• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • jeslin

Bei Bei: Aha, du hade fött med snitt med ditt första barn också. Då förstår jag.

• Fanny87

MiaSunset
    Bei bei:
    Med mig är allt bra, längtar så efter den lill*
    Vill att H*n ska komma ut typ nu

Allt bra med er då?

Lilla Ia: såg att eran Dotter hetter Liv, så himla fint vi har med funderat på det...

Längtar efter Pyret....
  • Eleora
    Fanny87 skrev 2008-05-10 19:06:37 följande:
    MiaSunsetBei bei:Med mig är allt bra, längtar så efter den lill* Vill att H*n ska komma ut typ nu Allt bra med er då?Lilla Ia: såg att eran Dotter hetter Liv, så himla fint vi har med funderat på det...
    Eller hur, visst är det fint!? Vi hade många namn på listan, men Liv var det som passade bäst. Förstakandidaten var Eleora, men det passade inte. Bara en som heter så i Sverige, lite vanligare i USA, men fortfarande inte vanligt alls. Vill du ha namnförslag så kan ajg skriva vad vi hade mer på listan, det bjussar jag på.

Idag har ajg klippt gräset(mitt jobb, sambon för allergisk), det tog 2 timmar totalt. Phu! Men känns himla bra att orka med det mindre än 7 veckor efter förlossningen, även om jag känner mig rätt mör nu. Bra motion och fin solbränna med ju!
  • Litenfyra

har också klippt gräset idag, min sambo är också allergisk mot pollen o sånt. Förra sommaren var det sååå jobbigt när jag var gravid (fick lite hjälp av svärfar) men idag var det nästan kul, passade med på o sola samtidigt;)o jag behöver verkligen motionen.. Nu ska vi grilla o dricka lite öl, älskligen Leo somnade redan halv 7...

• Eleora
    Litenfyra skrev 2008-05-10 19:51:29 följande:
    har också klippt gräset idag, min sambo är också allergisk mot pollen o sånt. Förra sommaren var det sååå jobbigt när jag var gravid (fick lite hjälp av svärfar) men idag var det nästan kul, passade med på o sola samtidigt;)o jag behöver verkligen motionen.. Nu ska vi grilla o dricka lite öl, älskligen Leo somnade redan halv 7...
    Haha, ja kan tänka mig att du behövde hjälp...
    Liv är vaken här, men ligger och halvblundar och suttar lugnt på nappen. Hon har varit vaken nästan hela dagen, bara tagit vilopauserkorta powernaps. Velat vara nära, men annars har hon bara kinkat när hon varit hungrig eller behövt bytas på. Och lite gny när man inte sitter precis vid henne. Hon lär sova gott inatt! Men det blir väl framåt 21-22 som vanligt, kanske nu snart iom. den vakna dagen. Får se. Vi har nsart flintasteken klar och ska käka framför Körslaget, sitter itne ute, då måste vi klä på henne och greja..
  • Litenfyra

hmm.vi har ingen babyvakt än (ska få en på dopet nästa vecka) så vi sitter med inne nu;-( jag vill fortfarande TITTA SÅ HAN ANDAS...kan inte koppla av riktigt än...fattar ju att det är VÄLDIGT OVANLIGT att en bebis slutar andas men man är ju sån ja, jag kommer nog bli värsta oroliga mamman sen med....

• Eleora
    Litenfyra skrev 2008-05-10 20:01:55 följande:
    hmm.vi har ingen babyvakt än (ska få en på dopet nästa vecka) så vi sitter med inne nu;-( jag vill fortfarande TITTA SÅ HAN ANDAS...kan inte koppla av riktigt än...fattar ju att det är VÄLDIGT OVANLIGT att en bebis slutar andas men man är ju sån ja, jag kommer nog bli värsta oroliga mamman sen med....
    Samma här...hade aldrig kunnat lämna Liv så länge utan babyvakten. Men iom att hon var vaken (hon verkar faktiskt sova nu!!) så lämnade vi inte henne ensam medan vi skulle äta ute på altanen. Det kommer fler tillfällen..
    Köpte babyvakt på teknikmagasinet, rätt billigt.
  • Jhemii

Bei Bei Stort grattis! Tur att dom upptäckte att Hannes låg i säte i tid men förstår att det kanske kändes lite förvånande att upptäcka det i ett så sent skede.

Har inte hunnit vara här så mycket på senaste tiden. Solen skiner och man vill ju ta vara på tillfällena när Alice sover! Nu är hon dessutom döpt och hon skrek sig igenom cermonin i kyrkan, fin akustik där!! Efter själva dopet fick jag gå ut med henne resten av gudstjänsten. Nu i helgen var vi på konfirmation och jag trodde det skulle bli samma visa men den här gången satt hon tyst i över en timma. Hon var så duktig!

• Miasunset

Oj vad jag e nyfiken på hur det går för babyboom!!! Hur står det till med er andra då? Är lite sugen på att träffa er alla med era små, hojta gärna till när ni känner att ni orkar och har tid för en fika, skulle vara skoj!
    Kram på er!

Svar på tråden ** Kalmartråden **