• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor

Måste erkänna att jag fortfarande hoppar in i tårttråden ganska ofta... kan inte hålla mig därifrån.
    Men det går i vågor - ibland kryllar det ju av onödiga frågor, som jag bara blir irriterad på!

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • UWO BaraJag

*vinkar tillbaka* !!!

X-files: Jo, ibland funderar man lite på hur det kommer bli när de blir äldre..
    Fast just nu är det bla mycket med huset. Är faktiskt en hel del barnledig i helgen men det är så mycket annat som måste göras först.

• JFL
    Tussa.  Jag mår dåligt och blir stressad bara av att läsa om din stress. Jag förstår dig, ut i fingerspetsarna. Det är inte kul när man är stressad, när man känner för hård press och hur tiden rinner emellan fingrarna.
    Man måste få ta genvägar, ta det viktigaste och låta allt annat vara. I mitt fall skulle tårtorna få stryka på foten, jag hade valt enklare alternativ, för finns inte tiden för de så finns det inte. Speciellt när jag blir så uppstressad av det

Mamma pratade om midsommartårta och tyckte att vi skulle svänga i hop nått på köpebotten, men det ska jag sätta stopp för. Om jag ska få tårta någon gång är det till midsommar och vi har de senaste åren gjort chokladtårtor, med vanljgrädde och jordgubbar. Det är så vansinnigt gott och enkelt så det måste bli det igen. Behöver baka en god botten - funderar på en Devils faktiskt. Så är det bara att fylla med vaniljgrädden och lägga lite grädde och skivade gubbar på --> Klart.

Snälla Tussa, ta det lungt och gå inte in i väggen för detta. Bra att du tog en paus och kände efter och insåg att det var mycket. Bara att du reflekterar över det tror jag att du kan känna att du får lite kontroll över situationen. Lycka till med allt.

Maria: Underbar tårta, blommorna lika fina som vanligt. Din svärmor verkar ha problem med att uttrycka sig. Eller nått annat fel... Hemlis

UWOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    : *Hoppar upp i famnen och kramar dig så att du nästan trillar omkull!*
    Här är det tårtlöst också, inte ens på jobbet för jag tårta längre... Så jag vet hur du har det. Det kanske kommer tillbaka till oss, hoppas på det

I ღ cakes
  • UWO BaraJag

JFL: *smack!*

Jag har inte hängt med. Varför får du inte tårta på jobbet längre?
    *tycker synd om*

Så sätter du dig på ett cafe nånstans och bjuder dig själv på te... (Thåström)
  • JFL

Lång historia, men jag får inte plats bakom i bageriet längre, utan jobbar bara ute i butiken nu. Lite mitt eget fel för att jag har överlåtit mitt fredags- och lördagsjobb till en annan tjej, samtidigt som det är så skönt att ha en hel helg ledig för familjen.
    Förut jobbade jag sent tis-tors, jobbade i bageriet fre-lör. Nu jobbar jag sent (10.30-19-30) tis-tor och normalt (dvs ca 9 -17) mån + fre, och helt ledig helg. Så det är bättre för mig och min familj, men tråkigare eftersom jag inte får göra tårta.
    Men jag har endel ansvar i butiken och när chefen får arslet ur.. så ska jag ansvara för pralinerna och glasstillverkningen. Så jag hoppas att han startar upp det snart. Snart innebär nått år eller två för honom..

Nåja han är nöjd med mitt jobb där ute och jag trivs där med, även om det är långa dagar och slitit. Jag har sagt att jag vill ge denna arbetsplats några år, kanske 5 år så jag har ingen brådska att komma tillbaka in bakom, bara jag får det tillslut.
    Just nu tar jag ut min kreativitet på att göra mönster i Latten och cappucino Räcka ut tungan (uppskattas av kunderna om inte annat )+ att jag är ansvarig för alla skyltar och reklam inne i butiken.
    I ღ cakes
  • Tussa76

ÅHHHhhh!!!! UWO!!!! Heeeeej!! *kramar om* Har verkligen skanat dej!!! Så superkul att "se" dej igen!!

Och TACK, tjejjer för era varma ord, stöd och förståelse... Ni är underbara allihopa!!
    Och visst har ni rätt... man måste väl helt enkelt sänka kraven på sej själv. Problemet är ju att man VILL så mycket, men tid och ork räcker inte riktigt till!

Dotterns tårta ska hon såklart få göra "själv" Men viss assistans lär ju behövas.. Det löser sej alltid.
    Och till midsommar har jag kommit fram till att det blir en enkel picknickbuffe vid midsommarstången (om inte regnet öser ner, då får vi väl ta det på vardagsrumsgolvet ) Och vips så försvann den tårtan! För tårta passar inte på picnick

Kompisens tårtor kommer jag inte ifrån... och det vill jag nog inte heller. Hon har ställt upp så otroligt mycket för mej, och hjälper alltid till när det är något, trots 4 egna barn och en man som ligger borta hela veckorna. Hon är verkligen GULD värd, och jag tänker inte backa på mitt löfte om tårtor till henne.

Flytten är ju inte mycket att göra åt. Packas och flyttas och grejjas ska ju bara göras... MEN vi har lyckats leja bort städningen!! DET känns otroligt skönt, och en stor sten har försvunnit..

Men son JFL så klokt sa... att bara jag insåg att det blivit för mycket gjorde faktiskt att jag började må bättre... det är ju lättare att ta tag i saker när man tittar närmare på vad som är fel!

KRAM på er!! Längtar efter pulleträffen... opretantiöst tårt/sockerpillande om vi känner för det.. och en massa skitsnack och vin (för de som får ) resten av tiden!! Härligt! Ska bli så kul att träffa er!

• Ankmor

mmm picknickbuffé vid midsommarstången - muuums!
    Men en liiiiiten sommartårta kan vi väl slänga ihop? Snälla???!!!!

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Tussa76

MariaX: Så söt! Älskar verkligen den rosen.. ljuvlig! Förstår att du blir besviken....man vill ju ha lite "wow-känsla" iallafall, när man lagt ner en massa tid och energi! Det skulle väl vem som helst bli, vad det än handlade om! Behöver ju inte vara tårtor ens... Nä, hålle med dej.. gör inga fler tårtor till henne! *kramar om*

Ankmor skrev 2008-06-13 23:56:53 följande:
    mmm picknickbuffé vid midsommarstången - muuums! Men en liiiiiten sommartårta kan vi väl slänga ihop? Snälla???!!!!
    Näpp!! INGEN tårta blir det på midsommar! Mina tårtgrejjer kommer packas ner i flyttkartonger på Måndag och förflyttas upp till förrådet i huset, så det GÅR inte ens! Men efterrätt kommer det bli.. Bara lite hemlig än så länge...
  • MariaX m 2

Tack Tussa Kyss!! Precis så, hon behöver inte oja och voja bara uppskatta att jag faktiskt har lagt ner tiden. Sambon blev lite sur så han gav henne lite gliringar över telefon sen... Men inga mer tårtor blir det till henne punkt!!!

Ser oxå fram emot träffen, ska bli såå kul!!

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
Svar på tråden Sockerpullornas tråd