• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • mammaknasen
    TereseJörgen skrev 2008-04-06 14:47:44 följande:
    Jag är nästan klar med min katt...Det svåra tycker jag är när man ska montera den. Vad hade ni för stoppning? Tänkte ha lite ris i rumpan men då går det inte att tvätta den. eller?
    Bara om du vill tillaga riset Flört

Vore kul om fler la in bilder på sina alster! Jag ska försöka ta lite bilder nästa vecka och lägga in på det som jag har virkat. Kul att se vad ni andra virkar så man får lite inspiration!
  • Kaldorei

jag har använt tygremsor att stoppa den med.... alternativt att man kan klippa sönder gamla kläder att ha som stoppning.... ska jag göra sen när vi har stora garderobsrensningen. hehe....spara undan några gamla tröjor att stoppa med.

TereseJörgen skrev 2008-04-06 14:47:44 följande:
    Jag är nästan klar med min katt...Det svåra tycker jag är när man ska montera den. Vad hade ni för stoppning? Tänkte ha lite ris i rumpan men då går det inte att tvätta den. eller?
  • majbebis

Så smart att använda tygremsor av gamla kläder! Det tänkte inte jag på att man kunde göra... Jag har rensat i garderober och förråd hela helgen, och igår så åkte vi och slängde en stor säck med utsorterade kläder, så utomordentligt typiskt va... Jag blev så inspirerad att prova på att virka sådana djur som du hade gjort, Kaldorei!

• Kaldorei

osis. du får fråga nån vän eller nån släkting om dem ska ha garderobsutrensning snart, så kan du ta några plagg därifrån =P

majbebis skrev 2008-04-07 13:07:34 följande:
    Så smart att använda tygremsor av gamla kläder! Det tänkte inte jag på att man kunde göra... Jag har rensat i garderober och förråd hela helgen, och igår så åkte vi och slängde en stor säck med utsorterade kläder, så utomordentligt typiskt va... Jag blev så inspirerad att prova på att virka sådana djur som du hade gjort, Kaldorei!
  • Beatrize74

Åhhh...en tråd för mig. Jag är totalt virkgalen. Lite av det jag virkat hittar ni i min blogg.

Just nu virkar jag de sista femton varven på dotterns kofta. Det tar tiiiid!

• Allimac 2004

Hej

La just ut en fråga, men så hittade jag den här tråden, så jag frågar här med

Kan någon översätta vad dessa termer blir på svenska?

Chain

Single Crochet

Double Crochet

Loops

Slip Stitch

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Kaldorei

chain = luftmaska.
    single crochet = fast maska
    Doublecrochet = stolpe
    loops = ögolor
    slipstitch = smygmaska

å om du hittar nåt som kallas *hdc* så e det halvstolpe.

Jag tror de e så iaf.... hehe.

• Allimac 2004

Tackar...nu ska här virkas

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • mammaknasen

Beatrize74 - fina grejer du gjort!

Jag kämpar på med min filt med mormorsrutor. Har gjort typ 25 st så det behövs minst 50st till... suck har börjat tröttna på att virka det mönstret.

Svar på tråden Virktråd1