• zynk

Visparnas tråd # 7

Hej hej!

Hur kommer det sig att jag alltid är supertrött nu, trodde första månaderna med barn skulle vara "värst" när det gäller trötthet, men inte här. Försöker ursäkta att jag inte responsar så mycketOskyldig.

Tack för svar om småsten o trädgård. Pess jag menade att hon måste ju få testa och prova men just småsten känns ju för läskigt. Jag tror också att hon är för liten för att lära sig än men vissa saker tror jag ändå kan funka. Hon vet redan att kaminen och vägguttagen är något "speciellt" och kollar på mig innan hon tar på dem. En gång har hon backat när jag sa "nej" . Men det var kanske en tillfällighet ?

• zynk
    Maxie Jag tror det där med sele/sjal varierar med barnens olika "faser" (å det där ordet vet jag inte om jag gillar ). A gillade sjalen i början, sen gick det inte alls och nu går det igen - fast nu sitter hon ju på ett annat sätt (mindre "fast"). Vi har inte testat ergo. Som nån annan sa - ge det lite tid.
    Jag tror inte man kan ge för mycket mat - det låter jättebra att han äter så mycket. Gröt är ju "allsidig" mat som innehåller mycket nyttigt (som inte potatis har ).

Mamsen visst är det irriterande när inläggen försvinner!
    Jag försöker vara konsekvent och säga ifrån när det gäller vissa direkt farliga saker (el, kaminen, småsten typ). Smulor på golvet kan jag inte tjata om för då skulle det bli nej nej hela dagarna . Hon stoppar inte lika mycket i munnen nu men ändå rätt mycket. Antar att det är lättare när man har napp ? Hur länge håller de på så där?

Malla Va du e duktig med spinningen!!! Skönt med harmonisk vagn-åkning.

Kerpan Oj va skoj med fest! Dansa var länge sen här. Och just det - dagen efter kan ju vara tuff - även utan en leksugen Petter .

Härlig dag har vi också haft! M tog A och åkte iväg så jag fick rota bland jord, löv o ogräs. Trädgården har ju legat i träda sen hösten 2006(!) så det är en del att göra... Sen kom kusinerna hit o vi grillade. Så mysigt! Alva har varit så himla glad! Underbart!
  • zynk
    Mamsen68 skrev 2008-04-21 05:58:43 följande:
    God morgon här vakande vi vid ½ 6 och fick gå upp trött ja nej.Usch vad präktig jag lät i går med mitt in lägg stackars Zynk hoppas du förståd mig rättEn del barn testar allt med munnen, B är jätte bra på de och det är ingen skillnad om han har nappen el inte.Hur länge beror oxå på en del håller tyvärr på länge.oj nu kom präktigheten fram igen el så var det en skymt av pedagogen.i dag blir det en dag i solen parken.C ska in och dra ut en tand i dag stackarn
    Inte är du präktig - bara omtänksam och kunnig ! En extra kram till C idag - håller tummar för att det går bra med tanden!

Malla Fy för slö karl och gräl . KRAM!

Maxie Usch vilken natt - och sen spruta på det. Hoppas det går bra!

Pess Va skoj det låter med turne! Och skönt med bebis som gillar bil. Här går det oftast bra men max 60 minuter - där går nån magisk gräns.

Oj vilket fint väder!!! En seg morgon med huvudvärk men nu börjar det släppa. Ska hoppa in i duschen och sen ska vi äta våfflor med mammagruppen .
  • zynk

Kväll!

Alvi deckade en halvtimme tidigare idag .

Kerpan va blev det???? Vill också veta! Och sen det där körsbärsgolvet... oj vad det snackades om det ett tag. Och nu igen. Nå blev det körsbär eller linoleum ? Äsch - blev det pojke eller flicka?

Maxie Tack, huvet mår prima nu. Skönt att ha sprutorna avklarade! Så ni kämpar vidare med potatis o blomkål... Good luck ! Nä det är klart man ska göra det som rekommenderas men oj va mycket "måsten" det finns när det gäller mat. Det trodde jag aldrig. Till andra skulle jag ge rådet att gå mer på känsla och på vad barnet verkar gilla men själv har jag grubblat en massa och fått ågren när A inte äter som hon "borde". Nu går jag mer på känn. Sista tiden vill A mest ha det vi äter och helst äta med gaffel . Kanske blir lite mycket salt men jag har aldrig hört nån som dött av det .

Pess/Fisk va skönt med parkdejt! Å Siddan gåååår . Va roligt - vill se ju!

Här blev det några våfflor och en härlig dag i solen . Alva vill bara upp upp upp och stå och helst klättra upp i soffan (fast hon inte kan) eller på mig. Inte en lugn stund. I morse vaknade vi av att hon satte sig upp vinkade och klappade sen händerna och skrattade högt !

• zynk

Grattis Kerpets syrra (som väl också är fl-are ) och Lydia!!!
    Visst är det underbart med våfflor! vi hade massor av järn (i elden ) så proppen gcik hela tiden - men till slut fick vi våra frasiga våfflor!

Joyce Va kämpigt det låter. Och så jobbar du ändå?! STYRKA till dig!

Nu är det dags för sängen   Natti!!!!

• zynk
    Kerpet1 skrev 2008-04-21 22:32:54 följande:
    Ja, eller hur? en del föds med matjord i fickorna... Blir gravid så fort hon ser ett par herrkalsonger och sen dessutom få föda på BB-stockholm trots överburenhet och kommer igång av sig själv en kvart innan igångsättning... och så lätta värkar och 4 timmars förlossning... Ja, det skulle jag oxå kunna leva med, ha ha ha! inte ett dugg bitter...
    Du är en stark kvinna du Kerpet - minns du inte hur du sa bara ett par veckor (eller dagar?) efter förlossningen att du ville göra om det - både värkarbete och snitt. En riktig fighter!!! Ingen sån där klenis som bara får lite lätta värkar i 4 timmar . (OBS säg inte det här till din syster)

M jobbar så ikväll fastnade jag här - fast INTE pga att vi brukar göra DET som du tror Kerpet.
  • zynk

Flikar in innan kaffekopp nr 2:

Brio zento har vi - den sitter bra o A sitter bra i den men när hon somnar nickar huvudet fram. Vi lyckas inte få stolen mer bakåtlutad tyvärr.

• zynk
    Kväll!

Maxie Släta godkända puréer kunde jag inte heller göra. Ärtor var ok - men hu va meckigt att "slia" bort skalen. En svägerska blandade banan i all mat till sin dotter med god effekt.

Proppen Grattis till bra UL! -2% är ju suveränt.

MaLu Jag rekommenderar verkligen babyskydd med bas! Acta graco finns här att låna om du vill . Kan användas utan bas (fast när vi använder annan bil flyttar jag över basen för den är lättare att sätta fast än själva stolen).

Malla Jobbigt med besvärlig nattning! Snart får M ta över! De sägs ju att sen kommer perioder när det bara är pappa som gäller . Kul med tonfisken . Här har mensen inte kommit än - men DET har vi lagt på hyllan så gravid lär jag inte bli på naturlig väg... men förhoppningsvis på onaturlig väg nån gång. (Har vi onaturliga alien- barn?).

Jam Hoppas Adam inte har kvällsparty hela natten! Det kan ju vara lite gnälligt på kvällarna men jag tyckte ändå det blev mycket bättre vid ca 4 månader. Klart ni måste träffa folk på kvällen .

Kerpan Man får skriva pest ! Förstår att du blir sugen ändå. Undrar vad som gäller med frysisarna förresten - kanske ska lägga dem på tiningFundersam .
    En liten Tage va kul! Jag känner en liten 7 veckors Tage .

I morgon åker jag till Värmland . Första tågresan själv med Alva! Å hur ska det gå med all packning och vagn och... äsch det löser sig ju. Kerpet - P var väl inte gammal när du åkte första gången?
    Jag tittar nog in här innan jag åker - annars får ni ta hand om er alla goa tjejer .

Kram!!!
  • zynk

Åter från underbara Värmland men tyvärr drog Alva på sig magsjuka- Nu sitter jag med lite ågren för a sover och jag har inte fått i henne så mycket vätska. Har ammat mycket men har ju ingen aning om hur mycket det är egentligen... Och förstås jobbar M . Ringde mamma och fick lite tips men tyvärr inte så mycket stöd känslomässigt .
    Men Karlstad visade sig från sin bästa sida och jag och min kompis o hennes barn fick en underbar dag och sen var det skönt att vara hos två erfarna föräldrar när A fick sin första magsjuka (fast huuuuu jag ville förstås inte smitta).
    Nu måste jag nog väcka damen o tvinga på henne tutten eller en flaska .

Sorry ego

Svar på tråden Visparnas tråd # 7