Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

Videli skrev 2008-05-21 08:58:56 följande:
    Fru Puffen,Underbart badkar! Hur ska du måla det matt eller blankt?Truffles,Ååå vad spännande, önskade att vi var där ni ät nu. Men känns som en evighet dit...
    Tack Har inte hunnit fundera på det ännu... Vad tycker ni? Insidan behövs inte målas den är ok, vi emalj, behöver bara rengöras. Utsidan är ju lite "betongaktig" och skrovlig. Den ska ju  målas vit, men som sagt, nu blev jag fundersam: Blank eller matt?? Bild finns i mitt galleri och i denna tråden i går kväll. Kan tilläggas att det är gjutjärn.
  • FruPuffen
    Videli skrev 2008-05-21 09:14:05 följande:
    Jag tycker du ska gå på samma utsida som insida...Det här är ju sååå snyggt!www.maklarhuset.se/Images/Objekt/900/3HBB4C1R...
    Ah, förstår hur du menar! Jättefint! Jag har dock lite svårt för guldtassarGenerad, mina får bli vita . Men jag är ändå osäker om jag ska måla matt eller blank, för ytan är helt annorlunda på utsidan än insidan. Om ni tänker er en gjutjärnspanna, lite skrovlig så där... Fast det kanske är bäst med blank i ett badrum ändå, lätt att rengöra. Alternativet är ju att emaljera hela utsidan, men då måste det lämnas in och det kostar fler tusen!
  • FruPuffen
    Rosesarered skrev 2008-05-21 09:24:19 följande:
    Fick inget svar igår så jag gör ett nytt försök idag:Var på färgaffären där dom endast hade Teknos sortiment. Frågade efter häftgrund, säljaren såg lite frågande ut och gav mig en burk grundfärg. Är det verkligen samma?
    Du borde nog gå tillbaka med den, eller iallafall ringa dem. Jag har dålig koll, men häftgrund borde ju vara nåt man använder om man vill att det ska hålla extra bra. Jobbigt om försäljaren ser frågande ut... Vad var det du skulle måla?
  • FruPuffen
    13 år emellan skrev 2008-05-21 13:32:31 följande:
    Jaaa, eller hur. Undrar om man ska byta namn på bloggen då eller? Vad 17 hade ni gjort?
    Nä behåll namnet tycker jag. Det är ju den andra som härmat dig! Jag tror att namnet är eteblerat hos många läsare vid det här laget...
  • FruPuffen

God morgon!!
    Här är det sångavslutning i dag. Vi ska vara ute och sjunga med alla barnen och äta matsäck oh grilla. SYND att vädret är molnigt och kallt...

Videli: KANON-fint skåp!! Precis en sån modell är jag ute efter... Priset kanske ligger lite högt? Prutbart? Jag vet en i Söderhamn som bygger såna skåp enligt önskemål för 3000 kr, och då är det vitt.

DLL: Ja visst var det du som tipsade om Söderhamnsskåpet? Du vet ju precis vad jag vill ha,du . Gick dessutom igång ordentligt på skåpet du tipsade om igår!! Jag har dock redan en skänk i köket som jag har fått av svärföräldrarna, men ville ju så gärna ha det som du tipsade om som TV-skåp. Maken menade dock att det var för högt och att Tv:n får fel vinkel då... Dessutom tar det ca 3 timmar till Ljusdal härifrån ...

Nublu: Heja dig, rensa på!! Det är SÅ skönt!!

LinaoMatilda skrev 2008-05-22 06:11:49 följande:
    Malins: Ja här dricker jag också kaffet vid datorn
    Samma här . Albin ser barnkanalen, Viggo leker. Så börjar vi dagen i lugn och ro...
  • FruPuffen

God kväll!
    Det blev en toppendag trots allt i solskenet med sångavslutning! Vi var vid havet och sjöng och grillade. Lite fika och lek på stranden med alla glada barn blev det också!

Nublu: Åh vad jag håller tummarna för dig i morgon!!

Peak: Åh, jag försökte hitta Söderhamnskillen som snickrar skåp, men han hade ingen annons nu på blocket!! Får söka vidare, återkommer när jag vet! Vilka gulliga korgar! Vad glad jag skulle blivit av en sån!

• FruPuffen
    Det ljuva livet skrev 2008-05-22 21:38:44 följande:
    Hej!Hemma efter att ha jobbat kvällen.. Har inte hunnit läsa ikapp, bara se Kajsas nya fina bok (kan man sys tofflorna på bilden?) och numerones fina burkar.Visst behöver/måste/är det direkt livnödvändigt att jag köper det här?Ynka 500:- kostar det! *maken kommer att döda mig*
    KÖÖÖÖÖÖP! 500 var ju hur billigt som helst!!
Svar på tråden Vita tråden del 8