Visparnas tråd # 7
Åter efter sövning (igen!)
.
FISKen Nu bestämmer jag att vi tar sjöstaden!!!! Nåt att äta på nåt ställe - kanske ute om man inte fryser ihjäl - och en promenix?! Vad sägs om 10.30 - är det för tidigt?
Åter efter sövning (igen!)
.
FISKen Nu bestämmer jag att vi tar sjöstaden!!!! Nåt att äta på nåt ställe - kanske ute om man inte fryser ihjäl - och en promenix?! Vad sägs om 10.30 - är det för tidigt?
! Går inte att föreställa sig. Och va svårt för dig att veta vad man ska säga! Men du finns ju där för henne och det är det viktgaste! Tråkigt när anhöriga inte hör av sig - många blir rädda för de inte vet vad de ska säga!
Morsning!
Är upplyft efter en dag med väldigt trevligt sällskap
! Tack Pess för himla gott kaffe och chokladbollar
. Kul att barnen har utbyte av varann nu när de träffas. Det är gott att smaka på varann och himla intressant att känna hur bebisansikten
. Medan Alva försökte peta ut L:s öga smakade L på A:s finger
. Petter letade slattar bland Pess tomglas
och Siddan var så stolt över att kunna gå gå gå utan stöd. Vilka gullungar vi har!!!!
Efter vår dejt kom svägerskan över med Alvas kusiner som är 2½år resp 5mån. Jag avslöjade att vi gjort IVF (våra män är sååååå hemliga
) men det visste hon redan om
och berättade att de visst gjort inseminationer
. Tänk vad lite man vet om sina nära. Det kändes som om vi kom varann lite närmare!
Mirren tack för skotips! Nu är jag såååå sugen på att köpa de bästa, dyraste och snyggaste skorna till Alvi - jag som först tänkte köpa billiga begagnade
.
Joyce Spännande med lägenheten! Vill höra mer!!! Är det en nyproduktion eller hur får man annars fast pris/först till kvarn?
MaLu det låter så himla mysigt när du pratar om lill* J!!!! Punkfrilla
.
Malla Kan bara tänka mig hur tungt det är med två barn i vagnen. Bra motion
? Oj va tränad du måste bli med alla promenader! Hur var kalaset?
Proppen Oj va du är aktiv! Du verkar hinna massor ju! Ta hand om dig (er!) nu när du inte har lika mycket på schemat!
Skötbord: M snickrade ett jättebra skötbord som vi har i badrummet bredvid handfatet. Funkade superbra tills nu. A är så rörlig (=vild) nu så jag tycker det går lättare och känns säkrare att byta på golvet. Oftast är det nu en kamp då A liksom står på axlarna när jag lyfter upp benen. Blöjan får oftast sättas på när hon står eller kryper eller ... ja man får improvisera
.
Nä va klockan går fort...! Natti!
Morn!
Nä vart tog sova-hela-natten vägen???? Gjorde ju sömnlogg och det visar sig att Alva sover 11½ timme då hon borde sova 14
per dygn. ADHD
?
Maxie Fy för okänsliga doktorer o ssk. Jag tycker bland det viktigaste när man går till BVC är att man får bekräftelse på att man har ett fint o normalt barn o att man gör rätt. Låter inte som att de stöttade dig direkt.
Mig frågar de oftast ang de där sakerna de ska klara av. Har inte testat vare sig med klossa eller pincettgrepp. Svårt att göra sånt på beställning ju!
Alvi hänger i morgonrocken