• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • JFL
    MariaX m 2 skrev 2008-06-11 11:24:51 följande:
    Hej på er tjejer Vad lat jag känner mig men vad skönt att göra en icke-täckt tårta för en gångs skull !!Här är den, fylld med mockamousse och tarragonamousse, klädd i chocolate fudge frosting och chokladglaze. Ovanpå färska blommor och bär för en gångs skull
    Åh vilken fin, kan man få recept? Oskyldig
    I ღ cakes
  • JFL
    Ankmor och G-E (och alla andra också för den delen): Tack Tack för snälla ord och att ni finns här.
    I ღ cakes
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-06-11 22:07:07 följande:
    Ankmor och G-E (och alla andra också för den delen): Tack Tack för snälla ord och att ni finns här.
    Stoor kram!
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor

Imorgon skall Elisabet (dottern på 12 år) baka Lemon yoghurt CC m Vanilla Cream Frosting alldeles själv. Efteråt skall hon även översätta receptet till engelska (har skrivit ut "Söderstjärnas" svenska översättning...

Visar upp resultat imorgon kväll! Lovar!
  • JFL
    Ankmor skrev 2008-06-11 22:31:52 följande:
    Stoor kram!
    Åh nu fick jag tårar i ögonen.

Suger åt mig den kramen ordentligt.

Tack.
    I ღ cakes
  • Ankmor

Jag kan förstå din frustration och ditt beslut om att ta bort den "andra" tråden ur ditt "minne" - det kan bli för mycket av det goda ibland.

Men som sagt; ta åt dig av mitt "motto" och skriv av dig här i tråden så mycket du vill, så ska du se att du "hittar tillbaka" så småningom. Alla har vi svackor i livet, det blir bättre så småningom.

• Ankmor
    Solaika skrev 2008-06-11 18:28:18 följande:
    Hörru.. till o med jag blir sugen på den där. Hej på er tjejer! Tittar in lite snabbt. Jag är igång o jobbar.. introduktion o långa tröttande dagar.. så jag hinner inte så mycket just nu. Vilka datum va det aktuellt med pulle-träff? Har äntligen fått mitt schema.
    Tussa76 skrev 2008-06-09 09:24:00 följande:
    Ang. träffen: Ska vi bestämma den första helgen i förslaget? Så det inte bara rinner ut i sanden tänkte jag.... För när vi flyttar kommer vi vara utan bredband minst en vecka!!Är det ok för alla?Kram på er!!
    DÅ ÄR DET BESTÄMT; Sockerpullaträff 18-20 juli - skoj skoj skoj!!!!!!!!
  • annis41
    JFL Jag tror också att du får lusten tillbaka om du bara tar det lite lugnt ett tag och släpper alla krav.
  • Tussa76

JFL: jag förstår känslan... tyvärr... Jag har inte heller kvar "stora" tårttråden bland mina favoriter, och det var faktiskt med en sorg i hjärtat jag tog bort den.. den är trots allt ursprunget till allt.

Jag tror och hoppas dock att lusten och orken kommer tillbaka om man bete får lite lugn och ro omkring sej!

Igår blev jag sittandes i soffan en lång stund med tårarna rinnande... det känns bara FÖR mycket med allt just nu och jag vet inte hur jag ska orka!! Känns som jag tagit på mej mer än jag klarar av...
    Vi har jättekrisigt med vikarier på jobbet, så jag har varit tvungen att ta flera extrapass. Vilket i sin tur har lett till att jag ligger back med packandet! Det är ju för sjutton bara en dryg vecka kvar till vi flyttar!!

Och jag måste komma ihåg att fixa med alla flyttbestyr: elbolag, adressändring, tv, bredband, digitaltv, hemförsäkring och allt annat *suck*

Och när vi väl flyttat ska vi ju bo i en 2:a en vecka med tre barn, och jag ska jobba tre nätter och försöka få sova på dagarna! :-0

Dessutom är det utflykter med dagis/skola, avslutningar, fritidsinskolning, simskola för de två stora (VARJE dag i tre veckor).  Allt innan Juni är slut..

Och så tårtorna då... Sandra fyller 8 på Måndag. Så på söndag kommer släkt och vänner hit på e.m. Självklart ska hon få tårta då! Men hur ska jag hinna?? Jobbar hela helgen ju!
    Sedan kommer midsommar... med gäster.. som ska bli jättekul!! Men hur ska jag kunna fixa mat och tårta mitt i sluttampen på flyttandet??? Och den 27:e har jag loooovat en av mina närmaste vänner en tårta till hennes sons ettårsdag.. och till ett dop den 7: juli, men då har vi ju kommit in i stora huset, och jag har semester, så det ska nog vara lugnt... men just nu känner jag inte den minsta lust att tårta...

Usch...ingenting känns kul just nu!!! Ändå är det ju egentligen roliga saker som får mej att känna såhär.. :-S knepigt. Men.. det är väl säkert en hel del hormoner som bråkar också. Och när väl flytten är färdig och semstern börjar kommer det säkert att kännas bättre.... hoppas jag...

nää.. livet ÄR inte roligt jämt...

KRAM på er, alla som behöver det!!!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd