• zynk

Visparnas tråd # 7

Jisses va me sjukdom det var här då... . Ja det är inte lätt att få till en dejt med 12 småbarn (eller var det 13)?

Joyce Å jag måste ju kolla in hemleveransen - verkar onekligen smart - hoppas den sena lev är en barnsjukdom ? Undrar om det funkar här i förorten?

Malla Kläderna är jättesöta och de passar i dem men jag undrar om det inte blir lite blekt i svartvitt? Fast sen tror jag ju inte själva kläderna har så stor betydelse! Och det är ju fördelen men svart vitt tycker jag för då framträder själva personerna bättre.

Jag är verkligen ledsen men jag tror vi får ställa in fotograferingen. Alva har varit pigg hela dagen - "bara" lös magen och inte velat äta. Men sen ikväll plötsligt så kräks hon igen 3 gånger. Inte lär hon ha så mycket resurser nu heller . Börjar undra vad detta är - kräkningarna kom ju i torsdags o sen har det varit bra för att återkomma igen... Men har hört att det går mycket magsjuka så det kanske helt enkelt är en annan hon fått nu. Skönt iaf att M är hemma så jag slipper vara ensam med oron.

• zynk

Här har det hänt mycket! Pizzabullar, familjen Taikon (duktigt Kerpan att gå ut i solen istället för att städa!!!) och trådens första bebistjuv (eller tjuvbebisFundersam)... Å vad jag har missat mycket . Förlåt att jag inte orkar responsa. Men Maxies kompis får en STOR kram och Maxie också förstås! Usch sånt vill man inte ens tänka på.

Här hemma är det dock mindre kul. Alva har varit magsjuk sedan i torsdags. När vi trodde det var på bättringsvägen började hon kräkas igen i förrgår. Igår var hon så slö och hade inte kissat så vi gav oss iväg till akuten. Väl där blev hon förstås piggare .
    Sen har det fortsatt med massor av diarréer och hon vill inte äta o knappt dricka. Man blir så orolig! Och särskilt på kvällen när den vanliga tröttheten sätter in - då är det svårt att bedöma om det är slöhet pga uttorkning eller vad.
    Vi har i alla fall varit ute i trädgården idag och njutit av sommaren . Fantastiskt!!!

Har ju tänkt bjuda hem er snart men vågar inte säga nåt innan Alva är frisk.

Dygnet har för få timmar...

• zynk

Ja men visst skiner man liksom upp när man får träffa "sjukvården" - först kassan (jag trodde det var gratis ) , sen väntrummet, salt - äcklig lösning som tvingas i en med spruta och sen de trevliga systrarna och doktorerna . Underbart ställe .
    Fast det var faktiskt himla bra på HS. Eller i alla fall snabbt! Ingen annan än vi i väntrummet . "Å har vi fått en patient" sa personalen som såg ut att komma från fikat .

Skööööönt att örat var rött Alva hade i alla fall gått ner i vikt... pust - vet inte om de trodde oss...

• zynk

Kikar in en sanbbis med ännu ett egoinlägg :

Alva har kissat och ätit lite välling på morgonen ! Nu verkar det ha vänt (fast det ska man ju inte säga högt!).

Joyce Det låter som mardrömmar som E har. Lite läskigt när de inte verkar riktigt vakna, eller hur. A har haft så också i perioder, ofta ca ½ timme efter insomnandet.
    JA till picnic!!!! Va trevligt det låter.

Malla Klokt att passera kassan !!!! Och ja visst känns det igen - man blir pigg på akuten.

Nä nu hängs det i byxbenen här.

• zynk
    Hej hej!

Vill bara kika in och säga att vi lever. Men inte mycket mer . Förkylning och hosta o magsjuka i en enda sörja . Tålamodet tryter. Jag har också fått mig en släng men det går ju inte ens att tänka på - en bagatell i sammanhanget. Nåväl nu har jag satt på den förhatliga teletubbies - "snööööööööööööö  snöööööööööööööööö" det är nog tredje gången vi spelar den här. det är verkligen nödfall. M ligger och sover och jag bävar för en hel vecka till utan någon avlastning. Det blir nog ingen dejt för oss i veckan .

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nu har jag klagat nog för denna gång.

många ar och kramar till er. Skönt att NI finns!
  • zynk
    Mamsen68 skrev 2008-05-04 14:49:30 följande:
    KRAM OCH Zynk du får lämna henne till mig om du behöver
    det värmer. Ja det är klart då får du nog VABa om några dagar . Och vara med B . Dagen segar sig fram här men nu jäklar ska det vända. Vi har ju varit så förskonade från sjukdom hittills. Hur är det med dig? Det blir C:s första dag på föräldraledigheten i morgon va? Hälsa honom så gott o säg att vi gärna promenixar nån gång.

Malla va du är duktig med träningen!
  • zynk

KAFFE!!!!!!!

