• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • CarlHerman

sniglar och krut: ok från startåret då. Alla utländska kedjor har antagligen inkörningsproblem när de ska etablera sig på en ny marknad med andra regler osv. Men huvudsaken är väl hur det fungerar nu (och sen flera år tillbaka), och hur det fungerar nu verkar inte du ha en aning om?
    Samtliga jag känner som jobbar inom Lidl (på olika positioner) trivs iallafall. Och tjänar bra.

• ANOF
    Estrellitas skrev 2008-04-09 16:14:25 följande:
    Värdelösa kassor, där man måste stå och plocka i sina varor huller om buller i en påse bara för att det inte finns något större utrymme. Känns inte inbjudande och vissa varor är inte så billiga ändå...
    Men just därför ska du ha en vagn som du lägger ner varorna i efter kassan.
  • TheDyingBride
    Sallisen skrev 2008-04-09 16:14:38 följande:
    Inget påhopp alltså! Bara att folk klagar i stället för att försöka förstå hur det fungerar... Men ingen behöver ju handla där, så det är ju valfritt! Bra det!
    Tog det inte som ett påhopp heller, drev lite med mig själv bara.
  • Sniglar och Krut
    CarlHerman skrev 2008-04-09 16:15:31 följande:
    sniglar och krut: ok från startåret då. Alla utländska kedjor har antagligen inkörningsproblem när de ska etablera sig på en ny marknad med andra regler osv. Men huvudsaken är väl hur det fungerar nu (och sen flera år tillbaka), och hur det fungerar nu verkar inte du ha en aning om?Samtliga jag känner som jobbar inom Lidl (på olika positioner) trivs iallafall. Och tjänar bra.
    Men jag har inte sagt att det inte fungerar nu, det är klart att de fungerar nu annars hade dom fått lägga ner vid det här laget.
    Jag tycker inte att det är acceptabelt att det har gått till som det gjorde när Lidl öppnade i Sverige, men det får man ju tycka att det är om man vill.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Sallisen
    TheDyingBride skrev 2008-04-09 16:16:32 följande:
    Tog det inte som ett påhopp heller, drev lite med mig själv bara.
  • TheDyingBride
    ANOF skrev 2008-04-09 16:15:41 följande:
    Men just därför ska du ha en vagn som du lägger ner varorna i efter kassan.
    Men när man går med barnvagn då? Så smidigt är det inte att köra barnvagn OCH kundvagn.
    Och korgar hade de tydligen inte kommit på att det fanns så jag fick stapla på vagnens suflett. Handlade visserligen inte mer än tre-fyra saker, men ändå.
  • Alicia05sMamma

Min önskan är att alla matbutiker har självscanning som Ica maxi Det är sanslöst bra

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Balehead

Det beror på. Jag tycker att Lidl har sin charm. Bland annat är de bra på frukt och grönt, samt vacker choklad. Men kassorna får mig att vilja skrika rakt ut. Jag skulle vilja möta den person som beslutat att de ska ha så otroligt användarfientliga kassor, och säga honom ett par sanningens ord. (För jag är övertygad om att det inte är en kvinna!)

Funkar som utflyktsmål emellanåt, men inte som basvarubutik.

• TheDyingBride
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:18:15 följande:
    Min önskan är att alla matbutiker har självscanning som Ica maxi Det är sanslöst bra
    Oh, det har Coop här med. Gillar inte coop men älskar scanningen.
    Blir helt knäckt de gånger jag kommit dit och scannrarna varit slut eller något varit fel..
    Man blir lite prisgalen när man kan SE direkt hur mycket man handlat. Lite snål med, mwhaha.
  • SusanneJ

jag handlar bara blöjor, ibland tvål och toapapper och liknande. har aldrig handlat "mat" eller liknande där. urk

(¯`°?.¸ ღ Ebba 061210, och lilla skrutt i magen ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl