• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Sniglar och Krut
    Niklas skrev 2008-04-09 17:12:38 följande:
    Kan inte säga så mycket annat. Svaret på att folk köper mjölken är ju inte för att spara pengar. De är egoister.
    Nej.
    De är egoister som sparar ören genom att låta framtiden betala.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Niklas

Det glädjer mig dock att se att folk köper allt svenskt. Det är inte bara mjölk från Lidl som transporteras till sverige långa resvägar.

• MammatillMeja
    Niklas skrev 2008-04-09 17:14:00 följande:
    Det glädjer mig dock att se att folk köper allt svenskt. Det är inte bara mjölk från Lidl som transporteras till sverige långa resvägar.
    nä precis.det är ett helvete att få ihop svenskproducerade matkassar rakt igenom.men man gör så gott man kan och undviker i största mån mat som åker bil mer än jag själv.
    gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • lotta78

jag tycker lidl är ok. jag handlar frukt, grönsaker, mjölk och musli där för att det är billigt. Tycker övrig mat känns ofräsch.

• Torparn

Ja, det var väldigt vilken disskution det blev........Jag tycker det är kul att prova olika korvar, glassar, godis osv. Så de gånger jag stannar vid Lidl (enda butiken jag passerar efter ridningen)passar jag på att testa något nytt. Precis som jag gärna testar nya korvar, salami och glassar på ica.

All mat produceras väl knappast i sverige bara för att den säljs på ica? Vad är då skillnaden att köpa några skivor spännande salami i delkatessdisken på ica mot att köpa en hel salamikorv på Lidl?

Skulle jag åka till en annan butik när jag behöver handla efter ridningen blir det en redig omväg som troligen inte gynnar miljön heller.

• flowerLowa

jag hatar lidl! är "livsmedels-människa" och jobbar inom matvaruhandel och tycker lidl är ren idioti!!

~~Ingen människa äger hela sanningen, bara en tolkning av den~~
  • WLR

Har aldrig satt min fot där. Handlar på Ica Maxi och mest svenska varor.

son 070328 & dotter 050131
  • HelenaMaria

Jag handlar på Lidl ibland. De har en tysk korv som är jättegod. Det är ju roligt med mat som inte bara produceras i Sverige som t.ex. korv, olika sorters pålägg etc. Jag tycker att den svenska varufixeringen är smått patetisk. Klart man ska gynna det egna landet men varor från andra länder kan vara minst lika bra. Det är ju roligt att testa lite nya matvaror, eller?

• MammatillMeja
    HelenaMaria skrev 2008-04-09 17:30:01 följande:
    Jag handlar på Lidl ibland. De har en tysk korv som är jättegod. Det är ju roligt med mat som inte bara produceras i Sverige som t.ex. korv, olika sorters pålägg etc. Jag tycker att den svenska varufixeringen är smått patetisk. Klart man ska gynna det egna landet men varor från andra länder kan vara minst lika bra. Det är ju roligt att testa lite nya matvaror, eller?
    det handlar inte så mkt om att maten inte är lika bra.det som för mej iaf är problemet är de långa färdvägarna för mat som går att köpa HÄR.
    gör lagen om könstympning könsneutral NU!
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl