lova. Inte de jag sett i allafall.

Man ska inte ge bort sina konstverk, sa Stellamum till mig en gång och hon har så rätt.
    Så det gör inte jag längre
    Låt inte onödiga människor ta din energi ifrån dig!
  • greeneyes

Fick precis en beställning på studenttårta till en kille den 5:e juni. Nån som har tips på tema? till typ 25pers. Ska vara med en studentmössa så klart, men annars fick jag fria händer. Lättare till en tjej ju, då kan man ha blommor etc.. men inte till en kille känner jag.. nån med idéer?

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-11 15:50:01 följande:
    Fick precis en beställning på studenttårta till en kille den 5:e juni. Nån som har tips på tema? till typ 25pers. Ska vara med en studentmössa så klart, men annars fick jag fria händer. Lättare till en tjej ju, då kan man ha blommor etc.. men inte till en kille känner jag.. nån med idéer?
    Ta reda på lite om intressen, vilket program han läst, om han skall läsa vidare och spinn på detta lite grann och gör dekorationer utifrån det.
    Färgen på mössans band avgörs ju också utifrån vilket program han läst.

Om inte - kör på blå och gula blommor, det hör sommar och examen till + det matchar den lilla "blomsterknappen" mittfram på mössan!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor

Här kommer en förhandstitt på TUSSA76s blomsterarrangeman till bröllopstårtan, som hon kämpade med in i det sista!
    Bilden är inte den bästa - bättre bilder kommer !!

Den lila färgen är mycket finare och djupare i verkligheten!

• mooogn
    Ankmor skrev 2008-05-11 19:16:15 följande:
    Här kommer en förhandstitt på TUSSA76s blomsterarrangeman till bröllopstårtan, som hon kämpade med in i det sista!Bilden är inte den bästa - bättre bilder kommer !!Den lila färgen är mycket finare och djupare i verkligheten!
    Jättevacker
  • greeneyes

tack, ja det ska jag göra

Ankmor skrev 2008-05-11 19:13:48 följande:
    Ta reda på lite om intressen, vilket program han läst, om han skall läsa vidare och spinn på detta lite grann och gör dekorationer utifrån det. Färgen på mössans band avgörs ju också utifrån vilket program han läst.Om inte - kör på blå och gula blommor, det hör sommar och examen till + det matchar den lilla "blomsterknappen" mittfram på mössan!
  • greeneyes

...kom förresten att tänka på det, är det typ bladglans eller nåt annat man använder för att göra nån sockerdekor högblank? nån som vet o vart får man tag på det i sf?

• Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-11 21:06:51 följande:
    ...kom förresten att tänka på det, är det typ bladglans eller nåt annat man använder för att göra nån sockerdekor högblank? nån som vet o vart får man tag på det i sf?
    Det finns speciell bladglans att köpa
    http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=63
    http://www.dekoreramera.se/catalog/product_info.php?cPath=54&products_id=321&osCsid=pa87ivgcvs9e6nvp6it4r7qh31

Annars kan man ju måla med pulverfärger och ånga det man vill ha lite glansigt.
    Testa dig fram på lite pasta som du kan avvara...
  • Tussa76

Hej, hej, tjejer!!

Nu är vi hemma igen efter helgen i GBG! Jättetrevligt har vi haft, och bröllopet var såååååå vackert!! *snyft*

Sjungandet gick bra, och tårtorna blev ok... men det var främst för alla marsipanveck som de inte blev helt hundra, och dem hade ju inte jag åstadkommit. Däremot var det INTE en tårta i min smak... Smuliga bottnar indränkta med hallonsylt och fylld samt spacklad med vit chokladmousse... iuhhhh så sött!!! Men smaken är ju olika, och bludparet älskade den! Och det är ju huvudsaken!

Bilder får ni vänta på ytterligare ett tag, eftersom min dator _fortfarande_ inte kommit hem från doktorn! Det skulle ta ett par dagar sa de när vi lämnade in den... nu har det gått 4½ VECKA!! *surar*

Ja, ja, det löser väl sej!

• Ankmor
    Tussa76 skrev 2008-05-12 10:13:13 följande:
    Hej, hej, tjejer!! Nu är vi hemma igen efter helgen i GBG! Jättetrevligt har vi haft, och bröllopet var såååååå vackert!! *snyft*Sjungandet gick bra, och tårtorna blev ok... men det var främst för alla marsipanveck som de inte blev helt hundra, och dem hade ju inte jag åstadkommit. Däremot var det INTE en tårta i min smak... Smuliga bottnar indränkta med hallonsylt och fylld samt spacklad med vit chokladmousse... iuhhhh så sött!!! Men smaken är ju olika, och bludparet älskade den! Och det är ju huvudsaken! Bilder får ni vänta på ytterligare ett tag, eftersom min dator _fortfarande_ inte kommit hem från doktorn! Det skulle ta ett par dagar sa de när vi lämnade in den... nu har det gått 4½ VECKA!! *surar*Ja, ja, det löser väl sej!
    *tröstar*
Svar på tråden Sockerpullornas tråd