Tack för alla krya-på-hälsningar!
    Ännu en snorig och varm natt med många uppvaknanden men på nåt sätt lyckades vi stanna kvar i sängen tills 09 . Och A var jättetäppt och förkyld men satte sig ändå upp och klappade händerna . Hur söt kan man bli? Nu övar hon att ställa sig/sätta sig vid soffbordet. Och kollar på reklam på TV tydligen bättre än teletubbies. Mirren här är tidningar också favvoleksak - BVC tyckte det var olämpligt när jag sa det för det är bly(!) i trycksvärtan. Man undrar vilket århundrade de lever i? A river mer och äter lite mindre nu iaf .

Mamsen vi tänker på dig när du jobbar. Lovar att tiden kommer gå fort o snart har ni en härlig sommar framför er!

Kerpan Vad hände med din dyslektiker? Sitter han inte still längre . Rafsar bland sladdar? (Får man skämta om såntFundersam)

Joyce Å visst är det svårt när det bara är mamma som gäller. Jag känner verkligen igen det! Jag var så himla ledsen för jag tänkte att M och jag skulle dela på allt när det gäller Alva men läggningen fixar han inte. Vi gav upp efter ett tag - det blev lugnast så att A somnade hos mig. Har inte några jättebra tips. Men för ett par veckor sen var jag ut en kväll och då gick det ju bra fr M att få henne att somna. Lite skik förstås men hon sov gott när jag kom hem. Jag tänkte att M får väl gå ut med henne i vagnen om inget annat hjälper. Ja nu snackar jag bara om mig men tänker på dig .

Malla Spännande med jobb! Hur många är det på G nu?

Ang dejt vågar jag inte säga nåt än. Fast jag vill träffa er snart!!!! Jag tror värsta förkylningen är över nu.

• zynk

Morron! 

Grattis Joyce syster!!!!! Så himla roligt!

Här hinns ingenting med... Tänker tankar som t ex: När snoret hänger ner till munnen så det kommer med när i skeden man skrapar av vid matning - ska man byta till ny sked då ?

Jag bokar den 21:a!!! Har flera gånger varit på G för att kolla almanackan men inte ens det lyckas jag slutföra. Tror inte jag har nåt då. Ska bli så kul att träffas. Och då SKA vi vara friska!

Våren är underbar och det är så roligt att titta om det kommer upp nåt i trädgården samt att planera och drömma om växter och snygga stensättningar. Hinner ju ingenting men försöker att fokusera på det som är roligt. Än är inte ogräsen höga...

Ska jag försöka mig på att bjuda hit er veckan efter Mirren då? Utan att ha kollat almanackan (smartFundersam) kan ni väl kolla hur ni har det den veckan - 26-30/6!

Tänk det är ju sommar snart - eller NU ju! Fantastiskt!

Måste berätta nåt: igår lyckades jag få Alva att somna i famnen och sen kunde jag lägga över henne i spjälsängen - ppå DAGEN . Annars har det ju varit vagn, bil eller bröstet som gällt här.

OJ vilket superegoOskyldig

• zynk
    Kväll!

Får man träffa er även om jag inte tagit kort???? Lasse i P kl12? Kanske dyker upp .

Ska försöka responsa lite - har ju en del att ge igen . Fast A är vaken så vi får se vad hon tycker (näe det är ju inte jag som bestämmer nu).

Maxie Vi började med välling men minns inte om det var från 4 eller 6 månader - har så dåligt minne. Började iaf med 50/50 ersättning/mild havrevälling. Till en början gick det bra med samma nappflaska men sen har vi bytt till napp med större hål (först 3 sen 4, Dr Brown). Nu ger vi fullkornsvälling. Här har vi kört mycket tetra - lata som vi är (blir mer lättflytande också) men nu är det pulver som gäller.
    Vatten: spelar ingen roll hur man ger men skulle enligt bvc vara bra att börja med så de vänjer sig vid smaken. Alva störtgillar vatten ur pipmugg. Vi har en som droppar (som A brukar vattna golvet med) o sen några semi-engångs-droppsäkra (där dock lockat går upp ibland när A kastar dem i golvet) . Jag hade svårt att dricka ur dem med A fixar det galant . Har inte hittat den ultimata pipmuggen än. A dricker nog helst ur vanligt glas dock.

Mirren Låter inte så kul med kopieringen - har ni inget tryckeri som sköter sånt? Eller missuppfattade jag dig? Det verkar närma sig iaf . Vad du har kämpat hårt! Fattar inte hur du orkar jobba så mycket.

Mamsen JAAAA va kul med jobbet! Grattis!

FISKen Lycka till i morgon! Får ni åka hem samma dag eller ska ni stanna?

Nu duger pappa inte längre. *mot sövning*
  • zynk

KAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAFFE!!!!!!! Nikotiiiiiiiiiiiiiiiin!!!! Eller tyngre droger skulle behövas här Oj va trött jag är!
    Men blir genast lite piggare av era inlägg !

Extra tankar till Sid idag !

Apropå dejt idag så kom jag ju på att A är snorig - men hon har varit förkyld i 6 dagar så hon borde inte alls smitta. Jag tycker det är svårt det där. Man kan ju inte stanna hemma varje snorig dag . Då skulle vi väl aldrig kunna ses . Vad tycker ni?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7