• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Beatrize74
    MariaBr skrev 2008-04-08 20:29:07 följande:
    Beatrize74 - fina grejer du gjort!Jag kämpar på med min filt med mormorsrutor. Har gjort typ 25 st så det behövs minst 50st till... suck har börjat tröttna på att virka det mönstret.
    Tackar!

Jag förstår om du tröttnat. Jag gjorde nittio stycken till sonens bebisfilt och jag höll på att krevera på köpet. Huva!
  • Kaldorei

Ni kan tänka er min mormor som gjort ett överkast till DUBBELSÄNG av mormorsrutor.... hahaha. SNACKA om på rutor alltså.... tur hon e snabb i fingrarna. hehe.

• majbebis

Såg någon som hade gjort en jättestor mormorsruta, tror att de kallade den "monsterruta", bara fortsatt runt, runt liksom, det var faktiskt jättefint! Det kan man ju göra till bebisfilt, ca 80 X 80 cm eller så... Måste avsluta mina andra projekt innan jag påbörjar det dock...
    Har en tendens att påbörja 100 olika saker och sedan tar det jättelänge innan något av det blir klart, haha...

• Gaja

har snart avslutat en liten filt dock min första och tänkte inte på att använda svart runt alla så alla är olika färger :P men jag har virkat en del till skomakarlampor

hobby.zoomin.se/A47359 här har ni dom

• Gaja
    Beatrize74 - fina grejer du gjort!Jag kämpar på med min filt med mormorsrutor. Har gjort typ 25 st så det behövs minst 50st till... suck har börjat tröttna på att virka det mönstret.
    Ett tips är att sy ihop dom du har och sen är det bara att börja på filten när du känner dej upplagd för det igen sen när du åter tröttnat sy på dom du har osv osv så ser du mer hur resultatet kommer att bli.
  • maskoten
    Allimac 2004 skrev 2008-04-08 15:43:12 följande:
    HejLa just ut en fråga, men så hittade jag den här tråden, så jag frågar här medKan någon översätta vad dessa termer blir på svenska?ChainSingle CrochetDouble CrochetLoopsSlip Stitch
    Såg att du redan fått svar men... när jag letade efter vad halvstolpe heter på engelska så hittade jag detta fina blogg inlägg: http://virkverket.blogspot.com/2007/05/engelska-virktermer.html
    Håller också på med en filt av mormorsrutor... 11 rutor färdiga so far. Men jag räknar med att behöva göra 144 st för att få en filt som är ca 1x1 m. Hur stora är dina rutor?
    ♥ Mamma till Max ♥
  • Beatrize74

Kaldorei - du har fått mig go nuts för amigurumi...jag har inte provat att virka än, men är SÅ sugen. Jag har sett katten tidigare och blivit helt förtrollad av den och många andra vackra skapelser där ute på nätet.

Däremot har jag LOVAT mig själv att virka klart en sak först innan jag börjar på nästa, det vill säga att jag ska virka klart dotterns kofta först.

• J L

Beatrize 74: Den där är ju bara såååå söt!! Har också tänkt göra den, om det är en liten tös som växer och gror i mig just nu vill säga..
    BF 19/4 så svaret kan ju komma precis när som helst nu.. =)

Svar på tråden Virktråd1