Virktråd1
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
Var kan man hitta gratis mönster på svenska?
Blå...Lite här och var, jag brukar söka på gooogle på det jag letar efter och skriva +gratis. Lycka till!
just nu har jag en ickekreativ period då jag hellre spelar tevespel å sitter här vid datorn. fast kikar ju på mönster å grejer ändå. har ju massa projekt på G iaf....:P haha. en till amigurumikatt tex, virkar med dubbelt järbogarn så den blir stooor =) fast måste köpa brunt garn också, därför den ligger lite pausad. tänkte göra det som i mönstret är vitt i brunt istället =)
sen mormorsrutor håller jag också på med, dels till en filt och dels till en egenihopknåpad kofta...fast den e nog sonen för stor för nu...menmen, man kan ju alltid ge bort i present.
=)
Kaldorei: Man har sånna perioder i bland, de går som tur är över. Jag har gjort några tröjor av mormorsrutor. En till min son, men den blev lite stor så han får växa i den. Sen har jag gjort en till min svägerskas dotter, sen än till ett kompispar när de fick barn.
ett litet självporträtt
crochetra.blogspot.com/search/label/PeEmEss%20d%C3%A5lls
pucken
så fina virkade dockor!
Fy vad segt det går med virkandet...jag har några sjaletter jag måste brodera klart, men sedan har jag tänkt att på allvar ta tag i dotterns kofta. Hade tänkt ha den klar till midsommar ju.
Nu har jag börjat virka på en väska. Har fortfarande mycket kvar på koftan jag stickar, men jag kunde inte låta bli att börja ändå.