Vita tråden del 8
Nytt i bloggen, Tildaburkar!
www.etthusivitt.blogspot.com
Nytt i bloggen, Tildaburkar!
www.etthusivitt.blogspot.com
God kväll!
Jag har precis upptäckt http://bloggtavlingar.blogg.se/ ! Kul sida där man kan annonsera om sina egna bloggtävlingar och välja och vraka bland andras roliga tävlingar!! *tips*
Mimmi: Åh så mysigt med bröllop! Och vad duktig du är med budgeten!
Det där med budget och ordning i arbetsrummet är verkligen vår svagaste länk (Jag sitter här mitt i röran, hur oinspirerande som helst) MÅSTE bli bättre på det!!
God morgon!!
Här blir en lugn hemmadag. Solen skiner även om graderna är få. Vi går nog ut och leker en sväng i allafall. Dagens hemprojekt är att få ordning på arbetsrum och budget, blev inspirerad av Mimmi .
Malins: Åh vad kul med tvättmaskinerna! Längtar tills vi får hem våra! Vi ska nog ha tumlare med "strykeffekt". Har ni det? Ingen av oss gillar att stryka... Fast vissa saker måste man nog stryka ändå, fast då piffar jag upp med strykvatten och fin strykbräda . Jag stod och kollade på den där baljan på Åhlens, jättefin! Jag tror det är himmelbit som har en strykstation.
Lisa: Vad ska du sy?
Haha, nu är det nästan komiskt... Våra vita Ellos-däckstolar, som jag berättade förut att vi köpt, de blev ju gula efter några dagar. Fick ju kompensation för att kunna måla om dem. Har dock inte hunnit göra det än... Hur som helst, vi glömde dem ute i regnet en dag och nu när jag kollade dem så har färgen liksom LUCKRATS UPP (ser ut som de stått ute i 2 ÅR, minst). Så nu måste de SKRAPAS innan jag målar om dem! Vilken SKITFÄRG de måste ha haft på dem!! Får väl skylla mig själv dock eftersom de var så billiga...
God morgon!
Oj, först idag, var är alla morgonpigga ? Känner mig så nöjd, röjde färdigt och sorterade alla papper i arbetsrummet igår. Nu är här såå bra ordning, känns jätteskönt! Nu ska jag göra upp en fin budget för månaden
. Sen är jag nöjd för vi pratade om att göra om i köket, har ju lite ek och ett sånt kakel som Kajsa hade innan hon målade. Nu tyckte maken att vi skulle måla både kaklet OCH ekhyllorna vita!! Jag blev så chockad, jag trodde inte han ville det
. Så nu kommer det att bli "köksmakeover" så snart vi är klara med tvättstugan
.
13 år: Trist att du är sjuk! Hoppas du mår bättre och har fått sova idag! Jag tror som Lasseliten ang köket, att det kan bli kanonsnyggt tillsammans. Jobba med kontraster tycker jag, hård betong mot mjuka lantliga detaljer... Det blir kanon!!
Ah du hann ju före mig Sylt! God morgon !!
Lasse: Lycka till med rensningen!! Här känns det som en lättnad och befrielse att äntligen fått orning i arbetsrummet. Man får lust att ta tag i fler saker som man skjutit på, det är som magi med rensning . Ska nog ta tag i fotohögen som ligger här och sätta in i album!
Enji: Ja den boken är kanon!! Man blir superinspirerad .
Antons: Åh så tråkigt med morfar , visste inte... Kommer säkert att kännas lite som en lättnad efter urnsättningen. Kram!
Ska Sylt va med i Lantliv? Vad KUL!! Undrar som Enji: När?
Mamoria: Jag rollade vår bordsskiva med skumroller, blev rätt bra tycker jag. Ytan får pyttelite struktur, men jag tyker den blir mindre känslig då också.