Hej hej tjejer!
Nu har jag varit borta ett tag.. Förlåt!
Sitter i Stockholm på söder med öppen balkongdörr och lyssnar på härlig musik.. Svärmor går runt och pillar här, jag har försökt övertala henne om att möblera här men jag får nog försöka ett tag till innan hon ger med sig..
Nu ska snart svärmor och Elle ut på en löparrunda, själv ska jag nog bara sitta här och ta det lugnt på balkongen.. Löparunda nu när jag har världens jobbigaste mensvärk är inge roligt.. Hua va jobbigt det är!
Tuggar Glandin och folsyra i massor.. NU ska det bli vår tur, så är det bara!
Jag började ju röka igen efter bara ett litet tags uppehåll (skäms) så nu ska jag ge det ett nytt försök.. Läser "Äntligen Icke-rökare" boken som Allen Carr har skrivit.. Hoppas att jag kan sluta med den.. Vi är nästan övertygade om att rökningen förstör för oss då jag faktiskt varit gravid en gång tidigare... Är många, många år sedan och slutade i abort.. Och även om jag bara var ett litet barn själv så kan jag idag ångra att jag gjorde abort..
Men ja, för att komma fram till det jag ville säga så är rökningen det enda jag gör annorlunda nu från då.. Och vid den "tiden" åt jag även p-piller (slarvade INTE) och lyckades bli gravid vid 3:e gången jag hade sex.. Alltså två gånger innan hade jag blivit av med oskulden.. Så vi tror ganska starkt på att det kan vara rökningen då det faktiskt täpper till alla små blodkärl i livmodern (?) ... Så nu ska jag SLUTA röka och ge det ett "riktigt" försök att lyckas... Håll tummarna för oss!
Vad händer hos er då? Något nytt att berätta?
Pirog, När du skrev:
när jag sen gick iväg tittade jag in i babyskyddet, det riktigt skar till i hjärtat och jag kände att jag verkligen hoppas att ni alla får känna samma lycka som jag gör när jag får hålla min dotter
fick jag tårar i ögonen.. det var så vackert skrivit..jag blev väldigt rörd...
Är det finaste jag läst på länge.. Fanns någon slags känsla som var tusen gånger större än själva orden... Underbart!
Nej, nu ska jag brodera lite och sen ska jag jaga ut svärmor och Elle så jag kan slappa här lite själv.. Har inte riktigt fått tid för mig själv att gråta ut efter mensen kom.. Känns som jag kan behöva det nu.. En stund för mig själv och släppa taget lite..
Det gör ju faktiskt extremt ont när mensen kommer (inte fysiskt).. Man vill ju börja gräva sin egen grav just då.. Ush, hemska tanke men så är det ju faktiskt...
Ha det bäst mina vänner så hörs vi snart igen!
Kram