• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • Eleora
    Miasunset skrev 2008-05-27 16:18:31 följande:
    BeiBei:Nä fy vad trist! Förstår att det måste bli tufft för er då den här månaden, varken kul att vare sig låna av föräldrarna eller länsa sparkontot... *kramar om*Lilla Ia:Har nu bott här i 4 år och på tosdags ska jag för första gången ta tåget till jobbet.. haha. Undrar bara om man löser biljett på tåget eller om man måste fixa det innan? KLT hemsida är jättedålig, finns ju ingen information alls där :(

Haha, kanske på tiden då?!
    Köp på sj:s hemsida först och hämta ut i automaten på stationen. Har du kollat när bussen till Orrefors går efter att du kommit till Nybro station?

Bei bei: Ja, det var ju det du var orolig för.... jättejobbigt med allt som närmar sig med! Tur att föräldrarna ställer upp....de vet ju varför och att det är en engångsgrej! *kram*

~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Miasunset

Bei Bei & Lilla Ia:
    Aha, okey är det så det funkar, då ska jag kolla in sj.se istället. Ja bussen från Nybro till Orrefors går typ tre minuter efter att tåget kommit in. Stationen är väl inte så jättestor så jag hittar bussen lätt eller? Eftersom tiden är tight tänkte jag.

• Eleora
    Miasunset skrev 2008-05-27 17:56:18 följande:
    Bei Bei & Lilla Ia:Aha, okey är det så det funkar, då ska jag kolla in sj.se istället. Ja bussen från Nybro till Orrefors går typ tre minuter efter att tåget kommit in. Stationen är väl inte så jättestor så jag hittar bussen lätt eller? Eftersom tiden är tight tänkte jag.
    Haha, nä, den är inte stor! Du borde se bussen lätt. När du går av tåget går du längs med perrongen, över spåren till stationshuset, där går du rakt fram först till en öppen vändplats, där tar du vänster och går rakt förbi trädet med bänk runtom sig. Sen borde du se bussen på höger sida vid parkeringen om jag inte minns fel på vilken hållplats det är. Men du ser ju numret.
  • Miasunset

Lilla Ia:
    Nämen så bra. Tack ska du ha! Hur har ni haft det i det fina vädret idag då?

• L C

Hej hej! Jag vill gärna hoppa in här mitt i forumet! Vi är ett par som bott i Kalmar sen i novemer då vi köpte en tvåa Vi trivs jättebra! Speciellt nu när det börjar bli sommar och man verkligen märker att staden vaknar till liv! Underbart.

Hur som helst! Vi försöker för fullt att få ett plus, tog ur p-stave i mars

Så hoppas det är ok att jag uppdaterar listan!

HAR BÖRJAT:
    -----------------------
    Miasunset 24 år Kalmar, BIM 28/6 (7:e försöket)
    LC Kalmar, BIM 8/6 (andra försöket)

GRAVIDA:
    -----------------------
    Babyboom nr1 BF 27/4-08
    Fanny87 BF 16/5
    Jeslin nr2 BF 10/7-08, 32 år, Oskarshamn

FÅTT / HAR BARN:
    ----------------------
    Zoey81 15/12-07 Leonardo (första barnet) 26 år, Nybro
    Jhemii 20/1-08, Alice (första barnet)35 år, Mörbylånga
    Lilla Ia 25/3 -08, Liv (första barnet) 29 år, Nybro
    Bei bei 4/5-08, Hannes (2:a barnet) 26 år, Kalmar

• Bei Bei

Lilla ia: Tack, ja jag vet. Ska förhoppningsvis slippa låna mer av dem nu. Tur man har snälla föräldrar, annars hade vi fått ta banklån.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei

LC: Välkommen till våran tråd! Kul med en till som försöker, med lite flax kanske vi får två graviditeter snart att följa i tråden!

Vart i Kalmar bor ni? Vi bor i funkabo i en hyres-trea.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Eleora

LC: Välkommen! Härligt, nu har vi två att hoppas på! Vi är inte många i tråden, men vi är tre som skriver ofta, och vi har träffats och fikat med, alltid trevligt med fler!!

Som Bei bei undrar, var i Kalmar bor ni? Var bodde ni innan? Jag bor i Nybro i hus med sambon och dottern! Är från Nybrotrakten från början, men har bott i Kalmar länge med och senast tre år i Norrköping.

• L C

Tack så mycket!! Jag är så lycklig att äntligen ha hittat en tråd med bara kalmarfolk!

Vi bor en liten bit från slottet i en tvåa.. Min sambo kommer från Stockholm och jag kommer från småland men en bit uppåt. Hehe, jag försöker att inte säga för mkt, för vi vill gärna inte att det kommer ut ngt innan vi berättat för våra föräldrar, hur paranoidt det nu verkar :-P Men jag har faktiskt trillat över några som är bekanta här på fl...

Vad roligt att ni har träffats och så också! Jag känner inte så många här i Kalmar och definitivt inga som är försöker bli gravida/är gravida eller är föräldrar, så det är kul att komma i kontakt med er!

Mia verkar också vara "lite" ny i Kalmar.. Vart kommer du ifrån från början? Trivs du i Kalmar?

Jag kollar era krypin så behöver jag ju inte ställa 1000 frågor direkt

• Miasunset

L C:
    Välkommen hit! Kul med fler medlemmar i vår lilla tråd :) Jag har bott i Kalmar i snart 4 år, flyttade hit ifrån Motala. Kalmar är en supermysig stad och vi trivs jättebra!! Jag bor i Berga :) Kul med en till som försöker med plusset, känner jag mig inte så ensam längre ;)

Svar på tråden ** Kalmartråden **