Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Måste erkänna att jag fortfarande hoppar in i tårttråden ganska ofta... kan inte hålla mig därifrån.
Men det går i vågor - ibland kryllar det ju av onödiga frågor, som jag bara blir irriterad på!
*vinkar tillbaka* !!!
X-files: Jo, ibland funderar man lite på hur det kommer bli när de blir äldre..
Fast just nu är det bla mycket med huset. Är faktiskt en hel del barnledig i helgen men det är så mycket annat som måste göras först.

JFL: *smack!*
Jag har inte hängt med. Varför får du inte tårta på jobbet längre?
*tycker synd om*
(uppskattas av kunderna om inte annat ÅHHHhhh!!!! UWO!!!! Heeeeej!! *kramar om* Har verkligen skanat dej!!! Så superkul att "se" dej igen!!
Och TACK, tjejjer för era varma ord, stöd och förståelse... Ni är underbara allihopa!!
Och visst har ni rätt... man måste väl helt enkelt sänka kraven på sej själv. Problemet är ju att man VILL så mycket, men tid och ork räcker inte riktigt till!
Dotterns tårta ska hon såklart få göra "själv"
Men viss assistans lär ju behövas.. Det löser sej alltid.
Och till midsommar har jag kommit fram till att det blir en enkel picknickbuffe vid midsommarstången (om inte regnet öser ner, då får vi väl ta det på vardagsrumsgolvet
) Och vips så försvann den tårtan! För tårta passar inte på picnick
Kompisens tårtor kommer jag inte ifrån... och det vill jag nog inte heller. Hon har ställt upp så otroligt mycket för mej, och hjälper alltid till när det är något, trots 4 egna barn och en man som ligger borta hela veckorna. Hon är verkligen GULD värd, och jag tänker inte backa på mitt löfte om tårtor till henne.
Flytten är ju inte mycket att göra åt. Packas och flyttas och grejjas ska ju bara göras... MEN vi har lyckats leja bort städningen!! DET känns otroligt skönt, och en stor sten har försvunnit..
Men son JFL så klokt sa... att bara jag insåg att det blivit för mycket gjorde faktiskt att jag började må bättre... det är ju lättare att ta tag i saker när man tittar närmare på vad som är fel!
KRAM på er!! Längtar efter pulleträffen... opretantiöst tårt/sockerpillande om vi känner för det.. och en massa skitsnack och vin (för de som får
) resten av tiden!! Härligt! Ska bli så kul att träffa er!
Tack JFL
!!!
mmm picknickbuffé vid midsommarstången - muuums!
Men en liiiiiten sommartårta kan vi väl slänga ihop? Snälla???!!!!
MariaX: Så söt! Älskar verkligen den rosen.. ljuvlig! Förstår att du blir besviken....man vill ju ha lite "wow-känsla" iallafall, när man lagt ner en massa tid och energi! Det skulle väl vem som helst bli, vad det än handlade om! Behöver ju inte vara tårtor ens...
Nä, hålle med dej.. gör inga fler tårtor till henne! *kramar om*
Tack Tussa
!! Precis så, hon behöver inte oja och voja bara uppskatta att jag faktiskt har lagt ner tiden. Sambon blev lite sur så han gav henne lite gliringar över telefon sen...
Men inga mer tårtor blir det till henne punkt!!!
Ser oxå fram emot träffen, ska bli såå kul!!