• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • majbebis

Jo, nu har jag fått det att funka :D!! Det är den syrenlila filten i galleriet! Satte in lite andra bilder också när jag ändå var igång :)! Men den ser inte ut så när jag gör den :(...

• pucken

men hur blir det när du virkar den? för du virkar varje ny shell i mitten av varje shell på föregående varv. och då ska det bli så, om det inte är nåt fel på mönstret.

• majbebis

Nu har jag lagt in en bild på hur virkningen ser ut för mig... Kanske har jag för tunt garn..?

• majbebis

Tyckte att den blev mycket håligare för mig...

• majbebis

HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA, Nej det har jag inte... Jag har ju gjort helt fel trots att jag fick beskrivningen på svenska av dig!! Hahahaha, jag har ju gjort (1 st, 1 lm, 1 st) i varje maska istället! Nu ska jag testa det rätta sättet!

• majbebis

Tack så mycket, än en gång!!!

• pucken

majbebis
    då kan du trösta dig med att du lärt dig v-stitch visa ny bild sen när du testat med 2 st, 1 lm, 2 st!

• majbebis

Nu har jag lagt in den "rätta" virkningen, men den ser fortfarande inte riktigt ut som den lila filten gör på bilden, jag vet inte vad jag gör fel...

• pucken

majbebis
    men nu ser det ut att vara för tunt garn. det du skulle kunna göra är att virka fler stolpar, kanske 3 st, 1 lm, 3 st och se om det ser bättre ut. eller så får du köpa ett tjockare garn.

Svar på tråden Virktråd1