• zynk

Visparnas tråd # 7

Ho hoo vad det var lugnt här då?!

Gomorr! Alva sover oroligt och inatt var hon vaken och bökade runt och ville nog leka kl 03. Sen upp kl 06. Hur orkar hon???

Maxie Potatispuré var  tyckte A också. Tills nu då hon äter stora bitar själv. Nu verkar hon ha ratat gröt istället. Suck! Man undrar över de där råden om att börja med potatis och ge bara en sak i taget i en vecka - är det nån som verkligen gjorde så?

Nä nu kastade hon smörgåsen på golvet hon är sur för hon sover för lite! Och välling i pipmugg är= men i flaska = smaskens

Kerpan Jag hoppas också ni är sams - ibland har de sina egna sätt att säga förlåt (tänker på husletandet) - hoppas det var så. Det tar så på krafterna att bråka! Och nu är det speciellt känsligt när man fått barn.

Joyce Va skönt med båten! Vi har inte börjat än... Ett glas vin piggar alltid upp (eller vad säger jag - jag blir alltid trött - men GOTT är det!).

Oj där åkte en smörgås igen. Hon  är ARG!

Nää nu ska jag försöka söva henne. Ska rota i medicinskåpet och se vad jag har för artilleri...

• zynk
    Nu ligger hon på golvet och suger på en kloss och sjunger till Dilba! Eller...
    Nähä - hon är på väg hit snabba ryck

Jag hinner inte heller med att skriva men försöker läsa iaf! Lycka till på SATS! Jag har varit två ggr på träning med A. Hon har varit rätt nöjd men jag tycker ändå det är svårt att få till nån riktig träning.

Maxie Vatten ur pipmugg eller glas går bra . Konstigt va?

Nu undersöker hon hur långt ett hårstrå från mamma är - och hur det smakar...
  • zynk

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ va härligt med första stegen Sid!!!! Vi såg ju att det var på G när han stod i soffan och stilade sist vi sågs!

Uj uj det är masssor jag vill skriva men nä jag är för trött!

MaLu jag använder fortfarande min amningskudde (megastor som jag sytt själv av två täcken med velour/plyschöverdrag). M myser också i den ibland .

Natti!

• zynk

Hej hej jag fick tydligen inte i mig tillräckligt med kaffe idag för OJ vad jag är trött! Trist att tjata om det men hittills dessa 9 månader (Alvi fyller 9 idag!) har jag varit hyfsat pigg om man jämför med de 9 månaderna innan...

Kan nån sätta på en STOOR kanna i morgon bitti ca kl 05.30 ?

Ni måste bara se den fina scrap-bilden Mamsen gjorde till mig idag:
    http://www.familjeliv.se/hem/zynk/gallery/phpwrgaqi.jpg 

ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz Natti!

• zynk
    Pess skrev 2008-04-17 21:54:20 följande:
    Tror jag....Fan vad SPONTAN jag är ibland
    Go girl!!!!

He he i Minna-tråden brukar man ju snacka om "teflon" när man inte minns nåt av det man läst. SÅ är det här nu... .

Minns i alla fall att JAM behöver en extra stor kram !
    Och att Alva gärna vill bli plåtad, Kerpet!

Jag dricker öl - och har en liten liten prilla under läppen - lössnus . Vart skall detta sluta??? FY på mig! Men jag ska ju ut med mammagruppen i morgon - så jag tänkte "grunda" redan idag. Det blir första gången jag går ut på 9 månader (eller förresten 18 månader). Hur ska det gå??? Jag är jättenervig men försöker verka som om allt är i sin ordning och att jag kommer kunna njuta av kvällen.
  • zynk
    Pess skrev 2008-04-17 22:41:55 följande:
    Själv ska jag ut på shoppinggtur på stan....Jag och Lovisa...Bara vi tjejer VI ska titta på kläder och äta tjejlunch
    Bara titta ?
  • zynk

Morron!

Jag bjuder på kaffe! Vart är alla nu då?
    A var pigg och alert kl 03,30... Och vaken mer än en timme. Hoppas kunna söva henne om en stund igen dock. Måsta ju ladda energin jag också.

Kerpet1 skrev 2008-04-17 23:51:28 följande:
    Kan jag fresta med pizzabullar???
    Väldigt vad Pessan får specialbehandling *avis* .
  • zynk

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej jag är så glad efter vin och supergod middag på Långbro värdshus ! Första kvällen utan Alvi! Hon hade somnat tidigt i M:s famn men sen vaknat igen och då är hon ju alltid kinkig men M fixade det! Lite dåligt samvete för att jag tvivlade men oj va skönt det känns nu. Sitter här och har efterfest med mig själv, en öl, en prilla och ER(?) .

Måste kolla mitt schema innan jag säger nåt om nästa vecka. Vet bara att jag ska till Karlstad(!) på onsdag.

• zynk

Morsning!

Jag är lat och ego idag och smäller till med en fråga innan kaffet verkat .

HUR ska man göra om man vill ha barnet i trädgården ute nu???? Hon äter ju småsten och ekollon. Visst förstår jag att hon måste lära sig men hur ska jag våga? Inte vill hon sitta i vagnen - det förstår man ju.
    Måste UT!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7