• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • dellelgarin
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:57:08 följande:
    jamen då är man ju dum i huvet?det går ju inte att försvara.
    om man knappt har råd att föda sina barn så spelar nog ett par kronor väldigt stor roll.
    Jag har det bra här på åkern
  • Niklas

Går det inte att försvara att man gör vad man kan för att klara vardagen eller spara pengar? Då kanske inte miljön och så vidare har så stor betydelse.
    Jag har ingen aning. Jag köper Arlas.

MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:57:08 följande:
    jamen då är man ju dum i huvet?det går ju inte att försvara.
  • MammatillMeja
    Niklas skrev 2008-04-09 16:56:56 följande:
    För många gör det TYVÄRR stor skillnad att handla mjölk som är någon krona billigare än den svenska.
    jag vet att många har det knapert men en krona hit och dit kan ju bara inte spela nån roll..dessutom,är tyskmjölken fortf inte Dvitamin berikad?är den inte det är det ju ännu en anledning att köpa svensk.är den det får jag ta tillbaka just det.
    gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • Niklas

Inte för min del. Käkar inte sallad eller groddar. ;)
    Vi handlar på Ica, Willys och Lidl. När vi storhandlar så tar vi troligen en sväng till ALLA butiker och det sparar vi massor på.

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 16:58:16 följande:
    Återigen då, bristande utbud.
  • Toyama

bara deras sjuka sätta att man ska packa upp packa nerpacka upp packa nerpacka upp packa nerpacka upp packa nerpacka upp packa nerpacka upp packa nerpacka upp packa nerpacka upp packa nerpacka upp packa nerpacka upp packa nerpacka upp packa ner

• Bempa
    Niklas skrev 2008-04-09 16:56:56 följande:
    För många gör det TYVÄRR stor skillnad att handla mjölk som är någon krona billigare än den svenska.
    Men då tänker man inte på att den mjölken har färdats ganska långt. Jäkligt onödigt när vi har så bra mjölk här i Sverige
  • Niklas

För min del spelar kronor roll eftersom att det går åt så himla mycket mjölk här.

MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:58:43 följande:
    jag vet att många har det knapert men en krona hit och dit kan ju bara inte spela nån roll..dessutom,är tyskmjölken fortf inte Dvitamin berikad?är den inte det är det ju ännu en anledning att köpa svensk.är den det får jag ta tillbaka just det.
  • Niklas

Ja, så kan det vara.

Bempa skrev 2008-04-09 16:59:36 följande:
    Men då tänker man inte på att den mjölken har färdats ganska långt. Jäkligt onödigt när vi har så bra mjölk här i Sverige
  • mintchocolate

Trevlig attityd det är från en del här.

Vi handlade på Lidl när de öppnade här, men slutade då vi tyckte att ICA var bättre och hade mer utbud. Har även börjat handla mer ekologiskt, vet inte om de har det på Lidl.
    Däremot är det varken fel på butiken eller de som handlar där. Dessutom är det MÄNNISKOR som handlar, man behöver inte dela in dem i invandrare och socialbidragstagare. De är heller inte dumma i huvudet för att de inte handlar ssamma saker som ni.

Kassasystemet på Lidl är för övrigt uselt, men bra att de ska ändra på det.

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl