• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Pilla80
    Svar på #241
    Jätte fina, tog dom lång tid att göra?
  • pucken

de tar ju rätt många timmar. men jag tror att det tagit mig en vecka per klänning kanske, men då har jag suttit varje rast på jobbet, och sen ganska många timmar hemma också. jag har svårt att lägga ifrån mig nåt när jag väl börjat *harkel*

• pucken

jag har precis virkat klart en väska. sonen kom och tittade och sa "fin! min!" bild på väskan kommer senare, ska sy ett foder och fixa lite först.

• Pilla80
    pucken skrev 2008-06-26 11:34:40 följande:
    åhh  nu måste jag ju visa väskan bara för det! provbandade med grått "siden"band och det blev så jävla snyggt!crochetra.blogspot.com/2008/06/vrldens-snygga...
    Så fin den va jag bara älskade den, fattar inte var du får alla ideerna ifrån, hade velat ha din fantasi..
  • pucken

Pilla
    fast bandet var först bara för att dölja skarven från färgbytena ibland får man en snillblixt   men det blev ruskigt bra! ska fixa bandet lite bättre, hade inte fästen utan sydde bara en lös söm för hand.

• pucken

kanske är nån som vet hur man kan fästa bandet förresten? jag skulle vilja ha typ halva nyckelringar eller nåt. jag vet att jag haft såna halvringar förut, men de är borta. är det nån som vet vad jag menar och var man kan köpa såna?

• Beatrize74
    pucken skrev 2008-06-26 12:07:06 följande:
    kanske är nån som vet hur man kan fästa bandet förresten? jag skulle vilja ha typ halva nyckelringar eller nåt. jag vet att jag haft såna halvringar förut, men de är borta. är det nån som vet vad jag menar och var man kan köpa såna?
    Jag vet vad du menar och jag har köpt sådana på en liten sybehörsaffär här i närheten. Jag vet inte vad de heter och mina var ganska små, jag hade just tänkt att ha dem till väskor jag med, att fästa axelremmarna i.
Svar på tråden Virktråd1