Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Fick precis en beställning på studenttårta till en kille den 5:e juni. Nån som har tips på tema? till typ 25pers. Ska vara med en studentmössa så klart, men annars fick jag fria händer. Lättare till en tjej ju, då kan man ha blommor etc.. men inte till en kille känner jag.. nån med idéer?
Här kommer en förhandstitt på TUSSA76s blomsterarrangeman till bröllopstårtan, som hon kämpade med in i det sista!
Bilden är inte den bästa - bättre bilder kommer !!

Den lila färgen är mycket finare och djupare i verkligheten!
tack, ja det ska jag göra ![]()
...kom förresten att tänka på det, är det typ bladglans eller nåt annat man använder för att göra nån sockerdekor högblank? nån som vet o vart får man tag på det i sf?
Hej, hej, tjejer!!
Nu är vi hemma igen efter helgen i GBG! Jättetrevligt har vi haft, och bröllopet var såååååå vackert!! *snyft*
Sjungandet gick bra, och tårtorna blev ok... men det var främst för alla marsipanveck som de inte blev helt hundra, och dem hade ju inte jag åstadkommit. Däremot var det INTE en tårta i min smak... Smuliga bottnar indränkta med hallonsylt och fylld samt spacklad med vit chokladmousse... iuhhhh så sött!!! Men smaken är ju olika, och bludparet älskade den! Och det är ju huvudsaken!
Bilder får ni vänta på ytterligare ett tag, eftersom min dator _fortfarande_ inte kommit hem från doktorn! Det skulle ta ett par dagar sa de när vi lämnade in den... nu har det gått 4½ VECKA!! *surar*
Ja, ja, det löser väl sej!