• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • mooogn
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:23:46 följande:
    HAha semester utomlans Åk å handla i Fitja vetja. Det är RIKTIGT roande
    Har bott i Alby
  • Sallisen

Jag gillar kassasystemet! Äntligen en kassa där man får plats med allt på en gång på bandet, sen plockar man ner allt i vagnen och kan sen packa i lugn och ro vid det speciella bordet som är gjort för det. Så att man kan packa lagom i varje kasse i lugn och ro och inte behöva tänka på att man tar upp plats i kassan för nästa person...

• Jazza

Alicia05smamma: I know, älskar scanningen, speciellt nu, när man tom kan betala själv och inte ens måste träffa kassörskorna (inte för att det är ngt fel på dem, utan för att det tar lite längre tid) Grymt!

• Sallisen
    Freiya skrev 2008-04-09 16:32:11 följande:
     men tex frukten är ju av sämre kvalitet också, det märker man ju.
    Frukten av sämre kvalitet????? Inte på de Lidl vi handlar på, där är frukten minst lika bra som på alla "vanliga" butiker!
  • ANOF
    Sallisen skrev 2008-04-09 16:33:41 följande:
    Frukten av sämre kvalitet????? Inte på de Lidl vi handlar på, där är frukten minst lika bra som på alla "vanliga" butiker!
    Ja, det stämmer. Frukten och grönsakerna är oftast betydligt bättre på lidl än på andra butiker. Dessutom mycket billigare.
  • Alicia05sMamma
    Jazza skrev 2008-04-09 16:33:21 följande:
    Alicia05smamma: I know, älskar scanningen, speciellt nu, när man tom kan betala själv och inte ens måste träffa kassörskorna (inte för att det är ngt fel på dem, utan för att det tar lite längre tid) Grymt!
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • MammatillMeja
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:25:35 följande:
    Jag undrar en sak bara och det är i hur många butiker som frukt & grönt ligger i kylar oavsett om det är lidel eller ngn annan butik. Finns sådan butik över huvudtaget ?
    det brukar vara kylaggregat(stavning?) i grönsaksdiskarna ja.
    iaf på "mina" affärer!
    gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • Alicia05sMamma
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:36:57 följande:
    det brukar vara kylaggregat(stavning?) i grönsaksdiskarna ja.iaf på "mina" affärer!
    Men det är väl långt ifrån alla butiker som har det och det är ju inte hela frukt & grönsaks sortimentet som ligger i kylarna.
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • elektra1
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:36:57 följande:
    det brukar vara kylaggregat(stavning?) i grönsaksdiskarna ja.iaf på "mina" affärer!
    ja kylaggregat och sån där dimma, he he. vet inte hur jag ska förklara det.
    Det kommer som en dimma ner på grönsakerna ibland som fuktar dem.
  • Sniglar och Krut

Alla förstår väl att kedjor som håller lägre priser än medel inte kan göra det för att de är snälla eller mindre intresserade på att göra jättevinster?
    De kan dra ner på priser eftersom de drar ner på kvallité på många produkter.
    Det finns en anledning att Lidl är billigare än Ica Maxi, och det är utbudet.
    Att importera så många varor som Lidl gör och säljer till så låga priser gör att det är billigare att bedriva handel.
    Men det får natur och djur betala istället när man flyger in mjölk från tyskland osv.
    Det är rent idiotiskt.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl