Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

God kväll!!
    Kaktus: Jag skulle ha valt bara längderna! Jag tycker att det blev lite rörigt intryck med ett mönster och färg på gardinen och ett annat på tapeten. En lampa i föntret blir nog bra, och kanske någon charmig leksak för göra det lite "barnsligare" .

• FruPuffen

MiaMariah: Vad kul för vännerna! Förstår hugget av längtan dock... Vad skoj att pajen gjorde succé! Man borde kanske testa den!

Ester: Vad kul med huset, grattis! Du har väl inte missat alla bloggar? Där finns ju oändligt med inspiration för vita hem...

• FruPuffen

God kväll!!
    Här ser maken på hockey hela kvällen, jag sitter med och har datorn i knät. Jag ska BARA ta det lugnt ikväll. Inte ens plocka har jag bestämt. Maken jobbar jättemycket nu så det har varit en lite tung period att vara hemma själv med två små. Jag måste försöka vila, hade migrän igår som jag inte haft på många år  . Jag tror dock att det till viss del berodde på att jag först fick soppatorsk på bilen och sen var tvungen att ta bort två (!)döda talgoxar från vår gård, en hade flugit in i rutan och den andra hade fastnat med huvudet i fågelhuset när den försökte nå gamla frön som satt fast längst in... :-O

Smultron och glass skrev 2008-05-16 19:16:49 följande:
    Det hoppas verkligen jag också! Det är jobbigt att ha en trädgård på 2000 kvm som jag inte vågar vara i (och det är ju itne så att det kryllar av stora boaormar eller något, det är kopparödlor vi har...) Men nu är första steget avklarat - att boka tid.
    Bra gjort!! Det första steget är alltid svårast.
    Vaniljdröm skrev 2008-05-16 18:56:19 följande:
    Smultron,Låter bra! Och jag mutade mig själv ju med vattenkannan för att jag genomled tandläkarbesöket.Läste en undersökning som handlade om att kvinnor var dåliga på att belöna sig själva. Fram för mer belöning tycker jag

Hihi, det var en bra undersökning!! Jag tycker också vi ska belöna oss mera !

juliah skrev 2008-05-16 18:48:59 följande:
    Ja förutom den och en flaska fin rengöring från Maison belle, helt klart nyttoprylar.Lyckades visst inte få med allt i ett inlägg.
    Ja visst är det härligt med nyttoprylar som dessutom är snygga!! För vad är en tråkig Ajax-flaska mot en tjusig Maison Belle ?
  • FruPuffen
    Kajsa 77 skrev 2008-05-16 20:38:58 följande:
    Frupuffen - Ta det riktigt lugnt! Hoppas du kan göra det i helgen också! Var rädd om dig!Nu är 100.000 strecket nära på min blogg. Kanske skulle fira lite ikväll om den varvar!
    Tack söta du! Maken kom just och sa att han pratat med sina föräldrar, de ville ta barnen i morgon!! Ska bli sååå skönt att få en egen dag, känner så att jag behöver det. Undrar nu vad jag ska hitta på... Så synd att jag har dåligt med pengar, måste vara något gratis...
  • FruPuffen

Kajsa: Nu har jag också varit inne på din blogg ! Härligt med 100 000 snart, var 43 kvar nu när jag var in så du spräcker nog i kväll. Själv har jag väl en si så där 25 000 kvar...

• FruPuffen

God morgon!

Här har fl också strulat! En lugn hemmadag med barnen blir det idag. Förhoppningsvis kommer maken hem från jobbet vid lunch. Igår var en total vilodag utan barn, inget pyssel, ingen städning, bara vila. Nu har jag nya krafter!!

Mimma: Nä FY vad trist med SNÖ!! Man kan inte fatta var denna kylan kommer ifrån. Vi hade snö också igår men den har smält idag. Men det var 16 grader i vårat hus i morse... Brrr!

Jagohan: Ja det är mycket svårare att hitta fina saker nu på loppis o blocket. Har nog blivit väldigt populärt att handla så. Jag rekommenderar att söka runt hos släkten eller hos äldre som du känner, jag hittade en jättefin skänk i svärföräldrarnas stuga. Den FICK jag, de tyckte bara den var i vägen !

Antons: Vad kul med kakan! MÅSTE göra den jag med!

• FruPuffen
    Trollens mamma: Vad bra att vi fick en liten "betygsammanställning"! Vad synd då på blåbärspajen, om den är torr o kompakt... Den är jag ju sååå sugen på!
Svar på tråden Vita tråden del 8