• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • majbebis

Hej igen!
    Har hittat en sida som egentligen säljer mönster, men varje dag finns ETT gratismönster. Det ligger bara ute en dag så man får vara snabb ;) idag låg ett mönster på en jättesöt bebiskofta med tillhörande mössa där. Jag har sparat det mönstret, så om det är ngn som vill ha det så kan jag lägga det i eran inbox eller så. Sidan heter i allafall:

www.anniesattic.com/free_pattern_day/index.html

• majbebis

Hej igen...
    Är det någon som vet om det finns någon bra garnaffär i centrala Göteborg? Gärna med stort sortiment och gärna billigt...

Jag ska åka till Göteborg snart och tänkte passa på att kolla om det finns roliga virkgarner att handla... Här i Malmö kan jag tycka att det är ganska magert utbud faktiskt... Men jag kanske inte har hittat till de rätta ställena bara...

• majanli

Mina dötrar blev helt lyriska när dom såg den här tråden och alla länkar, dom älskar att virka, dom är 18 o 16 år o försöker sej på det mesta inom virkning.

• Silence is golden
    majbebis skrev 2008-04-09 08:47:29 följande:
    Såg någon som hade gjort en jättestor mormorsruta, tror att de kallade den "monsterruta", bara fortsatt runt, runt liksom, det var faktiskt jättefint! Det kan man ju göra till bebisfilt, ca 80 X 80 cm eller så... Måste avsluta mina andra projekt innan jag påbörjar det dock...Har en tendens att påbörja 100 olika saker och sedan tar det jättelänge innan något av det blir klart, haha...
    Då är jag inte ensam
    Trött på att be om ursäkt för saker jag ej gjort.
  • pucken

till den som frågade, så är ninjan ett egenkomponerat mönster. och det delar jag tvärr inte med med mig av, har en förhoppning om att få öppna eget en dag och sälja lite egna grejer

• Jomppelina
    pucken skrev 2008-04-02 12:23:10 följande:
    jag älskar att virka har en liten blogg så min mamma kan se vad jag pysslar med.crochetra.blogspot.com/
    Åh, jisses vad fina grejjer du gör!!
  • mammaknasen
    pucken skrev 2008-04-10 16:42:35 följande:
    till den som frågade, så är ninjan ett egenkomponerat mönster. och det delar jag tvärr inte med med mig av, har en förhoppning om att få öppna eget en dag och sälja lite egna grejer
    Okidoki det förstår jag... synd bara för dockan va fin! Får väl köpa en av dig när du öppnat eget Flört
  • Lugnistormen

Jasså hej pucken är du här mer? finns det någon fortsättning på virkning, tovning o stickning. Jag staratade en i fall i fall. För jag hittade ingen fortsättning.

Hej alla här inne roligt med en till virktråd.

• pucken
    Lugnistormen skrev 2008-04-11 19:53:36 följande:
    Jasså hej pucken är du här mer? finns det någon fortsättning på virkning, tovning o stickning. Jag staratade en i fall i fall. För jag hittade ingen fortsättning.Hej alla här inne roligt med en till virktråd.
    haha där det virkas, där finns jag

har gjort en docka till. den bråkade som fan så det var inte ens kul att göra den.
    crochetra.blogspot.com/search/label/PeEmEss%20d%C3%A5lls
    nu har jag fått en beställning på en blomflicka till, så den ska jag göra i helgen och skicka med posten på måndag
Svar på tråden Virktråd1