• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Sniglar och Krut
    Niklas skrev 2008-04-09 17:02:45 följande:
    Jag förstår att folk vill handla så billigt som möjligt. Så enkelt är det.
    Inte när det är djur, natur och i det långa loppet, ens egna barn som betalar priset för det.
    Att vara miljömedveten idag är inte något som endast en liten grupp i samhället kan ägna sig åt. Det gäller alla, och det gäller nu.
    Att frakta hit mjölk som kostar några ören mindre för att svennebanan tycker att det är värt det, är ren och skär idioti.
    Det om någon är att inte tänka längre än vad snoken räcker, och högst egoistiskt, inte minst mot sina egna barn och barnbarn.
  • Niklas

Ja, då finns det ju ingen anledning för dig att åka till Lidl..
    Vi åker mycket sällan till Coop eftersom att vi inte behöver det. Vad spelar det för roll? :)

För min del kostar inte bensinen många kronor eftersom att alla butiker ligger i samma centrum. Det handlar inte heller om att handla enbart mjölk för att spara pengar. Handlar mycket skött. Förpackat i frabrik från Scan. Köper även mycket kyckling från svenska gårdar. De har även billig pommes. Köper lätta och margarin... från sverige och så Arlamjöken då men den finns i en annan butik för samma pris men det är lite längre att åka.

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 17:02:54 följande:
    Är man intresserad av att spara några öroen på mjölk så bör man räkna in resekostnaderna mellan alla butikerna.Om man nu inte tar cykeln eller går när man storhandlar i tre butiker.Jag käkar sallad och groddar, dessutom i mängder och varje dag.En butik som inte kan erbjuda ett stort utbud av sallad idag är ack så ointressant för mig.Men det är jag.
  • SchumiFerrari

att lidl har det kassasystem som det har beror på att det är byggt efter tyska ritningar där allal affärere ser likadana ut.. man har med sig sin korg och plockar ner i den. Inget konsitgt alls. jag gillar Lidl eftersom att jag där kan få tag på många av de saker som jag saknar från tyskland

*Älskade Noa*
  • MammatillMeja
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 17:05:47 följande:
    Inte när det är djur, natur och i det långa loppet, ens egna barn som betalar priset för det.Att vara miljömedveten idag är inte något som endast en liten grupp i samhället kan ägna sig åt. Det gäller alla, och det gäller nu.Att frakta hit mjölk som kostar några ören mindre för att svennebanan tycker att det är värt det, är ren och skär idioti.Det om någon är att inte tänka längre än vad snoken räcker, och högst egoistiskt, inte minst mot sina egna barn och barnbarn.
    word!
    gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • Niklas

Att folk är ego är väl ingen nyhet. Det räcker ju med att läsa denna tråd.

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 17:05:47 följande:
    Inte när det är djur, natur och i det långa loppet, ens egna barn som betalar priset för det.Att vara miljömedveten idag är inte något som endast en liten grupp i samhället kan ägna sig åt. Det gäller alla, och det gäller nu.Att frakta hit mjölk som kostar några ören mindre för att svennebanan tycker att det är värt det, är ren och skär idioti.Det om någon är att inte tänka längre än vad snoken räcker, och högst egoistiskt, inte minst mot sina egna barn och barnbarn.
  • Sniglar och Krut
    Niklas skrev 2008-04-09 17:07:19 följande:
    Att folk är ego är väl ingen nyhet. Det räcker ju med att läsa denna tråd.
    Att folks egon är så stort att de hellre sparar några ören än att tänka på sina egna barns framtid är ett ego större än det jag kände till.
  • Niklas

Trist, men nu vet du ju. Så länge Lidl säljer mycket av mjölken vilket de verkar göra så existerar det såna egon som du inte kände till.

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 17:08:46 följande:
    Att folks egon är så stort att de hellre sparar några ören än att tänka på sina egna barns framtid är ett ego större än det jag kände till.
  • Sniglar och Krut
    Niklas skrev 2008-04-09 17:09:50 följande:
    Trist, men nu vet du ju. Så länge Lidl säljer mycket av mjölken vilket de verkar göra så existerar det såna egon som du inte kände till.
    Ett vasst argument.
  • Niklas

Kan inte säga så mycket annat. Svaret på att folk köper mjölken är ju inte för att spara pengar. De är egoister.

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl