• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • TheDyingBride

Lidl här verkade för övrigt vara väääldigt populärt bland tonåringar här i stan när de precis öppnat (vet inte hur det är nu.) Hörde några snorungar bakom mig på bussen som satt och berättade hur lätt det är att snatta cigaretter där och gav varandra knep.
    Misstänker dock att de ändrat cigg-systemet nu, för det lät som att det var rätt mycket cigg-stölder där..

• MammatillMeja

jag tycker man har väldigt dåligt omdöme om man hellre köper mjölk som fart genom halva europa än mjölk från sverige.de korvörena man tjänar på det legitimerar ju absolut inte den alldeles idiotiska transporten.

och de jäcka äckliga cevapicin eller vad de nu heter ska vi ju inte tala om.finns typ en naturlig ingridiens i dom.fyfan.

och hållbarheten på många varor?det är ju rent vedervärdigt.och frukt och grönt ligger inte i kylar,iaf inte i de LIDLbutiker jag varit i...nä jag betalar hellre mer och får lite vettig kvalisort!

gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • Alicia05sMamma
    TheDyingBride skrev 2008-04-09 16:19:45 följande:
    Oh, det har Coop här med. Gillar inte coop men älskar scanningen.Blir helt knäckt de gånger jag kommit dit och scannrarna varit slut eller något varit fel.. Man blir lite prisgalen när man kan SE direkt hur mycket man handlat. Lite snål med, mwhaha.
    Hahaha

Ja man blir bortskämd med dom Jag skulle aldrig i livet ställa mig i en vanlig kassa där längre nu när självscanningen finns. Begriper inte varför de inte skaffat den till alla matbutiker. Den är ju helt suverän både för kund & personal.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Torparn

Inte för att storhandla men jag stannar en gång i vecka (enda butiken påväg hem från ridningen)De har ju billiga grönsker och typ godis (sugen efter ett ridpass). Provar något nytt varjegång jag är där. Salamikorvar och sånt. Sen om jag vet att det fattas bröd eller mjölk osv handlar jag det också.

• TheDyingBride
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:22:28 följande:
    Hahaha Ja man blir bortskämd med dom Jag skulle aldrig i livet ställa mig i en vanlig kassa där längre nu när självscanningen finns. Begriper inte varför de inte skaffat den till alla matbutiker. Den är ju helt suverän både för kund & personal.
    Jag blir dock helnojjig de gånger jag fått avstämning, skulle dö om jag missat slå in något och de tror jag försökt sno den eller nåt, fast hittills har jag klarat mig och fått en liten chokladkaka som belöning varje gång.
  • elektra1

Har bara handlat där 4 gånger på de år det har funnits där jag bor.
    Då har jag handlat svenska varor. mjölk, smör. grönsaker.
    Och även nåt roligt godis blev det, som jag inte sett förut.

Ingen favorit affär. Men kan tänka mig att gå in där 1-2 gånger om året.

• Alicia05sMamma
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:21:45 följande:
    jag tycker man har väldigt dåligt omdöme om man hellre köper mjölk som fart genom halva europa än mjölk från sverige.de korvörena man tjänar på det legitimerar ju absolut inte den alldeles idiotiska transporten.och de jäcka äckliga cevapicin eller vad de nu heter ska vi ju inte tala om.finns typ en naturlig ingridiens i dom.fyfan.och hållbarheten på många varor?det är ju rent vedervärdigt.och frukt och grönt ligger inte i kylar,iaf inte i de LIDLbutiker jag varit i...nä jag betalar hellre mer och får lite vettig kvalisort!
    Jag undrar en sak bara och det är i hur många butiker som frukt & grönt ligger i kylar oavsett om det är lidel eller ngn annan butik. Finns sådan butik över huvudtaget ?
  • Alicia05sMamma
    TheDyingBride skrev 2008-04-09 16:23:57 följande:
    Jag blir dock helnojjig de gånger jag fått avstämning, skulle dö om jag missat slå in något och de tror jag försökt sno den eller nåt, fast hittills har jag klarat mig och fått en liten chokladkaka som belöning varje gång.
    Det var värst Inte bjussas det på ngt i våran butik heller
  • Estrellitas
    ANOF skrev 2008-04-09 16:15:41 följande:
    Men just därför ska du ha en vagn som du lägger ner varorna i efter kassan.
    Jag har barnvagn med mig så det blir ju svårt...ärligt talat, tycker du att det systemet är bra? Det kanske funkar i andra länder där det finns personal som plockar i/hjälper en...vad vet jag!?
  • Freiya

på tal om de värdelösa kassorna så håller de på att bygga om kassorna på lidlbutikerna runt om i landet. de ska bli mer som våra vanliga kassor.
    jag tycker att lidl är ganska bra. billiga med vssa saker, men tex frukten är ju av sämre kvalitet också, det märker man ju.
    har inget emot dem som affär, bara att det e lite rörigt och tycker att det känns ganska fattigt att handla där.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl