• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • MammatillMeja

de flesta märkesvaror på LIDL är ju inte billigare.men genom att hålla lite lägre priser på vissa varor folk känner igen kan man locka dit folk.det mesta som är sååå billigt är ju "hejkomochhjälpmej(och ingen kom) varor" från tyskland.skit rent ut sagt enligt mej.konstiga inläggningar, sura korvar, mjölk med många mil på nacken, och kakor som håller till 2014.

givetvis är det kvaliteten man tummar på genom att betala så litet.det är ju matvi pratar om,mat!där vill man väl ha det bästa,inte det billigaste??

gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • elektra1
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 16:39:51 följande:
    Alla förstår väl att kedjor som håller lägre priser än medel inte kan göra det för att de är snälla eller mindre intresserade på att göra jättevinster?De kan dra ner på priser eftersom de drar ner på kvallité på många produkter.Det finns en anledning att Lidl är billigare än Ica Maxi, och det är utbudet.Att importera så många varor som Lidl gör och säljer till så låga priser gör att det är billigare att bedriva handel.Men det får natur och djur betala istället när man flyger in mjölk från tyskland osv.Det är rent idiotiskt.
    fast det finns svensk mjölk och smör också i Lidl butikerna.
  • MammatillMeja
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:38:29 följande:
    Men det är väl långt ifrån alla butiker som har det och det är ju inte hela frukt & grönsaks sortimentet som ligger i kylarna.
    de allra flesta butiker har väl visst det.och speciellt de inte så stora kanske,där omsättningen inte är lika stor.viss frukt och grönt SKA ju ens inte förvaras kallt,medan viss bör det.
  • MammatillMeja
    elektra1 skrev 2008-04-09 16:41:06 följande:
    ja det gör det ju,men många väljer det tyska alternativet och tjänar ett par spänn men tänker inte längre...
  • Siili
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 16:10:02 följande:
    Ahaaaa, det är alltså vi Ica-Maxi-människor som parkerar på Lidls parkering.Det förklarar ju saken.
    Japp! Ett annat bevis för det är att när jag är in på Lidl och handlar godis så är butiken kusligt ödslig trots iaf några bilar utanför.
    Gabba Gabba Hey
  • Sniglar och Krut
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:38:29 följande:
    Men det är väl långt ifrån alla butiker som har det och det är ju inte hela frukt & grönsaks sortimentet som ligger i kylarna.
    På alla Ica Maxi som jag satt min fot i så förvaras de frukt och grönsaker som ska förvaras svalt, i kyldiskar. Känsligare frukter och grönsaker har en hel kylvägg här i Uppsala, vissa sallader har ett eget salladdskåp som håller svalt osv.
    Den frukten som inte behöver kyla ligger inte i kyla.
    På Lidl ligger allt i värmen.
  • Sniglar och Krut
    elektra1 skrev 2008-04-09 16:41:06 följande:
    Ja? Vad har det med saken att göra?
  • Niklas

Alltid folk på Lidl när vi handlar där iaf. Massor med bilar. Speciellt i Väsby. I Vallentuna också för den delen men lite lugnare kanske.

• MammatillMeja
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 16:43:39 följande:
    På alla Ica Maxi som jag satt min fot i så förvaras de frukt och grönsaker som ska förvaras svalt, i kyldiskar. Känsligare frukter och grönsaker har en hel kylvägg här i Uppsala, vissa sallader har ett eget salladdskåp som håller svalt osv.Den frukten som inte behöver kyla ligger inte i kyla.På Lidl ligger allt i värmen.
    ja det borde ju varje butik med lite självrespekt erbjuda,färsk frukt och grönt förvarad på bästa sätt och inte uppslängd på ett par träpallar i värmen...
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl