Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Stoor kram!
Jag kan förstå din frustration och ditt beslut om att ta bort den "andra" tråden ur ditt "minne" - det kan bli för mycket av det goda ibland.
Men som sagt; ta åt dig av mitt "motto" och skriv av dig här i tråden så mycket du vill, så ska du se att du "hittar tillbaka" så småningom. Alla har vi svackor i livet, det blir bättre så småningom.
![]()
Återigen Tack.

JFL: jag förstår känslan... tyvärr...
Jag har inte heller kvar "stora" tårttråden bland mina favoriter, och det var faktiskt med en sorg i hjärtat jag tog bort den.. den är trots allt ursprunget till allt.
Jag tror och hoppas dock att lusten och orken kommer tillbaka om man bete får lite lugn och ro omkring sej!
Igår blev jag sittandes i soffan en lång stund med tårarna rinnande... det känns bara FÖR mycket med allt just nu och jag vet inte hur jag ska orka!! Känns som jag tagit på mej mer än jag klarar av...
Vi har jättekrisigt med vikarier på jobbet, så jag har varit tvungen att ta flera extrapass. Vilket i sin tur har lett till att jag ligger back med packandet! Det är ju för sjutton bara en dryg vecka kvar till vi flyttar!!
Och jag måste komma ihåg att fixa med alla flyttbestyr: elbolag, adressändring, tv, bredband, digitaltv, hemförsäkring och allt annat *suck*
Och när vi väl flyttat ska vi ju bo i en 2:a en vecka med tre barn, och jag ska jobba tre nätter och försöka få sova på dagarna! :-0
Dessutom är det utflykter med dagis/skola, avslutningar, fritidsinskolning, simskola för de två stora (VARJE dag i tre veckor). Allt innan Juni är slut..
Och så tårtorna då... Sandra fyller 8 på Måndag. Så på söndag kommer släkt och vänner hit på e.m. Självklart ska hon få tårta då! Men hur ska jag hinna?? Jobbar hela helgen ju!
Sedan kommer midsommar... med gäster.. som ska bli jättekul!! Men hur ska jag kunna fixa mat och tårta mitt i sluttampen på flyttandet??? Och den 27:e har jag loooovat en av mina närmaste vänner en tårta till hennes sons ettårsdag.. och till ett dop den 7: juli, men då har vi ju kommit in i stora huset, och jag har semester, så det ska nog vara lugnt... men just nu känner jag inte den minsta lust att tårta...
Usch...ingenting känns kul just nu!!! Ändå är det ju egentligen roliga saker som får mej att känna såhär.. :-S knepigt. Men.. det är väl säkert en hel del hormoner som bråkar också. Och när väl flytten är färdig och semstern börjar kommer det säkert att kännas bättre.... hoppas jag...
nää.. livet ÄR inte roligt jämt...
KRAM på er, alla som behöver det!!!