Virktråd1
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
Hej!
Jag har nyss lärt mig virka igen efter ca 17 år (sist var nog skolslöjdsvirkning..) och jag har blivit helt besatt!! Det är ju jättekul ju! Jag virkar och virkar och kan nästan inte lägga ner det för en stund ens. Hittills har jag gjort ett par tovade bebistossor (till hösten) och en vågmönstrad babyfilt (ripple). Jag funderar på att testa mormorsrutor också... Så kul att det finns en tråd för detta, bra plats att byta ideér!
Ha det!
jag älskar att virka har en liten blogg så min mamma kan se vad jag pysslar med.
crochetra.blogspot.com/
Halloj! Här är en till som precis har blivit biten Har gett mig på att göra en pläd med mormorsrutor... vi får väl se hur det går. Läste att man behöver ca 144 st... just nu har jag 7 st färdiga
Hade lite svårt att fatta beskrivningen av en halvstolpe (virkade senast i skolan för sisådär 100 år sen), men smart som jag är så kollade jag YouTube och fann en beskrivning där.
I Love Internet Hur gjorde man innan det fanns???
Kaldorei: Vilka söta små gossedjur!!
Ja precis!!! Hur gjorde man innan internet fanns?? Jag har hittat superenkla beskrivningar med bilder steg för steg, utan det hade jag nog inte kunnat virka ett skvatt... Jag tycker fortfarande att det blir svårt när man ska följa mönster som bara är text ;) men det lär man sig nog snart...
Nu har jag gjort en katt också =)
www.familjeliv.se/hem/kaldorei/gallery/phpizk1lv.jpg
ett tips e att söka på youtube efter crochet då kan man få värsta instruktionsvideorna =)
Tror det e hon själv som gjort mönstret =P
Jag är nästan klar med min katt...Det svåra tycker jag är när man ska montera den. Vad hade ni för stoppning? Tänkte ha lite ris i rumpan men då går det inte att tvätta den. eller?