Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Maraschino: En sådan sockersöt dekoration blir som körsbäret mitt på tårtan! Det som fulländar verket!
Rimmis: Tack. Jag försöker hålla igång tårttänkandet och allt omkring med denna tråd och mina CC. Har faktiskt raderat tårttråden ur mina favoriter nu (igår), det kändes som ett stort steg bort, men jag blir bara stressad av den tråden så det var lika bra. Föredrar denna lugna tråd som jag hinner med att hjälpa folk i, och hålla mig ajour i.
Ja jag har verkligen svårt att få i hop tiden mellan jobb, familj och hem, tårtorna finns verkligen ingen tid för, eller lust att ta flera timmar från familjen för. Jag hoppas att jag kan hittat en balans som funkar tillslut.
JFL: håller med de andra! Men om du släpper kraven och känslan av att det är ett tvång så kanske nöjet hittar tillbaka så småningom! Finns här för dig! ![]()
Hej på er tjejer
Vad lat jag känner mig men vad skönt att göra en icke-täckt tårta för en gångs skull
!!
Här är den, fylld med mockamousse och tarragonamousse, klädd i chocolate fudge frosting och chokladglaze. Ovanpå färska blommor och bär för en gångs skull

maria: åååh vad fin den blev! mockamousse lät supergott! (taragona vet jag inte vad det är
)
Nu har jag gjort mousser till fredagens tårtor så jag håller på att spy
en sats vitchokladfluff, tre satser rabarbermousse och två satser jordgubbsmousse. Så nu sitter jag bara o väntar på att de ska stelna så jag kan fylla tårtorna.
Tack
!!
Tarragon aär en chokladbit med hela nötter i, typ som helnöt
Gott, gott!!
Annis: duktigt!
maria: åh, låter verkligen supergott - skicka över en bit så man får smaka ![]()