Virktråd1
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
Lycka till majbebis - det kan vara klurigt att få till det ibland, men efter ett tag får man "häng" på det.
Och du får ju mycket duktig hjälp av pucken också.
För min del tycker jag det ser ut som om du har länkat ihop dem lite tokigt. Nu ser man lite dåligt på den lilla originalbilden, men det verkar som om du ska förankra nya dubbelmaskor-maska-dubbelmaskor på andra varvet med motsvarande på föregående varv. På en del varv ser det ut som om du förankrat emellan "musslorna" istället.
Hmmm...knivigt...
Hej,
har just hittat hit. Vad mycket fina grejer ni har gjort...
Är lite sugen på att börja virka igen. Funderade på att virka en orm till lilltjejen. Är det någon som har ett mönster på nåt sånt och som vill dela med sig? Jag hittade ett: www.yarncat.com/camosnake.html, men jag orkar inte riktigt klura på engelska. Känner mig lite ringrostig och det skulle kännas enklare med svenska
rätt enkelt med engelska bar man lär sig förkortningarna...längre bak i tråden finns lista med översättning på förkortningarna.
Beatrize74 skrev 2008-04-18 20:43:31 följande:
Hej!
Hoppas allt är bra med er alla!
Pucken: Hittade du något att virka/göra?
majbebis
jag hittade en tröja jag börjat virka på. har gjort drygt halva, och nu upptäckte jag att den är kort i ärmarna. men men, den får bli klar iaf.
men virka typ muddaliknande i en kontrastfärg eller nåt då??
jag önskar jag hade tålamod att virka typ bebiströjor eller filtar... men det har jag inte :S å sen har jag mest restgarner och virkar med också... å ett å annat billigt nystan.