• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Mochride

Jag har inget mönster utan jag har baraaen idé om hur den ska se ut. Har tänkt göra en slags axelremsväska med lock och kanske nån ficka inuti, om det inte blir för svårt.

• Beatrize74
    Mochride skrev 2008-04-22 22:24:29 följande:
    Jag har inget mönster utan jag har baraaen idé om hur den ska se ut. Har tänkt göra en slags axelremsväska med lock och kanske nån ficka inuti, om det inte blir för svårt.
    Tänk på att du nog måste ha ett foder inuti och att du då kan sy fickan istället för att virka den. Virkade väskor har en tendens att "dra ut sig" om man inte stärker upp dem med en foderficka inuti.
  • Mochride
    Beatrize74 skrev 2008-04-22 23:13:44 följande:
    Tänk på att du nog måste ha ett foder inuti och att du då kan sy fickan istället för att virka den. Virkade väskor har en tendens att "dra ut sig" om man inte stärker upp dem med en foderficka inuti.
    okej, ska göra så. funderar på om jag ska sätta in nån botten också.
  • Mochride

Jag la undan min virknign men har börjat så smått igen. Har ju jättemycket kvar men funderar ändå lite på hur jag ska sätta ihop det. Vad tror ni, blir det snyggast att virka eller sy ihop kanterna. Ska kanterna sitta på utsidan eller insidan?

• Lugnistormen

Laoghaire: Vad var det du virkade nu igen?

Jag är snart färdig med en docka, har bara håret kvar. Ska ta kort så snart som möjligt o lägga på bloggen o länka hit.

Ha det bra nu ska jag gå o fira min födelsedag!

• Kaldorei

Grattis! =)

Lugnistormen skrev 2008-05-06 16:15:10 följande:
    Laoghaire: Vad var det du virkade nu igen?Jag är snart färdig med en docka, har bara håret kvar. Ska ta kort så snart som möjligt o lägga på bloggen o länka hit.Ha det bra nu ska jag gå o fira min födelsedag!
    Jag känner för att börja virka egentligen, men känner mig lite blockerad eftersom jag vill göra klart det jag börjat med å det fattas brunt garn om jag ska göra den som jag verkligen VILL ha den.... men hittar inget fint brunt garn....=/ vill ha liksom riktigt chokladbrunt garn..fast yttepyttelite mörkare....=(
  • pucken

om du skulle bo i närheten av farsta centrum så hittade jag massor av fina bruna garner där för inte så länge sen.

och jag har börjat jobba och således tappat virklusten. ja, jobbet i kombination med ett positivt gravidtest

Kaldorei skrev 2008-05-06 20:19:21 följande:
    Grattis! =)Jag känner för att börja virka egentligen, men känner mig lite blockerad eftersom jag vill göra klart det jag börjat med å det fattas brunt garn om jag ska göra den som jag verkligen VILL ha den.... men hittar inget fint brunt garn....=/ vill ha liksom riktigt chokladbrunt garn..fast yttepyttelite mörkare....=(
Svar på tråden Virktråd1