• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Alicia05sMamma
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:41:15 följande:
    de allra flesta butiker har väl visst det.och speciellt de inte så stora kanske,där omsättningen inte är lika stor.viss frukt och grönt SKA ju ens inte förvaras kallt,medan viss bör det.
    Ja willys har det det vet jag.
    Ica maxi har bara typ sallad, plock svamp & sånt krims krams i kylen. resten står ute på golvet.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • MammatillMeja

finns här nån som köper tex den tyska mjölken och vill förklara tänket kring det?

gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • Alicia05sMamma
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:47:26 följande:
    finns här nån som köper tex den tyska mjölken och vill förklara tänket kring det?
    Nope, har en dotter som är mjölk allergiker så här hemma är det dåligt med mjölkprodukter.
  • Niklas

De frukter som ligger på de Lidl där vi handlar behöver inte vara kylda. De må hända att vissa saker blir dåligare snabbare men det är ju inte vårat problem. Det kontrollerar man innan man handlar. Har jobbar med frukt och grönt ett bra tag och vad jag sett så är det inget som behöver vara kylt där.

• Sniglar och Krut
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:47:10 följande:
    Ja willys har det det vet jag. Ica maxi har bara typ sallad, plock svamp & sånt krims krams i kylen. resten står ute på golvet.
    Vilket Ica Maxi talar du om?
    I vilken stad?
    Verkar ju märkligt att Ica Maxi i hela Sverige gör på ett sätt och en butik nånstans skiter i det.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Toyama

fy fan skulle aldrig handla där. Btw e det inte bara araber som handlar där?

• Alicia05sMamma
    Niklas skrev 2008-04-09 16:49:10 följande:
    De frukter som ligger på de Lidl där vi handlar behöver inte vara kylda. De må hända att vissa saker blir dåligare snabbare men det är ju inte vårat problem. Det kontrollerar man innan man handlar. Har jobbar med frukt och grönt ett bra tag och vad jag sett så är det inget som behöver vara kylt där.
    Precis vad jag skulle säga men som jag aldrig kom fram till haha
  • Bempa
    Virriga Vera skrev 2008-04-09 16:05:51 följande:
    Anledningen till att Lidl inte hade svensk mjölk var för att Arla vägrade att leverera till Lidl.
    Applåderar Arla! Dom vill väl inte förknippas med en "sån" butik!
  • ANOF
    Toyama skrev 2008-04-09 16:50:28 följande:
    fy fan skulle aldrig handla där. Btw e det inte bara araber som handlar där?
    Varför skulle det va det?
  • Niklas

Ja, men nu har de Arlas mjölk så nu kan ni lägga ner det kacklet iaf.

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl