Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

Peak skrev 2008-05-20 09:25:34 följande:
    13 år emellan skrev 2008-05-19 18:34:07 följande: jovisst, iofs har jag härmat ett företag som gör sådana, men de har inte namn/text på! Detta var ju canvas, men det är ju också samma typsnitt som jag använder. Blir ju t.o.m lite "sur" när jag ser att någon "härmat mig" hur ska då Skarp m.fl känna!?Ska iväg och klippa mig nu - vill ha kvar mitt långa hår, men det är väldigt slitet efter en dålig permanent som inte höll (borde jag inte få rabatt på klippningen då!?) men så vill jag ha ngt nytt också! Svårt...
    Oj det var ju väldigt likt din stjärna! :-O Lycka till med klippningen!
  • FruPuffen
    Peak skrev 2008-05-20 09:31:25 följande:
    fruP - vad fick du för ersättning för stolarna av Ellos?
    200 kr/ stol. Så med rabatten på 300 så har jag betalat totalt 900 för 2 däckstolar. Så jag borde kanske inte klaga, fast det är trist att både skrapa o måla o skruva...
  • FruPuffen
    Camilla R skrev 2008-05-20 09:50:40 följande:
    Ja, ville man göra det hade man ju köpt dem trärena, då hade man ju dessutom sluppit skrapa. Heltrist och tråkigt. Har läst på flera bloggar om dessa stolar och att de gulnar, flagnar osv, ingen vidare kvalité, man förstår ju att de inte finns till försäljning längre.
    Ja och ändå lät de så förvånade när jag ringde, ungefär som att jag var den första som klagade... Skumt! De borde ju ha sagt nåt att det hade blivit fel i tillverkningen eller nåt eftersom det verkar vara så många, kanske alla stolar, som det var fel på!
  • FruPuffen
    Vaniljdröm skrev 2008-05-20 09:51:07 följande:
    Hej kära vänner!Äntligen tog jag mig in här. Har blivit utkastad hela morgonen.Skulle ni vilja tycka till om en sak i min blogg?Himmelbit har varit så snäll och hjälpt en stackars okunnig med en fin, ny banner. * Tusen Tack *Vi tänkte att det vore fint med en bild på vaniljdrömmar, såklart!Jag syndade och köpte på Ica istället för att baka (storpack från Gilles). Nu har Truffels, helt riktigt, gjort mig uppmärksam på att de inte alls ser ut som vaniljdrömmar för de är inte vita utan gyllenbruna!!!Vad säger ni? (Ska jag stämma Gilles ?)vaniljdrom.blogspot.com/
    Kanonfina bilder!! Bannern är jättefin! Men inte är väl det där vaniljdrömmar, de är ju gulvita... Det ser mer ut som nån slags havrekaka...Smakade de som vaniljdrömmar? Stäm Gilles!!!
  • FruPuffen
    Vaniljdröm skrev 2008-05-20 10:03:36 följande:
    Jodå, de smakar faktiskt vaniljdröm. Men det hjälps ju inte !Nä, nu blir det till att döpa om bloggen till "Havrekaka" istället
  • FruPuffen
    malins79 skrev 2008-05-20 11:01:48 följande:
    Vad tycker ni om denna stol? Skulle de passa till vårt matsalsbord?Jag hade tänkt ha volangdynor på.
    Det blir jättefint!
    Måste säga också att eran skänk och skåp i bakgrunden är kanonfina!
  • FruPuffen

God kväll!
    En kram till Kajsa först bara!

Peak skrev 2008-05-20 21:05:51 följande:
    okej bara för er - en VÄLDIGT opiffad mamma i ny frisyrhemmahoskristin.blogspot.com/

Åh vad kul att se dig ! Alltid kul att ha ett ansikte att "hänga upp" nicket på, fram tills nu så har dina barndäckstolar varit det jag tänkt på när jag sett ditt nick Jättefin frisyr!! Så sommarfräscht och fint. Något sånt skulle jag också kunna tänka mig. Du är lite lik Kajsa Bergkvist, förresten !

Vet ni, jag är så glad, är nyss hemkommen från en liten roadtripp med maken. Vi har varit i Huviksvall och köpt ett TASSBADKAR ! 500 kr på blocket, maken prutade ner det från 900.. Nu står det här på vår gård och vi vet inte riktigt hur vi ska få upp det på övervåningen, men det löser sig. Insidan är faktiskt rätt ok, behöver en citronsyraomgång bara. Utsidan behöver ju målas om, men det går bra med en vanlig färg som bara tål väta. Vi renoverar ju inte badrummet just nu, men nästa vår kanske ni får se det piffat . Men vi har i allfall ett badkar nu så pojkarna (och jag) kan bada!

• FruPuffen

God morgon!
    Här är öppna förskolan med pojkarna idag. Hoppas kunna sy lite idag/kväll. Vill prova sy ett förkläde och en gardin till arbetsrummet.

Who knows: Fluggers snickerifärg tror jag är bäst. Halvmatt brukar jag använda. Satsa på en lite dyrare pensel, det gör mycket!

Tjockkulan: Åh längtar efter dina bilder ! Före o efter är så kul att se! Jag ska också måla kakel snart och ekhyllorna i köket!! Är så glad att maken gick med på det utan fundering!

Ha en bra dag allihopa!!

Svar på tråden Vita tråden del 8