• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • pucken
    Beatrize74 skrev 2008-04-19 18:31:23 följande:
    Åhhh...tjejer...kolla virka ljuvliga små alster!!!!littlegreen.typepad.com/romansock/project_ami...
    vilka söta fanns beskrivning på en del djur om man vill göra såna själv. tyckte de flesta såg så små ut, jag gillar inte för mycket pill för mina fingrar är så tjocka
  • Lugnistormen

Bea: vilka häftiga djur, såna vill jag också göra. Va sugen jag blev på att skaffa mig luddigt garn.

• Beatrize74

Lugnistormen - ja, visst blir man sugen, de ser nästan levande ut.
    Vet ni var man kan köpa sådan där fina ögon och nosar som de har?

...

Ikväll har det inte blivit något virkande...än...men jag tror jag ska sy ihop sidorna och sy på handtagen på min/dotterns väska nu. Då kan jag filta den i morgon i tvättmaskinen.Den kommer verkligen bli jätteliten, för den är pytte som det är nu, men det är som det ska vara enligt mönstret konstigt nog.

Jag har sytt och fixat med annat idag, men pysselivern finns kvar, den tycks bara öka ju mer jag håller på, är det så för er med?

• Kaldorei

Jag e *pysselperiodare* jag. så pysselivern håller i sig några veckor, sen försvinner den för att sen återkomma ett par veckor senare igen. =)

Beatrize74 skrev 2008-04-20 21:16:46 följande:
    Lugnistormen - ja, visst blir man sugen, de ser nästan levande ut. Vet ni var man kan köpa sådan där fina ögon och nosar som de har?...Ikväll har det inte blivit något virkande...än...men jag tror jag ska sy ihop sidorna och sy på handtagen på min/dotterns väska nu. Då kan jag filta den i morgon i tvättmaskinen.Den kommer verkligen bli jätteliten, för den är pytte som det är nu, men det är som det ska vara enligt mönstret konstigt nog. Jag har sytt och fixat med annat idag, men pysselivern finns kvar, den tycks bara öka ju mer jag håller på, är det så för er med?
  • Beatrize74

Ok, så kan det vara för mig också...eller att pysslet ändå håller olika former, men kreativiteten håller sig ganska stabil....fast det ibland kan bli bloggen som får sig en släng eller så att jag pysslar i trädgården, gör nya saker med barnen eller håller på med någon form av handarbete.

Vad har du för projekt på gång nu?

Svar på tråden Virktråd1