• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • TheDyingBride

Gillar inte Lidl alls, har bara varit på en butik, den här i stan och endast en gång, men aldrig mer.
    Gillar inte upplägget på butiken, de hade inte ens några korgar att bära varor i utan enbart vagnar, vilket är otroooligt smidigt när man har en barnvagn med sig, not.
    I kassan var det jätterörigt och väldigt osmidigt upplagt (kan hända att det var personalen som gjorde det rörigt, jag vet inte om jag lägger inte ner energi på att försöka ta reda på vilket heller).

Sen vad andra tycker rör mig inte i ryggen, jag gillar bara inte affären helt enkelt så jag låter bli att gå dit.

• ANOF
    Verkligen skrev 2008-04-09 16:01:30 följande:
    Usch för Lidl..Skulle inte handla där om jag så fick betalt.
    Förklara gärna varför du tycker så.

Och sen finns det svenska varor på lidl också, till er som nu "tänker på miljön" och vill handla svenskt.
  • Virriga Vera

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:49:04 följande:

Så kan man ju välja att kalla det om man vill handla där med godare samvete.Jag tycker det var högst intressanta och viktiga upplysningar.Dessutom intressant att se hur reportrarna jagade butikschefer i Lidl-butikerna med mikrofoner, samtidigt som cheferna sprang som råttor mellan sockerkakorna och marmeladen in på lagret och stängde dörren.Personalen som svarade "Vi får inte svara på några frågor", var det mest synd om.
    Jag får inte heller svara på frågor som journalister ställer till mig om mitt arbete, det gäller faktiskt de flesta arbetsplatser.
  • Virriga Vera
    MrsQ skrev 2008-04-09 15:49:48 följande:
    Det fånigaste med Lidl är 1/ Kassorna...URK!2/ Inget utbud på ätlig mat...(även om jag hittat två favvisar så handlar jag det typ var fjärde månad)3/ Importen av varor, som gör att det är helt sjukt miljöovänligt. Vi har bra mejerier i Sverige så vi behöver inte tysk mjölk...4/ Personalen 5/6/  Ja jag orkar inte skriva längre men fyll gärna på
    Anledningen till att Lidl inte hade svensk mjölk var för att Arla vägrade att leverera till Lidl.
  • MansonDust

Tycker att Lidl är ok.

Man kan hitta VISSA saker som är bra. Och sen är blöjorna billiga OCH bra. Men vi storhandlar inte där.

• CarlHerman

sniglar och krut: Det där är ju från 2003. Rota fram nåt som är aktuellt istället. Jag kan på rak arm inte se nåt i den texten som är sant nu? Tyska lidl trodde väl att de kunde göra i sverige på samma sätt som i tyskland, men fick när de etablerade sig här tänka om och nu fungerar det annorlunda i sverige.
    -Fler än butikscheferna arbetar heltid.
    -De har raster
    -De måste inte arbeta mertid, det är såklart frivilligt
    -De skiter i vart du jobbar resten av tiden om du jobbar där deltid.
    Varför inte inse att de "fakta" du har från 2003 inte gäller nu?? Det är år 2008.

• Siili
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 14:57:24 följande:
    Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.
    När jag är in på ICA MAxi eller Lindex eller någon av butikerna där så parkerar jag ibland på Lidl-sidan. Det är ju knappt några bilar där, så man får stå ganska ensam utan risk för att idioter smäller upp sina bildörrar på vår bil. Man slipper också parkera trångt eller hålla utkik efter galna storhandlare som kommer rusande med sina kundvagnar.

Lidl är jag in på någon gång ibland också. De säljer "vanligt" godis ganska billigt och det kan jag ju inte motstå så klart.
    Gabba Gabba Hey
  • Sniglar och Krut
    CarlHerman skrev 2008-04-09 16:07:53 följande:
    sniglar och krut: Det där är ju från 2003. Rota fram nåt som är aktuellt istället. Jag kan på rak arm inte se nåt i den texten som är sant nu? Tyska lidl trodde väl att de kunde göra i sverige på samma sätt som i tyskland, men fick när de etablerade sig här tänka om och nu fungerar det annorlunda i sverige.-Fler än butikscheferna arbetar heltid.-De har raster-De måste inte arbeta mertid, det är såklart frivilligt-De skiter i vart du jobbar resten av tiden om du jobbar där deltid.Varför inte inse att de "fakta" du har från 2003 inte gäller nu?? Det är år 2008.
    Men snälla nån, du sa att Lidl hade skött sig från start.
    Jag gav dig en text som visar att du har fel.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Sallisen

Kassasystemet är tyskt, bara man lär sig hur den funkar så är det ju inga problem. Det värsta är ju när nybörjare finns där och inte förstår sig på hur det funkar...

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl