• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • Bei Bei
    IMG_5574-medium.jpg

IMG_5589-medium.jpg

IMG_5603-medium.jpg

Var ute hos svärisarna i går. De fick föl i tisdags, så jag var tvungen att fota
    (klicka på bilderna så blir de bättre och hela bilden kommer med.)
    Övningskörde hem sen med bägge barnen i bilen. Gick bra Skrattande
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

BeiBei:
    Å vilka fina hästar!! Vilka mysiga bilder, ser ut som riktiga sommarbilder, härligt!
    Det var inte dåligt att övningsköra med båda barnen i bilen, du ska se att du klarar uppkörningen nästa gång, kom ihåg att det är 30 på den där lilla vägen nu bara :)

• Miasunset

Uppdaterar mig i listan

HAR BÖRJAT:
    -----------------------
    Miasunset 24 år Kalmar, BIM 28/6 (7:e försöket)

GRAVIDA:
    -----------------------
    Babyboom nr1 BF 27/4-08
    Fanny87 BF 16/5
    Jeslin nr2 BF 10/7-08, 32 år, Oskarshamn

FÅTT / HAR BARN:
    ----------------------
    Zoey81 15/12-07 Leonardo (första barnet) 26 år, Nybro
    Jhemii 20/1-08, Alice (första barnet)35 år, Mörbylånga
    Lilla Ia 25/3 -08, Liv (första barnet) 29 år, Nybro
    Bei bei 4/5-08, Hannes (2:a barnet) 26 år, Kalmar

• Eleora

Fina bilder, Bei bei!

Nu hoppas vi på att det blir + denna gången, Miasunset!

Har lagt in nya bilder på Liv i galleriet nu!

~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Miasunset

Lilla Ia:
    Ja det hoppas jag me! Vore skoj om det inte var allt för stort glapp mellan våra bebisar. Haha hon e ju för söt i sin toffs, o vad lik hon är dig när du var i samma ålder.

• Bei Bei

Mia: Tack Ja det var underbart väder ute i går ju.
    Hannes sov hela vägen och Ronja somnade halvvägs hemma, så det var inte så svårt Värre med gubben min som satt där bak och kommenterade
    Ja, det känns som jag borde klara mig nu, bara jag inte gör något nervöst misstag... Kommer ALDRIG glömma att det är 30 på den vägen, haha! En dyr läxa!
    Hoppas så det blir ett stort plus om 2 dagar. Håller tummarna!

Ia: Ska kika på bilderna på din sötnos!

Ronja har haft en mardrömsdag, kan säga att det ska bli skönt att lämna henne på dagis i morgon... Hemlis Allt har varit fel, hon har ätit skitdåligt (bläääk-mat) och bara trotsat hela dagen. Vad har min mysiga positiva tös tagit vägen?  Gråter
    Tror hon sov dåligt i natt... (hoppas det bara var det)

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

Bei Bei:
    Nja lite mer än två dagar är det allt ;) Snarare 30 dagar, men då ska det bli ett stort pluss på alla turtester jag fick av er :) Jasså Ronja har haft en sån dag, förstår att det blir lite jobbigt, speciellt när man har en liten oxå. Men du ska se att hon sover som en gris inatt och är sitt vanliga jag imorgon :)

• Bei Bei

Mia: Generad  hihi, så fel det kan bli.

Jävla FK. Hinner inte få några pengar denna månaden, trots att de haft typ 20 dgr på sig plus våra uppgifter sen tidigare.   Kul att leva på EN halv lön denna månaden. Jippi, där rök allt roligt denna månaden... Inte så illöa, får låna pengar av mina föräldrar + att vi har lite kvar av sparpengarna, men det är ändå surt. Vill inte behöva låna av föräldrarna för att kunna överleva...
    Arg som ett bi! (Och lite amningshormoner)

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

BeiBei:
    Nä fy vad trist! Förstår att det måste bli tufft för er då den här månaden, varken kul att vare sig låna av föräldrarna eller länsa sparkontot... *kramar om*

Lilla Ia:
    Har nu bott här i 4 år och på tosdags ska jag för första gången ta tåget till jobbet.. haha. Undrar bara om man löser biljett på tåget eller om man måste fixa det innan? KLT hemsida är jättedålig, finns ju ingen information alls där :(

• Bei Bei

Mia: Har vi tur kommer pengarna i mitten av nästa månad, men vi klarar oss ändå. Men inte så kul att handla mat och sådant till namngivningen för lånade pengar. Känns lite fel.

Ang tåget är det billigare att lösa biljetten innan. KLT´s hemsida suger verkligen, det håller jag med om. Vart ska du? Kolla sj.se istället. Eftersom du är under 26 är det billigare att köpa sista minuten *tipsa* Det kan man ju göra 24 h innan avresetiden.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
Svar på tråden ** Kalmartråden **