Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
tussa: usch, förstår verkligen att det känns för mycket.. men försök sortera bort allt som du FAKTISKT INTE MÅSTE göra.. vem vet, dottern kanske vill ha glass istället för tårta? och midsommar: gör det till ett knytkalas och delegera bort efterätten. Och ettårskalaset kan du ju alltid förenkla till om du nu måste göra det ,annars får du faktiskt säga nej. Likaså dopet, vill du inte så strunta i det, bara säg till nu så kan de ju beställa från konditori. Eller gör bara dekor och be dem köpa tårtor. Tror du ha samma problem som JFL - det är så svårt att säga nej... Men slit inte ut dig själv ännu mer, fokusera på det som måste göras.. Jobbet är svårt, men du har faktiskt inget krav på dig att ta extrapass. Sjukanmäl dig om det blir för mycket, så måste de lösa det på annat sätt. STORA KRAMAR!!
Men lilla Tussa ! (Det är en av gästerna som skriver!)
Vi ska inte vara till besvär, vi vill bara hjälpa till att flytta!
Och vi tar med oss egna sängplatser!
När det gäller tårtan till Sandra - kan hon inte få göra den själv, med mammas överinseende förståss? Då kan ju du pyssla med annat under tiden... Hon är så duktig på att pyssla och dona, så det fixar hon säkert!
*pöss* på Brynolf/Brynhilda i magen! ![]()

Tack för alla fina ord tjejer
, både om tårtan och alla förluster vi har haft på sistone. Sambons pappa dog i tisdags så vi ska på en begravning till snart
Ändock fortsätter alla måste, dagens tårta är äntligen färdig. Känns dock som lite fusk då jag inte nygjorde alla blommor utan använde såna jag hade hemma... Men jag har ju gjort dom nån gång iaf
Här är den. Vet inte vad jag gjorde med sp'n men den blev helt jämn och var underbar att jobba med, då vet jag varför jag gör egen sp
Fy fasen, nu hämtade svärmor tårtan och det enda hon sa var "- Den blev väl fin" med ett frånvarande uttryck i ansiktet.
Asså man ska ju inte bry sig men jag BLIR ledsen av sånt oengagemang, jag har jobbat med tårtan i flera TIMMAR. Tur ändå att jag inte satt och gjorde blommor till den utan tog såna jag hade sen innan!! Aldrig mer tårta till svärmor!!!!!!!!!!!
Ååå Tussa vad jobbigt
!! Men jag säger som tidigare talare, delegera och ta det lugnt, man måste må bra oxå!!
Stora kramar!!
Ser att det är fler som har det som jag. Jag har just raderat alla tårttrådar utom den allra första (nostalgiskäl) från mina favoriter.
Hinner inte heller att göra tårtor just nu. Det har varit sjukt mycket här, närapå absurd.
Gjorde iofs en tårtan för ett par veckor sedan, en beställning, men den blev varken genomtänkt eller bra. Tog inte ens kort på den.
Det slutade med att jag gav bort den faktiskt. Kunde inte med att ta betalt.
Rensade bort en massa gammal sp ur frysen häromdagen och gav till ungarna och har lovat utgågna färger till öf att färga playdoh och saltdeg med.
Så här är det också tårtlöst värre. Men nån gång kanske...
Styrkekram till alla er som behöver!!!
Heeeeeeeej UWO!!!!!! Vad kul att höra ifrån dig
!!! Hoppas du mår bra iaf trots tårtbristen, det kommer bli bättre när barnen blir större tror du inte det
?
UWO: HEJ! Du har ju fler medlemmar i familjen än oss, så tidsbristen är inget frågetecken..
Jag älskar att se alla underbara tårtor som ni gör tjejer... och så blir jag lite avis också, som inte tårtar lika själv. Hmm... *suck* :)
*vinkar* till UWO!!